עשרת הפארקים
שלא תרצו לצאת מהם

אם המחשבה על דמויות צבעוניות, מוזיקה חזקה, ילדים מתרוצצים וממתקים בצבעים זוהרים לא עושה לכם טוב, זה כנראה לא המקום בשבילכם. אבל אם נדלקו לכם העיניים, הדופק התחיל לעלות מהתרגשות ואתם פשוט חייבים לנסות את כל סוגי הקינוחים – ברוכים הבאים לכמה מהמקומות השמחים בעולם.

אנחנו (מאוד!) אוהבים פארקי שעשועים, אין סיכוי שנגיע ליעד שקיים בו פארק שעשועים ולא נקדיש לו (לפחות) יום שלם. אז נכון שהם מלאים בילדים קטנים ודביקים שירצו לעקוף אתכם בתור לתמונה או מתקן, אבל אחרי סיחרור מרכבת מהירה או תמונה עם הדמות האהובה עליכם כבר תשכחו שהם שם. 

אלו הפארקים שיוציאו מכם את הילד הפנימי לפחות ליום אחד. תהנו!

ווינטר וונדרלנד, לונדון
Winter Wonderland, London

בפארק המושלם הזה לא תוכלו לבקר במשך כל השנה אלא רק בסמוך לחג הכריסמס (נובמבר-ינואר), למשך שישה שבועות עיר שלמה קמה לתחייה בהייד פארק לונדון. ב- Winter Wonderland תוכלו למצוא רכבות הרים, משחקי יריד נושאי פרסים, גלגל ענק עם נוף פנורמי, מתחם החלקה על הקרח, מופעים, פעילויות, מתקנים לילדים הקטנים ושלל דוכני מזון ומשקאות. כל אלה עטופים באורות החג ומוזיקה שיעשו לכם נעים בלב וחם בנשמה (כי בחוץ מאוד קר). 

הביקוש לווינטר וונדרלנד גבוה מאוד לכן אנחנו ממליצים להגיע מוקדם. בנוסף, ישנו איסור על הכנסת בקבוקים מכל הסוגים (כן גם מים), רחפנים, זיקוקים וכל דבר שיכול לשמש ככלי נשק. אנחנו לא הספקנו להגיע בשעה שקבענו לעצמנו ולא היה לנו סיכוי להספיק ולהנות מכל המתחם.

התשלום מתבצע לכל מתקן בנפרד באמצעות קניית כרטיסיות במקומות ייעודיים ברחבי המתחם. יש הרבה מתקנים, לכן הסכום יכול בקלות להצטבר אם תרצו לעלות על הכל. תהיו מחושבים ותחליטו מראש מה מעניין אתכם. בכל מקרה ניתן להעזר במפת הפארק באתר הרשמי של וינטר וונדרלנד ולתכנן מראש על מה תרצו לעלות. 

קחו בחשבון – קר מאוד! אתם נמצאים בפארק פתוח, יש כמה "אזורי חימום" במקום אבל בהנחה שאתם נמצאים בתור למתקן או בתנועה הם לא כל כך יעזרו לכם. תתלבשו בהתאם.

Ice Mountain – רכבת הרים תמימה למראה (רוב הנסיעה היא במבנה סגור כך שלא ניתן לראות את המסלול מבחוץ) אך לגמרי משוגעת מבפנים, תוכלו לזהות אותה לפי הפינגווינים החמודים שיקבלו את פניכם בכניסה. בהחלט עפנו עליה (וממנה). לא לפספס.

Winter Wonderland

פארק אירופה, גרמניה
Europa park, Germany

פארק אירופה הוא ההגדרה המדויקת לפארק לכל המשפחה, הוא הפארק השני הכי פופולרי באירופה (אחרי דיסנילנד פריז) ולא במקרה, כל אזור בפארק קרוי על שם מדינה אירופאית אחרת בו משוחזרים לפרטי פרטים הנופים והמאכלים הלאומיים של אותה עיר. אין בו אזורים משעממים וההשקעה ניכרת בכל פינה בפארק. במהלך הטיול שלנו ביער השחור הגענו אליו פעמיים – הפעם הראשונה הייתה בערב כדי להנות מחגיגות ההאלווין (Horror Night) שהיו באותו החודש. הכניסה כוללת עלייה על חלק מהמתקנים בחושך, כניסה ל"בתים מפחידים" שנבנים במיוחד לאירוע, מבוכים ושלל אטרקציות שינסו להבהיל ולהכניס אתכם לרוח החג. והפעם השניה הייתה למחרת בבוקר ליום שלם של אטרקציות ומתקנים, ועדיין לא הספקנו להנות מכל הפארק שמתפרס על 950 אלף מ"ר ומכיל מעל ל-100 מתקנים ואטרקציות. 

לפארק יש אפליקציה לאנדרואיד ולאייפון, בה תוכלו להתעדכן בזמני ההופעות, אפשרות לניווט למתקנים או מסעדות, סימון האטרקציות שהכי אהבתם (נמליץ לסמן מראש במפה כדי להגיע מוכנים), קניית כרטיסים והכי חשוב – עידכון זמני המתנה בזמן אמת דבר שיקל עליכם את ההחלטה לאן ללכת ומתי.

בפארק ישנה רכבת שנוסעת מעל הקרקע ובכך מספקת לכם את ההזדמנות לראות נוף מרשים מלמעלה וגם הגעה מהירה לחלקים המרוחקים יותר של הפארק, כך שתוכלו לחסוך זמן הליכה וגם להתחיל מהאטרקציות הנמצאות בחלקים המרחוקים יותר (והפחות עמוסים בשעות הבוקר).

אם תרצו לישון בקרבת הפארק, במתחם של פארק אירופה יש חמישה בתי מלון:

במקום כזה לא נוכל להמליץ על מתקן או הופעה בודדת, לכל מתחם יש את הקסם והייחודיות שלו. כחובבי רכבות כן התרשמנו מרכבת Silver Star – אחת מרכבות ההרים הגדולות והגבוהות בפארק, עם גובה של עד 73 מטר ומהירות של עד 130 קמ"ש בה תחוו שילוב מיוחד של מהירות וחוסר משקל. הרכבת נמצאת במתחם צרפת.

Blue Fire – הרכבת שתיקח אתכם תוך 2.5 שניות מ-0 ל 100 קמ"ש במסע מרשים מעל צוקים ונוף עוצר נשימה, הרכבת הזו בהחלט לא תשאיר אתכם אדישים. הרכבת נמצאת במתחם איסלנד.

מומלץ לרכוש כרטיסים אונליין כדי לחסוך את ההמתנה בקופות. באפשרותכם להזמין כרטיסים מראש דרך האתר הרשמי של פארק אירופה, אנחנו העדפנו להזמין מאתר GetYourGuide שיצא משתלם יותר.

סיקס פלאגס מג'יק מאונטן, קליפורניה 
Six flags magic mountain, California 

ברוכים הבאים לגן עדן לחובבי רכבות הרים. סיקס פלאגס מג'יק מאונטיין ממוקם בעיר ולנסיה, מרחק נסיעה קצר מהעיר לוס אנג'לס. המקום בו כל רכבת תנסה לגרום לכם לעוף מהר יותר מהקודמת, לסף האנדרנלין לעלות בשניות, להסתחרר בטירוף, ובעיקר להתחרט שאכלתם לפני שעליתם עליה. זהו בהחלט סוג הרכבות האהוב עלינו, קחו בחשבון שהרכבות לא מתאימות לבעלי לב חלש אבל ישנם מתקנים נוספים שיתנו לכם כמה רגעים להתייצב לפני הרכבת הבאה ומתחם ילדים שידאג לשעשע גם את הקטנים יותר בחבורה.

אנחנו ביקרנו בפארק בחודש אוקטובר שנחשב "לא בעונה" ולא חיכינו בתור כמעט לאף מתקן (מה שגרם  לסחרחורת מתמשכת לאורך היום אך בהחלט היה עדיף מבחינתנו על המתנה בתורים ארוכים). בחודשי הקיץ העמוסים ניתן לרכוש כרטיס שיקצר לכם את ההמתנה לרוב המתקנים עם הביקוש הגבוה אך אם לא תרצו להשקיע 35$ נוספים לכרטיס נמליץ להגיע מוקדם ולהתחיל מהרכבות שרחוקות יותר מהכניסה (בסוף הפארק) וכמובן לתפוס את מקומכם בתור לרכבות הפופולריות יותר כבר בבוקר.
באפליקציה של הפארק (אנדרואיד | אייפון) ניתן לראות את כל המתקנים מחולקים לפי קטגוריות, להתעדכן במידה ואחד מהם סגור, לראות הגבלות גובה ובחלקם גם סרטוני וידאו של המתקן, בנוסף להתעדכן בהופעות ובמיקום של דוכני המזון המפוזרים לאורך הפארק. האפליקציה היא חינמית ותוכל לחסוך לכם זמן יקר בתיכנון היום שלכם.
שימו לב, בחלק מהמתקנים לא ניתן לעלות עם תיקים, זאת אומרת שתאלצו לשים את התיקים בלוקר קרוב (בתשלום) לזמן מוגבל ואז לחזור ולקחת את התיק לפני העלייה למתקן הבא.

רוצים להירטב? גשו למתקן Roaring Rapids, מה שהתחיל כשייט ראפטינג לכל המשפחה הסתיים בייבוש הנעליים והגרביים בשמש בסיום הנסיעה, קחו בתיק גרביים להחלפה ותשמרו על המצלמות והטלפונים ממקלחת לא רצויה. לסיכום, מומלץ לריענון ביום חם.

אין מתקן שלא אהבנו בפארק (לא היינו במתחם הילדים) אבל אם נהיה חייבים לבחור הנה כמו אופציות בלתי נשכחות. נקדים ונאמר שבקיץ ובחופשים הן סופר עמוסות ובהחלט כדאי לשקול לעלות עליהן בתחילת היום כדי לא לעמוד שעות בתורים ארוכים.

Tatsu – מוכנים לנסיעה על דרקון? טאטסו היא רכבת שתגרום לכם לעופף כל הדרך עם הפנים למטה, קראתם נכון, תתכוננו לטוס במהירות של 100 קמ"ש בגובה של 17 קומות, בשילוב גובה ההר עליו בנויה הרכבת, שכל מה שאתם רואים זה את השמיים או את האדמה במעורפל, באמת תרגישו כאילו אתם על דרקון. רכבת שעושה שמח בלב ובבטן.

X2 – אם נסיעה על הבטן לא מדברת אליכם, למה לא לנסות מושב שמתהפך ב360 מעלות? כאן תוכלו להנות משלל אפקטים קוליים, אש ועשן שתוכננו במיוחד כדי להעצים לכם את החווייה לאורך כל הדרך עם סיבובים, פיתולים וירידות שלא נגמרות במהירות של 122 קמ"ש ובגובה של 20 קומות. 360 מעלות כבר אמרנו? לא מומלץ לנסות אחרי ארוחת הצהריים.

Goliath – הרכבות איטיות לכם מידי? עלו על גוליית, לפי הטענות הרכבת מהירה מידי משתוכל להיקרא רכבת הרים ולכן הם קוראים לה "רכבת יתר" או "Hypercoaster" , ובמהירות של כמעט 140 קמ"ש אנחנו בהחלט נוטים להסכים. עם אחת הירידות הארוכות והמהירות בעולם, לא הסתפקו בגובה של 20 קומות, הירידה החדה מובילה למנהרה תת קרקעית יחד עם תחושה של חוסר משקל שתחזור רק כאשר כוח הכבידה יתחיל לעבוד ויחזיר את אתכם בחזרה למושב, זאת בהחלט אחת הרכבות האהובות עלינו. 

כנסו למפת הפארק של סיקס פלאגס מג'יק מאונטן ובחרו את הרכבות שאתם חייבים לנסות.

אושן פארק, הונג קונג
Ocean Park, Hong Kong

הדגש באושן פארק, אם עדיין לא הבנתם מהשם המסגיר הוא איך לא? על האוקיינוס ובעלי חיים ימיים. 
הפארק נחלק לשני אזורים נפרדים: החלק התחתון (Waterfront) אשר נמצא בכניסה הראשית לפארק, בו תוכלו למצוא מתקני שעשועים לילדים ומתחמי חיות ממדינות שונות כגון דובי פנדה, קנגרו וקואלות. את החיות המלהיבות יותר תוכלו למצוא במתחמי האקווריום, כרישים, חתולי ים, מדוזות ושלל דגים מלהיבים, כמו כן ישנו מתחם שלם המעוצב בסגנון הונג קונג העתיקה.
החלק העליון (Summit) שוכן בסמוך לים ומספק נוף נהדר לאורך היום, שם תוכלו למצוא בעלי חיים אקזוטיים, חמש רכבות הרים בדרגות אקסטרים שונות ועוד אקווריום בו תהיו מרחק נגיעה מכל חיות הים. ההתניידות בין שני חלקי הפארק היא באמצעות רכבל או רכבת, שניהם כלולים במחיר הכרטיס וניתנים לשימוש חופשי לאורך כל הביקור.

לצפייה במפה של אושן פארק

למי שלא קונה את ה- Fast Pass אנחנו ממליצים להתחיל דווקא מאזור ה-Summit (החלק העליון) ולאחר מכן לחזור לאזור ה- Waterfront. כך תוכלו להגיע למתקנים השווים בתחילת היום, לחסוך זמן בתורים ולא לפספס אטרקציות מרתקות.

אנחנו ממליצים להגיע ל-Summit באמצעות הרכבל ואת הדרך חזור לעשות באמצעות הרכבת. הסיבה היא משום שלקראת סגירת הפארק רוב המבקרים חוזרים לאזור ה-Waterfront כדי להגיע ליציאה ולכן התורים ארוכים יותר לרכבל מאשר לרכבת. הרכבת עצמה מעוצבת כחללית וגם היא מספקת חוויה נחמדה.

באזור ה-Summit יש את מופע הדולפינים וכלבי הים (Ocean Theater) הוא מתקיים 3 פעמים ביום באמפי שמשקיף על נוף מהמם ונמשך כ-20 דקות.

אם תרצו לחסוך את הנסיעה לפארק, תוכלו לישון במלון 5 כוכבים סמוך לאושן פארק בשם Hong Kong Ocean Park Marriott Hotel.

הנסיעה ברכבל היא מעל לנוף ההרים של הונג קונג ונמל אברדין אל תוותרו על ההזדמנות לצפות בנוף עוצר נשימה. קחו בחשבון שבדרך כלל הרכבל יותר מבוקש ולכן התורים אליו יותר ארוכים.

הורידו את האפליקציה לאנדרואיד או לאייפון והתחילו לתכנן את הביקור שלכם.

IMG_20190924_122339
IMG_20190924_110616

מומלץ לרכוש כרטיסים אונליין כדי לחסוך את ההמתנה בקופות. באפשרותכם להזמין כרטיסים מראש דרך האתר הרשמי של אושן פארק, אנחנו העדפנו להזמין מאתר Klook שיצא משתלם יותר.

Klook.com

וינוונדרס נאם הוי אן, ויאטנם
VinWonders Nam Hoi An, Vietnam

לוינוונדרס פארק הגענו בהסעה חינמית שמספק הפארק, יש להגיע לנקודות איסוף מוגדרות מראש ולתפוס את מקומכם מכיוון שהעלייה להסעה היא על בסיס מקום פנוי. הכניסה המרשימה כוללת 12 ספינות ענק ונהר החוצה את הפארק לאורכו. הוא בנוי מארבעה מתחמים עיקריים, מתחם מים הכולל מגלשות ובריכות לכל הגילאים, מתחם ספארי בו תוכלו להנות משייט בנהר תוך כדי צפייה בחיות בר (ניתן לשמוע הסברים באנגלית/ויאטנמית), מתחם אקסטרים בו בילינו את רוב זמננו, שם נמצאות רכבות ההרים, סרט ארבע מימד (תתכוננו להירטב) ושלל מתקני אקסטרים נוספים ומתחם אותנטי שם תוכלו ללמוד על תהליך אריגת המשי, להנות משלל הופעות וללמוד על התרבות הויאטנמית. כל מתחם מציע חוויה שונה וייחודית אבל העיצוב בהחלט מרשים בכל המתחמים.

אנחנו ביקרנו בפארק בחודש נובמבר, מזג האוויר הוא טרופי ובאמצע היום מצאנו את עצמנו מנסים לעלות על מגלשות מים תוך כדי גשם זלעפות, זאת בהחלט חוויה בלתי נשכחת אבל אנחנו בכל זאת נציע לנצל את  השמש למתחם המים ומזג אוויר סגרירי יותר לשאר המתחמים. בכל מקרה מזג האוויר משתנה במהירות לאורך היום אז תהיו גמישים.
כדי לעלות על ההסעה חזור לאזור המלונות יש לקחת פתקית בקופות לפני היציאה למתחם האוטובוסים, גם כאן העלייה היא על בסיס מקום פנוי – אנחנו שכחנו לקחת את הפתקית אז למרות שהגענו בזמן לאוטובוס נאלצנו לחזור במונית.
לא ניתן להכניס אוכל ושתייה לפארק, אם מוצאים בבדיקה הבטחונית פריטים שלא ניתן להכניס לפארק השומרים בכניסה ישימו לכם אותם בצד עד שתצאו מהפארק.
ישנם לוקרים בתשלום ומלתחות במתחם המים, הביאו אתכם מגבות ובגדים להחלפה כדי שתוכלו להתארגן ולהמשיך להנות מכל המתחמים.

אם תרצו לישון בקרבת הפארק, במתחם יש ריזורט 5 כוכבים ענק בשם Vinpearl Resort & Golf Nam Hoi An.

בשעות הערב ישנו מופע מזרקות בצד שמאל ליד הכניסה הראשית, המתחם קצת "מוחבא" אז לכו בעקבות המוזיקה.

VinWonders Nam Hoi An

ניתן לרכוש כרטיסים בקופות של הפארק או דרך האתר הרשמי של וינוונדרס, אנחנו העדפנו להזמין כרטיסים במחיר משתלם יותר מאתר Klook .

אם אתם לא מתכננים להגיע לפארק בבוקר ישנה כניסה מוזלת לאחר השעה 17:00, קחו בחשבון שחלק מהמתחמים יהיו סגורים בשעה זו.

Klook.com

דיסנילנד, קליפורניה
Disneyland, California

כשמדובר בדיסנילנד העולם נחלק לשני סוגים של אנשים: האחד שלא מבין על מה המהומה, שאפילו לא יחשוב להתקרב לפארק ולהידחף עם כל העולם בשביל לראות את מיקי מאוס, והסוג השני שמתמסר לחוויה ויודע היטב למה דיסנילנד הוא באמת המקום הכי שמח עלי אדמות. אם קראתם עד לכאן, כנראה שאתם מהסוג השני.

דיסנילנד קליפורניה הוא הפארק הראשון של דיסני שנפתח בשנת 1955. ביקרנו בסך הכל בשלושה מתוך שישה פארקי דיסני בעולם והוא בהחלט המועדף עלינו כרגע. הקוסנפט דומה בכל הפארקים (רחוב ראשי עם חנויות ומסעדות בכניסה, הטירה האייקונית של היפיפייה הנרדמת, עולם ילדים ועוד כמה מתקנים שתוכלו למצוא בכל אחד מהפארקים ברחבי העולם) ולכן נשתדל לכתוב על הדברים הייחודיים בכל אחד מהפארקים. 

לחובבי מלחמת הכוכבים – לאחרונה נפתח מתחם חדש ועצום שמוקדם כולו ל-Star Wars ועוצב בדיוק כמו אחד מהכוכבים בגלקסיה של הסדרה. במתחם תוכלו לשתות חלב כחול, להטיס את המילניום פאלקון, להרכיב לעצמכם חרב אור ולהנות מעוד מגוון אטרציות מלהיבות מתוך הסרטים.

במחיר הכרטיס נכלל גם כרטיס ה FastPass – את הכרטיס יש לקחת מעמדות ייעודיות הנמצאות בתוך הפארק. הוציאו כרטיס למתקן אליו תרצו לעלות וחיזרו במועד הרשום על הכרטיס, שימרו אותו והראו אותו בכניסה לתור המיועד לFastPass ותהנו מתור קצר יותר למתקנים השווים. יש לחזור על הפעולה בכל מתקן בנפרד. לא לכל המתקנים יש PastPass ולא ניתן להיכנס לפני השעה הנקובה על הכרטיס.

בצהריים מתקיים המצעד המפורסם עם כל הדמויות האהובות, אם אתם לא בעניין של המצעד נצלו את הזמן הזה שבו התורים דלילים יותר ועלו על כל המתקנים המבוקשים.

ישנם צלמים מקצועיים המסתובבים בפארק שיציעו לכם תמונה לבד או עם אחת הדמויות בפארק, בדר"כ אפליקציית התמונות יקרה מאוד אך כאן היא עלתה לנו 10$ בלבד וקיבלנו תמונות מהממות בסוף היום.

אם תרצו לישון בקרבת הפארק, במתחם יש שלושה בתי מלון ששייכים לדיסני:

Indiana Jones – בלי יותר מידי ספוילרים, מדובר בנסיעה חשוכה ומטלטלת בגי'פ פתוח, כל מה שנשאר לכם זה להחזיק חזק ולהנות משלל האפקטים בדרך. המתקן נמצא במתחם ההרפתקאות –  Adventureland.
Space Mountain – התכוננו לטיסה על טיל בחלל עם שלל אפקטיים קוליים שיוסיפו לחוויה בחשכה.
Splash Mountain – נסיעה מהנה על הר בתוך בול עץ שמסתיימת בנפילה מגובה של 5 קומות, המקום בו תחליטו לשבת יקבע כמה אתה הולכים להירטב. 

הורידו את האפליקציה של דיסנילנד לאנדרואיד או לאייפון.

 לצפייה במפת הפארק של דיסנילנד קליפורניה

מומלץ לרכוש כרטיסים אונליין כדי לחסוך את ההמתנה בקופות. באפשרותכם להזמין כרטיסים מראש דרך האתר הרשמי של דיסנילנד קליפורניה, אנחנו העדפנו להזמין מאתר Klook שיצא משתלם יותר.

Klook.com

דיסנילנד ופארק אולפני וולט דיסני, פריז
Disneyland & Walt Disney Studios Park, Paris

במרחק של כ-40 דקות בלבד מפריז תוכלו להגיע לעיירה חמודה בשם שסי, שם נמצא פארק השעשועים הפופולרי והמתוייר ביותר באירופה, שאולי אתם מכירים אותו גם בשמו הקודם "יורודיסני".
זהו הרבה יותר מפארק שעשועים, זהו למעשה כפר נופש שלם של דיסני המונה 6 בתי מלון הממוקמים בפארק עצמו ו-6 בתי מלון נוספים בשסי, שהפארק מספק להם שרותי הסעות בחינם.
בדומה לפארקי דיסני אחרים, גם שם תמצאו ברחבי הפארק את הדמויות האהובות מסרטי דיסני, מתקנים לילדים ולמבוגרים ושלל הופעות.

המתחם עצמו נחלק לשני פארקים שונים:
דיסנילנד פריז – הפארק הגדול והמרכזי יותר. אם אתם מקדישים יום אחד אז אנחנו ממליצים ללכת אליו. בפארק תמצאו את הטירה הגדולה המצעד המפורסם ובסוף היום את מופע הזיקוקים המרשים.
הפארק השני הוא דיסני סטודיו והוא מבוסס על האולפנים של דיסני ובעיקר מציג את ה"מאחורי הקלעים" של ההפקות. בנוסף, תוכלו לצפות במופע פעלולנים, הופעות חיות לכל המשפחה וגם כמה מתקנים שווים לחובבי האקסטרים.

אם תרצו לקרוא בהרחבה, סיכמנו לכם כאן את כל מה שצריך לדעת לפני ביקור בדיסנילנד ופארק אולפני וולט דיסני.

דיסנילנד פריז מכניס כ-50 מיליארד אירו בשנה והוא המקום המתוייר ביותר בצרפת, אף יותר ממגדל אייפל.

במידה ואתם מעוניינים להנות משני הפארקים אבל לא רוצים לישון בתוך המתחם של דיסנילנד, אנחנו ממליצים להזמין לילה אחד לפחות בשסי. כך תוכלו להגיע מוקדם יותר ולנצל יותר זמן בפארק. אם אתם אוהבי שופינג, אז שווה להזמין אפילו עוד לילה כי יש בעיירה קניון ענק ומתחם אאוטלט מעוצב.

בכל ערב יש בדיסנילנד מופע אור קולי על הטירה הכולל זיקוקים, זוהי הייתה בהחלט נקודת השיא של היום שלנו. חובבי דיסני (כמונו) יצליחו להתגבר על הצפיפות ויהנו ממופע מרגש ומושקע בשילוב זיקוקים מרהיבים והשירים המוכרים של דיסני. בהחלט חוויה מיוחדת ובלתי נשכחת.

הורידו את האפליקציה של דיסנילנד פריז לאנדרואיד או לאייפון

 לצפייה במפת הפארק של דיסנילנד פריז

Disneyland Paris
אטרקציות בפריז - דיסנילנד

התורים לקופות הכניסה של דיסנילנד יכולים להיות מאוד ארוכים בעונת התיירות. אנחנו תמיד מזמינים את הכרטיסים מראש וכך גם חוסכים את העמידה הכפולה בתור (גם לקנות כרטיסים וגם לכניסה עצמה). כרטיס הכניסה מעניק כניסה רק לאחד הפארקים. ניתן לרכוש כרטיס כפול וכך להנות משניהם בימים נפרדים.

באפשרותכם להזמין כרטיסים אונליין דרך האתר הרשמי של דיסנילנד פריז, אנחנו העדפנו להזמין את הכרטיסים במחיר משתלם יותר מאתר GetYourGuide או דרך אתר Tiqets.

בהזמנה דרך הקישור המצורף, השתמשו בקוד SOTQPROM5 כדי לקבל מאיתנו 5% הנחה על כל האטרקציות באתר Tiqets.

יוניברסל סטודיוס הוליווד, קליפורניה
Universal Studios Hollywood, California

אם אתם מטיילים בלוס אנג׳לס וחובבי קולנוע, את המקום הזה בהחלט אסור לכם לפספס – אולפני יוניברסל בהוליווד.
בנוסף לפארק שעשועים, כאן נמצאים האולפנים האמיתיים של חלק מהפקות הסרטים בהוליווד ואתר ההסרטה הגדול ביותר בעולם שנבנה בעזרת הייעוץ היצירתי של סטיבן שפילברג בכבודו ובעצמו. 
כאן תוכלו להנות מסיור מודרך בקרוניות שעוברות באולפנים ולראות סצנות חיות בתלת מימד וב-360 מעלות מתוך סרטי אקשן מפורסמים. תפגשו פנים אל פנים את קינג-קונג, תבהלו מהכריש של ״מלתעות״, תטוסו במתקן של ״מהיר ועצבני״ ועוד. אנחנו ממליצים לעשות את האטרקציה הזו בתחילת היום משום שהתורים ארוכים מאוד במשך כל שעות היום.

הפארק בנוי משני מתחמים: עליון ותחתון. בחלק העליון תוכלו למצוא את מתחם המניונים, הארי פוטר והסימפסונים שנראה בדיוק כמו העיירה ״ספרינגפילד״. בו אגב אכלנו דונאטס ורוד ענק בדיוק כמו שהומר סימפסון אוהב. בחלק התחתון נמצאים מתקני אקסטרים כמו "נקמתה של המומיה", רכבת הרים של "רובוטריקים" ומתחם של פארק היורה בו תפגשו מקרוב מגוון סוגים של דינוזארים שקמו לתחייה. אנחנו עלינו על המתקן בשעות הערב, היינו אמיצים והחלטנו לשבת בשורה הראשונה, מה שלא לקחנו בחשבון הוא שהמסלול כולל מים, הרבה מים ומפלים, ובערב הטמפרטורות צונחות. כמו שאתם מתארים לעצמכם, נרטבנו לגמרי ולאחר מכן קפאנו מקור. מסקנה- תעלו על המתקן בבוקר או שתביאו איתכם בגדים להחלפה.

הילדים יוכלו להצטרף לגרו ולמיניונים השובבים בהרפתקה מגניבה במתקן תלת ממדי, להנות ממתקן של "החיים הסודיים של חיות המחמד", לצפות בסרט 4D של שרק או במופע של קונג פו פנדה ועוד.

חובבי האימה ביננו יוכלו להכנס למבוך מלחיץ ומפחיד של ״המתים המהלכים״.

בנוסף, תוכלו לצפות במגוון מופעים כגון WaterWorld, מופע חיות ומופע אפקטים מיוחדים עם פעלולנים וטכנולוגיה חדשנית.

ניתן לרכוש אקספרס פס (Express Pass) כתוספת לכרטיס הכניסה הרגיל, המאפשר קיצור של התור הרגיל לאטרקציות נבחרות במקום לחכות (ההמתנה ארוכה ברוב המתקנים).

אם תרצו לחסוך את הנסיעה עד הפארק שנמצא ביוניברסל סיטי, תוכלו לישון באחד מבתי המלון שנמצאים בקרבת הפארק.

לצפייה במפת הפארק של יוניברסל סטודיוס הוליווד

השוס האמיתי ביוניברסל הוא עולם הכישוף של הארי פוטר – במתחם תמצאו את טירת הוגוורטס המרשימה, תפאורה המדמה את הסרט, חנויות כשפים, הופעות קצרות ושני מתקנים שאסור לפספס, גם אם איכשהו, אתם לא מכירים את הסיפור או לא חובבים גדולים של הארי פוטר.
אם אתם כבר במתחם נסו את הבירה המפורסמת של הארי פוטר – Butterbeer, כי איפה עוד תוכלו לנסות בירה של קוסמים? טוב נו.. יש עוד מקום אחד אבל לשם כך תצטרכו לבקר באולפנים של הארי פוטר בלונדון.

רכבת שדים מסחררת ומפחידה של ״המומיה״.

רכבת הרים תלת מימדית של ״רובוטריקים״ בהחלט מומלצת לחובבי האקשן, היא תכניס אתכם לעלילת הסיפור של הרובריקים נגד השקרניקים ותשאיר אתכם מהופנטים בכל רגע. מומלץ.

הורידו את האפליקציה לאנדרואיד או לאייפון ובחרו היכן להתחיל את היום.

Halloween Horror Nights

לחובבי האימה האמיצים שימו לב – בכל שנה בחודש ספטמבר, יוניברסל מקימים לתחייה את הדמויות שלהם מסרטי האימה המוכרים באירוע מיוחד שנקרא Halloween Horror Nights לכבוד חג ההאלווין.  הוא מתקיים בתאריכים נבחרים במשך כחודש וחצי עד לליל כל הקדושים ב-31 באוקטובר. אנחנו ביקרנו בפארק בחודש אוקטובר וכמובן שתכננו את המסלול כך שנזכה להיות בפארק באחד התאריכים של האירוע. מדובר בחוויה בלתי נשכחת.
הפארק השמח של יוניברסל משנה צורה הופך להיות זירת אימה גדולה עם תפאורה מושקעת עם הקפדה על כל הפרטים הקטנים. ליצנים מפחידים, מפלצות ושדים ירדפו אחריכם ברחבי הפארק ואין שום מקום בטוח להסתתר. מיותר לציין שאולפני יוניברסל יודעים לעשות עבודה מדויקת ומאפרים את השחקנים ברמה כה גבוהה עד כדי כך שתחושו שאתם חלק מתוך סרט אימה.
בפארק תוכלו להכנס למבוכי אימה ברוח הסרטים, לראות הופעות חיות, להרגיש כמו ערפדים ולרכוש מבחנות/שקיות "דם" לשתיה ולפגוש במציאות את כל הדמויות המפחידות שראיתם עד עכשיו רק על המסך כמו פרדי קרוגר, ג׳ייסון, דרקולה, צ׳אקי, Jigsaw מסרטי ״המסור״, המפלצת של פרנקנשטיין ועוד רבים (נבחרת הדמויות משתנה משנה לשנה).

Universal Studios Hollywood
Universal Studios Hollywood

מומלץ לרכוש כרטיסים אונליין כדי לחסוך את ההמתנה בקופות. באפשרותכם להזמין כרטיסים מראש דרך האתר הרשמי של יוניברסל סטודיוס הוליווד, אנחנו העדפנו להזמין מאתר Klook שיצא משתלם יותר.

את הכרטיסים להורור נייטס יש לרכוש בנפרד מהכרטיסים ליוניברסל. אנחנו ממליצים לבדוק מספיק זמן מראש באילו תאריכים האירוע מתקיים ולשריין מקומות כי הם נחטפים במהירות.

יוניברסל סטודיוס, סינגפור
Universal Studios, Singapore

הפארק בנוי בסגנון דומה לפארק בארה"ב אך הוא מעט קטן יותר. גם הפארק הזה מעוצב בהשראת עולם הקולנוע של אולפני יוניברסל ותוכלו למצוא בו כמה מכוכבי הקולנוע הגדולים ביותר ומתקנים שחלקם זהים למתקנים בארה"ב וחלקם ייחודים לפארק בסינגפור.

הפארק בנוי ממתחם אחד המחולק לשבעה אזורים שונים:

  • שדרת הוליווד בכניסה הראשית – בה תוכלו לפגוש דמויות מוכרות כמו גרו והמניונים
  • ניו יורק – מגוון מופעים מעניינים לילדים ומתחם חמוד של רחוב סומסום
  • Sci-Fi City – העולם העתידני של רובוטריקים (גם כאן יש את רכבת ההרים התלת מימדית שהמלצנו עליה קודם)
  • מצרים העתיקה – מעוצבת בצורה מרשימה, בה תוכלו למצוא את המתקן של "המומיה"
  • פארק היורה – עולם הדינוזארים המפורסם
  • Far Far Away – הארץ הצבעונית של שרק עם הטירה מהאגדות (ייחודי לפארק בסינגפור)
  • מדגסקר – כאן תוכלו למצוא את החברים מהסרט כמו המלך ג'יליאן והפוסות (ייחודי לפארק בסינגפור)

בנוסף למתקני שעשועים יש בפארק מגוון מופעים עם שפע אפקטים מיוחדים היוצרים חוויה מושלמת.

כמו בפארק בארה"ב, גם כאן ניתן לרכוש אקספרס פס (Express Pass) כתוספת לכרטיס הכניסה הרגיל, בעזרתו ניתן לקצר את ההמתנה לאטרקציות נבחרות.

אם תרצו לחסוך את הנסיעה עד הפארק שנמצא באי סנטוסה, תוכלו לישון באחד מבתי המלון שנמצאים בקרבת הפארק.

גם בפארק זה מתקיים Halloween Horror Nights בספטמבר-אוקטובר לכבוד חג ההאלווין.
כמובן שמרוב ההתלהבות לא יכולנו לפספס את האירוע גם בסינגפור, והזמנו כרטיסים לליל כל הקדושים עצמו ב-31 באוקטובר.
התורים היו מאוד ארוכים, במיוחד בכניסה למבוכים המפחידים אך עדיין מאוד נהננו. לא רק חובבי האימה יהנו, התפאורה המושקעת, הדמויות המפחידות והמופעים המרשימים יספקו לכם חוויה בלתי נשכחת.

את הכרטיסים להורור נייטס יש לרכוש בנפרד מהכרטיסים ליוניברסל. אנחנו ממליצים לבדוק מספיק זמן מראש באילו תאריכים האירוע מתקיים ולשריין מקומות כי הם נחטפים מהר.

הורידו את האפליקציה לאנדרואיד או לאייפון

מומלץ לרכוש כרטיסים אונליין כדי לחסוך את ההמתנה בקופות. באפשרותכם להזמין כרטיסים מראש דרך האתר הרשמי של יוניברסל סטודיוס סינגפור, אנחנו העדפנו להזמין מאתר Klook שיצא משתלם יותר.

Klook.com

גארדלנד, איטליה
Gardaland, Italy‏

אם אתם מטיילים באזור צפון איטליה אסור לכם לפספס את גארדלנד. הפארק, שממוקם ליד אגם גארדה, הוא הותיק והגדול ביותר באיטליה ואחד הגדולים באירופה.

הפארק מעוצב ומושקע עד הפרטים הקטנים, אתם תרגישו שאתם נמצאים בסרט מצוייר של סיפורי אגדה. הפארק המכיל עשרות אטרקציות לכל הגילאים, מתקנים מורכבים ומלאי הדמיון הניצבים בתוך תפאורות מרהיבות.

הפארק הוא חלק ממתחם ה-Gardaland Resort בו בנוסף תוכלו למצוא:

הפארק מחולק לפי צבעים ונושאים שונים:
כחול – פנטזיה (Fantasy) אשר מתאים יותר לילדים.
ירוק – הרפתקאות (Adventure) אשר מתאים לכל הגילאים.
אדום – אדרנלין (Adrenaline) בו המתקנים המרגשים והמהירים ביותר ולא מומלץ לבעלי לב חלש.

בנוסף בפארק מתקיימים מופעים המתאימים לכל הגילאים לאורך כל שעות היום. 

 

אם מגיעים בחדשים העמוסים של הקיץ ורוצים לקצר תורים תוכלו לרכוש כרטיסי אקספרס בקופה אשר נמצאת בתוך הפארק. במידה ותחליטו לא לקנות את הכרטיס, תוכלו לרכוש כרטיס אקספרס למתקן בודד.

במידה ותרצו לשהות באחד מהמלונות הרשמיים של הפארק תרוויחו מגוון בונוסים כגון הנחה בכניסה לפארק, הופעות ייחודיות, חדרים מעוצבים ועוד.

בתור חובבי אקסטרים אלו הם המתקנים שהכי אהבנו:

Blue Tornado – רכבת הרים הפוכה (הקרונות תלויים מלמעלה) מהירה בטירוף, מפותלת ומגיעה לגובה של 33 מטר.

Oblivion The Black Hole – רכבת הרים מהירה וייחודית מסוגה בזווית של 90 מעלות המציעה רגע של צניחה חופשית אופקית.

הורידו את אפליקצית הפארק לאנדרואיד או לאייפון.
 
Gardaland, Italy‏

מומלץ לרכוש כרטיסים אונליין כדי לחסוך את ההמתנה בקופות. באפשרותכם להזמין כרטיסים מראש דרך האתר הרשמי של גארדלנד, אנחנו העדפנו להזמין מאתר Tiqets שיצא משתלם יותר.

טיפים כלליים לשהייה מהנה יותר בפארק שעשועים

  • הגיעו מוקדם, כמה שיותר יותר טוב, בדר"כ בפארקים הגדולים התור מתחיל כבר לפני שעת הפתיחה הרישמית לכן נסו להגיע מוקדם ככל האפשר.
  • הגיעו מוכנים, בידקו מראש איפה הכי זול לקנות את הכרטיס (השוו את המחיר באתר הרישמי לאתרי קופונים), שעות פתיחה, איזה מתקנים והופעות מיוחדות יש בפארק, אם ישנו חג במועד הביקור שלכם בידקו מה הפארק מציע בתקופה זו, מה מתאים לכם מבחינת מגבלות של גיל/ גובה/ משקל.  שיפוצים, אם ניתן לרכוש כרטיס שמקצר את התורים ואם יש כניסה מוזלת/ בחינם לילדים הקטנים יותר/ בימי הולדת. 
  • אחרי כל הבדיקות, רכשו את הכרטיס מראש ולא בכניסה לפארק, כך תוכלו לגשת ישר לכניסה ולא לחכות בתור לקניית כרטיסים ואז גם בתור לכניסה. כך גם תחסכו בזמן וכמובן גם בכסף.
  • לפארקים הגדולים יש אפליקציה ייעודית שתעזור לכם לתכנן את היום בצורה הטובה ביותר, במיוחד אם היא מעודכנת בזמן אמת בזמני ההמתנה לכל מתקן, היעזרו בה לניווט מהיר בפארק.
  • במידה ואין הגבלה הביאו איתכם אוכל ושתייה, הכוונה היא לא להסתובב עם צידנית אלא להביא דברים קלילים ונגישים כמו סנדוויצים, חטיפים וכמובן מים. בדר"כ האוכל בפארקים יקר משמעותית והמחיר לא תמיד תואם את האיכות.
  • לרוב בשעות הבוקר עיקר העומס נמצא במתקנים הקרובים לכניסה. השתדלו להתחיל מהמתחמים הרחוקים יותר או מהמתקנים הפופולרים יותר ואז המשיכו לשאר המתחמים.
  • נעליים נוחות – הפארקים גדולים וכוללים הליכה מרובה, זה לא הזמן לנעליים חדשות.
  • בגדים נוספים/ להחלפה, בעיקר אם אתם יודעים שיש מתקני מים או במקומות בהם מזג האוויר משתנה לאורך היום.
  • סבלנות. התרגשתם להגיע ליום כייף? כך גם כל מי שסביבכם, זכרו שהיום הזה נועד להנאה. אל תתרגשו מתורים ארוכים, צפיפות, מזג אוויר לא נעים, או כל דבר אחר שיכול להשתבש (כמו אלכוג'ל שניתז לתוך העין שנייה לפני האוכל – סיפור אמיתי) הגיעו מוכנים ככל הניתן וזיכרו שהעיקר הוא לצבור חוויות עם מי שנמצא איתכם.
  • כל הטיפים מותאמים לצרכים שלנו, תכננו את הביקור לפי מה שעובד הכי טוב בשבילכם ואנחנו בטוחים שתהנו מכל רגע.

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.