איך למצוא טיסה זולה לחו"ל

אז הגיע הרגע והחלטתם שאתם זקוקים לחופשה. רוצים למצוא טיסה זולה ליעד חלומותיכם ולא יודעים מאיפה להתחיל? חברים שלכם מספרים לכם שהם סגרו טיסה ב-50$ אבל אתם מוצאים רק טיסות ב-500$?
הגעתם למקום הנכון, אנחנו נלמד אתכם איך לחפש ולמצוא את הטיסה הכי זולה ושווה שיש, כזאת שתגרום לכל החברים שלכם לקנא.
נתחיל מהמובן מאליו, ככל שתהיו יותר גמישים ביעד אליו אתם רוצים לטוס ובתאריכים שבהם אתם פנויים, כך הסיכוי שלכם למצוא טיסה זולה ומשתלמת עולה.

איך מתחילים?

אחד הדברים הכי חשובים בחיפוש טיסה הוא לדעת איפה בעצם לחפש. נכון, חיפוש באתרי נסיעות יוביל אתכם לאלפי תוצאות אבל לפעמים עודף מידע לא יעזור לכם לסגור טיסה, לפעמים זה גורם בידיוק להפך.
יש ברשת כמה מנועי חיפוש טיסות כמו גוגל פלייטס (Google Flights) קיווי (Kiwi.com), או איסקיי (eSky) אבל מנוע החיפוש האהוב עלינו הוא סקייסקאנר (Skyscanner) למה? כי הוא מאגד בצורה נוחה את כל החברות שטסות ליעד שלכם, את כל שעות הטיסות, קומבינציות של חברות תעופה ולמעשה – את כל האפשרויות שקיימות.

אז על מה כדאי להחליט מראש? (אבל ממש לא חובה)
* במידת האפשר שמרו על גמישות

  • לאן טסים? אתם לא חייבים להחליט על יעד ספציפי, אבל בטוח יש לכם כיוון: אירופה, ארה"ב, המזרח הרחוק וכו'
  • מתי נוסעים? כדאי לקחת בחשבון את העונה המומלצת ביעד שלכם ואירועים מיוחדים כמו חגים יהודים, נוצרים, חופשת הקיץ וכו', שימו לב שבזמן החגים הטיסות יקרות יותר והבדל של יום יומיים יכול להשפיע על המחיר גם בעשרות שקלים
  • לכמה זמן נוסעים? – יש לכם סופ"ש פנוי, אתם חייבים חופש של לפחות שבוע או שיש לכם חודש שלם שאתם רוצים לנצל לטיול שווה, בדרך כלל מספר הימים שיש לכם ישפיעו באופן ישיר על היעד שכדאי לכם לנסוע אליו (פחות ימים = יעד קרוב יותר).
  • מחיר – המחיר מושפע בדרך כלל גם מהמרחק של היעד (טיסה ארוכה יותר בדרך כלל גם יקרה יותר) אבל לא תמיד, החליטו מראש על תקציב לטיסה ושמרו על מקום קל גם לגמישות.
לאמיצים ולספונטניים - 100% גמישות

במנוע החיפוש Skyscanner יש אפשרות לבצע חיפוש מבלי לבחור יעד מראש, אם אתם לא סגורים על יעד ספציפי, חפשו טיסה שיוצאת מתל אביב וביעד בחרו באופציה – Everywhere, כך תוכלו להיחשף לכל הטיסות הזמינות ואולי אפילו תגלו יעדים שלא חשבתם עליהם מראש.
יש לכם תאריך ספציפי שאתם יכולים לקחת בו חופש? בחרו אותו והמשיכו לחפש, במידה ואתם לא מוגבלים לתאריך מסויים ישנה אפשרות לחפש טיסות לאורך כל החודש, כך תוכלו לבחור את התאריכים הזולים ביותר בטווח שבחרתם.

יעד ותאריכים ספציפיים

חולמים על יעד ספציפי והבוס לא מתכוון להתגמש איתכם בימי חופש? אין בעיה, הכניסו את היעד המבוקש כולל התאריכים ובצעו את החיפוש.
בדף התוצאות תוכלו לסנן (בצד שמאל של המסך) טיסה ישירה למול טיסה עם עצירות בדרך (אם הטיסה קצרה העדיפו טיסה ישירה), במרכז הדף תוכלו לבחור לפי המחיר את הטיסה הטובה ביותר לפי האתר, הזולה ביותר או המהירה ביותר וכמובן לראות את שעות הטיסה בהלוך וגם בחזור.

מה קורה אחרי שבחרנו טיסה

כמו שהסברנו בתחילת הפוסט, Skyscanner הוא מנוע חיפוש, כמו גוגל, זאת אומרת שאחרי שביצעתם את הסינונים הרלוונטים ותבחרו את הטיסה שמתאימה לכם (בכפתור Select) תעברו לאתר שמציע את הטיסה הטובה ביותר והעסקה תתבצע מול האתר עצמו ולא מול סקייסקאנר. רוב האתרים יהיו של אתרי נסיעות (למעשה הם כמו סוכני נסיעות) אך לרוב גם מופיע האתר הרשמי של חברת התעופה עצמה.
בכל מקרה אנחנו ממליצים לבדוק את הטיסה גם באתר הרשמי של חברת התעופה, לפעמים תופתעו לגלות מחיר מוזל יותר ממה שראיתם בסקייסקאנר.

כפי שניתן לראות בתמונה, מופיעים פרטי הטיסה (החברה, השעות, שדות התעופה ושמדובר בטיסה ישירה ללא עצירות) ובאזור התחתון ישנם מספר אתרים מהם אפשר להזמין. רק אחרי שתבחרו את האתר המבוקש תוכלו לראות את הפרטים המלאים והחשובים כמו האם הטיסה כוללת הושבה, אוכל ומזוודות. במידה והטיסה לא כוללת דברים שחשובים לכם, לפני ההזמנה חשוב לבדוק מהי העלות של הוספת שירות כזה, אם התוספת מייקרת את הטיסה והופכת אותה ללא משתלמת, חזרו לסקייסקאנר ובדקו באתר אחר.

במידה וכל הפרטים מתאימים לכם, איזה כייף! מצאתם טיסה שווה ומשתלמת!

במידה ולא, אל תתייאשו. המחירים משתנים כל הזמן ויכול להיות שבהמשך המחיר ירד (אך גם יש זיכוי שיעלה, תלוי בהיצע), אם אתם מספיק אמיצים כדי לחכות לרגע האחרון תוכלו לבדוק באתר / אפליקציית חוליו (Hulyo) את היעדים שחיפשתם. חוליו מציע בכרטיסי עודפים שנמכרים במחיר מוזל ומשתלם בדקה ה-90 אך גם כאן תצטרכו לגלות ספונטניות וגמישות עם התאריכים.

מיתוסים שכדאי לנפץ

לא ניתן לחזות את ירידת/עליית מחירי הטיסות. האלגוריתם שקובע את המחיר בחברת התעופה / בחברת הנסיעות מורכב מהרבה מאוד גורמים (עונה מומלצת, חגים, שעות ועוד) והוא יודע להתמודד גם עם ביקוש והיצע, לכן אין נוסחה ספציפית שיכולה להוזיל את מחיר הטיסה.

גלישה בחלונית גלישה בסתר (Incognito) לא באמת משפיעה על מחיר הטיסה, זה גם לא מזיק – אולי תראו שינוי קטן אבל ה-Incognito הוא לא הגורם לשינוי. אם תחפשו את אותה טיסה שוב ושוב, האלגוריתם של האתר יזהה אתכם בכל מקרה, וזה לא משנה מאיזה חלונית או דפדפן תגלשו. גם שינוי VPN ברוב הפעמים לא ייתן שינוי משמעותי במחיר.

אז מה כן אפשר לעשות? 

תשתדלו לעקוב אחרי מחירי הטיסות שאתם מחפשים מספיק זמן מראש, גם אם אתם לא מתכוונים לטוס כרגע. למה? זה יתן לכם מדד מסויים על טווח המחירים וכך תדעו לזהות מחיר משתלם כשתראו אותו. ברגע האמת, כשתמצאו מחיר משתלם תוכלו לסגור אותה במהירות במקום להתמהמה וכך המחיר לא יעלה.

אז מה היה לנו

לסיכום:

1. בירור צרכים (יעד, תאריך)
2. חיפוש טיסה במנוע Skyscanner
3. סינון פרמטרים חשובים ובחירת טיסה מתאימה
4. בדיקה סופית של המחיר באתר הנבחר (מזוודה, הושבה וכו')
5. הזמנת טיסה זולה ומשתלמת

חמישה שלבים פשוטים בדרך לטיסה במחיר שווה בתנאים שמתאימים לכם.

מה עוד לא לשכוח?

אל תשכחו לבדוק דרכונים בתוקף, לסגור ביטוח לכל הטסים, בחירת המלון המושלם וכמובן להעזר ברשימת הציוד שלנו כדי לא לשכוח כלום במזוודה ולעלות על המטוס.

אם עדיין לא נרשמת לאתר – הירשמו עכשיו ותקבלו את רשימת הציוד ותכנון הטיול הדיגיטלי בחינם!

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.