איך למצוא את הצלם המושלם מעבר לים

אתם רואים אותם בכל מדיה חברתית, צילומי זוגיות, ימי הולדת, הריון, ימי נישואים או סתם בשביל הכייף. תמונות מהממות ומיוחדות של זוגות או משפחות שמצטלמות במקומות חלומיים מעבר לים.
אבל מי מצלם אותם? מי עורך ואיך בכלל בוחרים צלם שמעולם לא פגשתם? חלקם מביאים את הצלם איתם כבר מהארץ וחלקם מוצאים מישהו מקומי.

היתרונות במציאת צלם מקומי הם שהוא שמכיר כל פינה בעיר שלו, יודע מה היא השעה הטובה לצילום ואת כל הזויות, הציוד שלו כמובן מקצועי והעריכה ברמה אחרת ובואו נודה באמת, לאנשים יש נטייה "פחות להפריע" כשהם רואים צלם ולא סתם תייר שמנסה להוציא תמונה טובה. מדובר בחוויה בלתי נשכחת ובמזכרת שבטוח תרצו לתלות בסלון ולכם נשאר רק לחייך.

אז אלו הם הטיפים שלנו למציאת האחד שלכם, תגידו צ'יייז.

איך מתחילים?

אינסטגרם. גלריית התמונות הגדולה בעולם. אם יש מקום שבו תוכלו להתרשם מאין סוף צלמים מכל העולם זה המקום. התחילו בחיפוש המילה "Photographer" יחד עם העיר בה אתם מתכננים לשהות ותוך רגע תקבלו אלפי תוצאות.

שפע הוא דבר מבלבל, הסכימו מראש על סגנונות צילום שאתם אוהבים ולפי זה התחילו לסנן את הצלמים שפחות התחברתם אליהם. לא בטוחים מה אתם אוהבים? היכנסו לאתר Pinterest ותתחילו לחפש תמונות והשראה של זוגות/ משפחות/ חברים. תשמרו את כל התמונות שאהבתם והנה יש לכם לוח השראה מושלם שתוכלו להראות לצלם שלכם.
וודאו שתוכלו לתקשר עם הצלם הנבחר באנגלית (או כל שפה אחרת שבה תוכלו לתקשר בנוחות) ושלחו לו הודעה. התחילו מבדיקת דברים בסיסיים כמו:

  • מחיר
  • זמינות הצלם בתאריכי השהייה שלכם
  • בכמה לוקשיינים נערכים הצילומים
  • במשך כמה זמן נערכים הצילומים
  • כמה תמונות הצלם עורך
  • האם תקבלו את כל התמונות או רק את התמונות ערוכות
  • תוך כמה זמן תקבלו את המוצר הסופי ואיך (בהנחה שלא תיפגשו שוב לאחר הצילומים)

רוב הצלמים מציעים חבילות שונות כך שתוכלו למצוא מה מתאים לכם מבחינת המקומות והמחיר. בנוסף, שימו לב לשיחה, היא אומנם (בדר"כ) מתבצעת בהודעות אבל חשוב לראות שיש זרימה ואנרגיה טובה משני הצדדים כך שכולם יהנו מהתהליך ולא רק מהתוצאה. הכייף שלכם ישתקף החוצה בתמונות וזה בידיוק מה שאנחנו רוצים, לנצור רגעים של אושר.

צילומי זוגיות בפריז

לפריז טסנו בחודש אוקטובר לכבוד חגיגות היום הולדת שלי (שירן) שיצאו חודש לפני החתונה שלנו. לא ממש תיכננו לעשות צילומי זוגיות בארץ אבל אם יצא שנהיה בעיר הרומנטית בעולם, צריך לנצל את ההזדמנות. בדיעבד זו הייתה אחת ההחלטות הכי חכמות שאי פעם עשינו. ובעצם מה יותר טוב ממזכרת מהממת מפריז רגע לפני היום הגדול.

הצלם שלנו

בהתחשב בעובדה שזו הפעם הראשונה שחיפשנו צלם שלא נמצא בישראל, לא כל כך ידענו מה המחירים המקובלים ומה בכלל לשאול, דברו עם מספר צלמים כך שתהיה לכם נקודת השוואה לכל הפרמטים, אל תתביישו לעשות משא ומתן (בצורה נעימה ומכבדת) ותתקדמו עם מי שהכי התחברתם אליו. שתמצאו את האחד שלכם אתם כבר תדעו.        

אנחנו התאהבנו דיי במהירות ב andredegrossi@ המוכשר שההתלהבות והאהבה שלו למקצוע שלו כל כך חזקה שהצלחנו להרגיש אותה כל הדרך מפריז.

סגרנו איתו את כל הפרטים והתחלנו את הספירה לאחור.

מה יכול להשתבש?

הכל. כמו בכל טיול מעבר לים, אתם לא נמצאים בסביבה ובסיטואציה המוכרת שלכם. טיפ שלנו- נסו לזרום והקשיבו לצלם שלכם! 

יום לפני הצילומים הבנו כמה קר הולך להיות לנו בשעה שבע בבוקר (בעיקר לי עם שמלה ועקבים) בחודש אוקטובר באירופה הקרירה, דיברנו עם אנדרה והתייעצנו איתו לגבי הלבוש והשעה, הוא הרגיע אותנו והבטיח שיהיה בסדר ושכדאי להתחיל בשעה מוקדמת. כמובן שהיינו חייבים להתעקש שנדחה את הצילומים לשעה שמונה כדי לא לקבל היפותרמיה ואנדרה זרם עם הבקשה.

ספויילר – אנדרה צדק. בשעה שמונה עדיין היה קר (מאוד) ולאט לאט כל המקומות שהצטלמנו בהם התחילו להתמלא בזוגות אחרים שבאו להצטלם ושלל תיירים שהתחילו את היום שלהם. 

לאורך הצילומים גילינו בן אדם פשוט מקסים, לרגע לא היה לנו משעמם, הוא הצליח להצחיק אותנו גם שקפאנו מקור, היה סבלני, כיוון אותנו לאיך להצטלם (כי למען האמת היינו אבודים ולא באמת ידענו מה לעשות) ודאג לעודד ולפרגן לנו לאורך כל הדרך. 

בבוקר השני של הצילומים כבר באנו עם ביטחון, נרגשים להצטלם מול מגדל אייפל המפורסם, פגשנו את אנדרה והתחלנו את היום. כבר אמרנו שכל מה יכול להשתבש ישתבש? באנו לצילומים בלי תיקים, רק עם מעילים ששמנו במעבר בין לוקשיין אחד לשני ולרגעים קרים במיוחד, את הטלפון שמתי בכיס של המעיל (כן, זה היה טיפשי) ובאחת ההפסקות בהן שמתי עליי את המעיל הבנתי, הטלפון לא שם. בהתחלה עוד חשבנו שיש סיכוי שהוא נפל במונית שאיתה נסענו בבוקר, אנדרה עזר לנו בתרגום מאנגלית לצרפתית אך הנהג לא כל כך שיתף פעולה. מיותר לציין שהדבר השפיע עלינו מיידית והוריד את כל ההתרגשות והכייף מהצילומים. אנדרה עזר לנו לחפש את הטלפון למרות שהיה דיי ברור שהוא נגנב והתנהג בסובלנות ואדיבות לאורך כל הדרך. שהבנו שהטלפון כבר לא יחזור אלינו המשכנו את הצילומים למרות שלפי מה שסיכמנו מראש היינו צריכים כבר לסיים, ואם זה לא מספיק, אנדרה שיכנע אותנו לא לוותר ולהמשיך ללוקשיין נוסף. כל זה על חשבון הזמן שלו. בן אדם מדהים כבר אמרנו?

אין מספיק מילים שיתארו כמה נהננו במהלך הצילומים. אין הרבה אנשים כמו אנדרה ואנחנו בטוחים שעם מישהו אחר החוויה הייתה נראית אחרת לגמרי. מיותר לציין שהצילומים הוקרנו במהלך החתונה (ואפילו התקשרנו אליו בשיחת וידאו מהאולם). אם היינו יכולים היינו מביאים אותו גם לחתונה.

אז אם אתם מתכננים צילומים בפריז, תעשו לעצמכם טובה ותבדקו אם הוא פנוי. Andredegrossi@

צילומי ירח דבש בהונג קונג

להונג קונג טסנו בחודש ספטמבר, שם התחלנו את ירח הדבש שלנו, גם בטיול הזה לא תיכננו לעשות צילומים מיוחדים אבל לכבוד יום ההולדת של שירן החלטתי (אורן) להפתיע אותה ולסגור עבורנו סשן צילומי זוגיות.
הסקייליין של הונג קונג באזור טיילת צים שא צוי הוא מקום פוטוגני ומפורסם, מה שאומר שגם הוא מושך אליו מאות תיירים ואיתם לעיתים גם צלמים, חובבים ומקצועיים.

הצלמת שלנו

ביצעתי סקירה מעמיקה באינסטגרם, דיברתי עם כמה צלמים ולקחתי הצעות מחיר, כל זאת מבלי ששירן תדע. לבסוף מצאתי את michellekwokphotography , צלמת מקומית מקסימה, שסגנון הצילום שלה והגישה החיובית פגעו בול במטרה.
קבעתי עם מישל לזמן אחה"צ, קצת לפני השקיעה, כדי שנוכל להצטלם גם באור יום וגם בערב.

כשנפגשנו עם מישל, הופתענו לראות נערה צעירה וחייכנית, היא הגיעה עם עוד בחור שעזר לה עם כל הציוד ועד מהרה קלטנו שהיא גם מקצועית מאוד. היא דאגה לתת לנו טיפים ורעיונות, נתנה לנו מחמאות, הצחיקה אותנו ונתנה תחושה כללית נעימה מאוד.

הצילומים עם מישל היו קצרים יותר מהצילומים בפריז אבל נהננו מאוד והתמונות יצאו מדהימות!

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.