שבוע בפריז המהממת

מי לא חולם להגיע לפריז? אחת הערים הרומנטיות בעולם, היא מלאה בהיסטוריה מעניינת, נוף מהפנט ובתי קפה שאסור לפספס. אז הגיע הזמן לקנות מאפה שווה ולהנות מהנוף של האייפל המנצנץ. ברוכים הבאים לאחת הערים הכי יפות בעולם, פריז עיר האורות.

אנחנו טיילנו בפריז בסוף חודש ספטמבר ומזג האוויר היה מעט קר אבל נעים.

אם אתם מתכוונים לבקר ביותר מאטרקציה אחת ברחבי פריז, משתלם יותר לקנות כרטיס משולב. יש כרטיסים שמציעים כניסה למבחר גדול של אטרקציות פופולריות בפריז ויכולים לחסוך לכם לא מעט כסף.
סיכמנו לכם את ההבדלים בין הכרטיסים.

מסלול שבוע בפריז - מגדל אייפל

איך להתנייד בפריז

Sketch Icons

מונית / Uber

כמו ברוב הערים הגדולות באירופה, הדרך היקרה ביותר היא באמצעות מונית. אפליקציית "אובר" זו אופציה עדיפה ומשתלמת יותר לדעתנו, בעיקר בנסיעות מ/ל שדה התעופה.

Transportation Sketch Icons Metro c1

מטרו / RER

מערכת המטרו בפריז (מסומנת באות M) בעלת 14 קווים והיא הדרך היעילה ביותר להתניידות. רכבת הפרברים (RER) מגיעה לעיירות מרוחקות, לשדה התעופה, דיסנילנד ורסאי ועוד.

Sketch Icons

אוטובוס

עוד דרך יעילה להתניידות בפריז היא באמצעות אוטובוסים, הקווים מרושתים בכל העיר ופועלים בכל השעות היום והלילה. קווי הלילה פועלים בין השעות 00:30-5:30.

Sketch Icons
מונית / Uber
כמו ברוב הערים הגדולות באירופה, הדרך היקרה ביותר היא באמצעות מונית. אפליקציית "אובר" זו אופציה עדיפה ומשתלמת יותר לדעתנו, בעיקר בנסיעות מ/ל שדה התעופה.
Transportation Sketch Icons Metro c1
מטרו / RER

מערכת המטרו בפריז (מסומנת באות M) בעלת 14 קווים והיא הדרך היעילה ביותר להתניידות. רכבת הפרברים (RER) מגיעה לעיירות מרוחקות, לשדה התעופה, דיסנילנד ורסאי ועוד.

Sketch Icons
אוטובוס
עוד דרך יעילה להתניידות בפריז היא באמצעות אוטובוסים, הקווים מרושתים בכל העיר ופועלים בכל השעות היום, ואפילו בלילה. קווי הלילה פועלים בין השעות 00:30-5:30.

לנסיעות בתוך פריז באמצעות אוטובוסים, מטרו, טראם ו-RER, עליכם לרכוש את הכרטיס t+, הכרטיס חד פעמי ותקף ל-90 דקות מהרגע שהפעלתם אותו. כדי לנסוע באמצעות ה-RER מחוץ לעיר יש לרכוש כרטיסים בנפרד. תוכלו לרכוש את הכרטיסים בתחנות המטרו, במכונות הקנייה או בדלפק עצמו.

שימו לב! – אם מגיע מישהו נחמד ומציע לכם עזרה בקניית הכרטיסים, לעולם אל תשלמו לו ישירות, זה עוקץ נפוץ בפריז. אנחנו נתקלנו במישהי שהתחזתה לנציגה של המטרו בצורה מאוד אמינה, היא הייתה עם תג ומדים והציעה שהיא תרכוש עבורנו את הכרטיסים, למזלנו עלינו על התרמית בזמן והיא ברחה מהתחנה.

כדי לחסוך בהוצאות התחבורה ריכזנו כאן את כל האופציות הבולטות. אנחנו שהינו בפריז במשך שבוע ובחרנו להשתמש בכרטיס נביגו.

  • קרנה (Carnet) – כרטיסיית 10 נסיעות במחיר מוזל. תוכלו לרכוש אותה במכונות הכרטיסים או בדלפק.
  • כרטיס Paris Visit – כרטיס נסיעה חופשי ליום / 3 ימים / 5 ימים לאזורים 1-3 (מרכז פריז) או לאזורים 1-5 (כולל גם את פרברי פריז). הכרטיס גם מעניק הנחות וקופונים לאתרים שונים ברחבי העיר.
  • כרטיס נביגו (Navigo) – הנביגו הוא כרטיס נסיעה נטען ואישי שניתן להשתמש בו בכל אמצעי התחבורה הציבורית בפריז ובפרברים. יש לרכוש את הכרטיס בעלות של 5 אירו עם חתימה שלכם ותמונת פספורט (יש גם מכונות צילום בהרבה תחנות) וניתן להטעין את הכרטיס לשבוע ספציפי (ימי שני עד ראשון) או לחודש קלנדרי ספציפי.
    תוכלו לרכוש את הכרטיס גם ישירות באתר של נביגו ולקבל את כל המידע על הכרטיס ועל המחירים השונים של המסלולים.

לאחרונה יצא כרטיס Navigo Easy שהוא ללא תמונת פספורט. עלות הכרטיס היא 2 אירו ותוכלו להטעין אותו בכמות הנסיעות שתרצו לבצע (בדומה לרב-קו) עד ל-30 נסיעות. ניתן להטעין עליו גם את כרטיסיית הקרנה.

במידה ואתם לא רוצים להתעסק עם כרטיסים תוכלו להוריד את אפליקציית Via Navigo ולהטעין נסיעות דרך האפליקצייה.

מה לעשות בפריז

גני טרוקדרו
Jardins du Trocadéro

גני טרוקדרו נמצאים ברובע ה-16 בפריז ומתפרסים על שטח של כ-93,930 מ"ר. הגנים נמצאים סמוך לנהר הסן וארמון השאיו, ואם עדיין לא עשיתם את זה, זה ממש הזמן להוציא מצלמות ולנצל את התצפית המרהיבה על מגדל אייפל.
בשנת 1937 חודשו גני טרוקדרו במסגרת התערוכה העולמית של פריז, הארמון שניצב במרכז הגנים נהרס ובמקומו הוקם ארמון השאיו (Palais de Chaillot) בו נמצאים שלושה מוזיאונים והתאטרון הלאומי של צרפת. מומלץ להגיע לאזור בשעות הבוקר כדי להימנע מעומס של אנשים ולהנות מהנוף. הכניסה בחינם.

גני טרוקדרו מושכים אליהם מיליוני תיירים מכל רחבי העולם, ובזמן שרובם עסוקים בצילומים על רקע האייפל, יש כייסים שמנצלים את הסיטואציה. גם אנחנו לא היינו מספיק זהירים ובמהלך הצילומים קלטנו שהסמארטפון של שירן נגנב ברגע של חוסר תשומת לב, תהיו עירניים (מומלץ תמיד) ושימו לב לחפצים שלכם.

מסלול שבוע בפריז - גני טרוקדרו
מסלול שבוע בפריז - גני טרוקדרו
מסלול שבוע בפריז - גני טרוקדרו
מסלול שבוע בפריז - גני טרוקדרו

מגדל אייפל
La Tour Eiffel

אחרי שצילמנו והצטלמנו עם האייפל מהתצפית של גני טרוקדרו היפים, הגיע הזמן להתקרב קצת יותר.
מגדל אייפל נבנה בשנת 1889 והוא נקרא על שם גוסטאב אייפל, האדריכל שתכנן אותו. המגדל מתנשא לגובה של 330 מטר ומחולק לשלוש קומות. הוא אחד האתרים המפורסמים ביותר בעולם וכמובן הסמל האייקוני של פריז. 
מגדל אייפל נבנה במטרה לשמש כשער כניסה ליריד העולמי שתוכנן לכבוד מאה שנים למהפכה הצרפתית, הוא קיבל רישיון ל-20 שנים בלבד והיה אמור להיות מפורק לאחר תקופה זו.

אם תרצו לעלות למגדל ולא רק להתרשם מלמטה, תוכלו לעלות לקומה השנייה במעלית או ברגל (אם בא לכם לטפס 1,120 מדרגות) שם תמצאו מסעדות, בתי קפה וחנויות. לקומה השלישית והגבוהה ביותר אפשר להגיע רק במעלית, בה נמצא בר יינות ומוזיאון קטן של גוסטב אייפל. בשתי הקומות תזכו לתצפית פנורמית מדהימה על כל פריז.

אתם בטח תופתעו לשמוע שהיו הרבה מתנגדים לבניית המגדל בטענה שהוא מכער את העיר אבל היום כבר אפשר להיות בטוחים שזה ממש לא המצב, כ-7 מיליון איש מבקרים במגדל אייפל בכל שנה.

במקור מגדל אייפל תוכנן להיבנות בברצלונה. הוא נחשב למגדל הגבוה בעולם עד שנת 1930, אז עקף אותו מגדל קרייזלר שנבנה בניו יורק. כיום, זה המגדל הכי גבוה בצרפת.

אם אתם רוצים להבין למה פריז קיבלה את הכינוי ״עיר האורות״, אל תפספסו את מגדל אייפל בשעות החשכה, מהרגע שהשמש שוקעת ובכל שעה עגולה המגדל מנצנץ כולו למשך 5 דקות.
ביום הבסטיליה (יום העצמאות של צרפת ב-14 ביולי), בנוסף לאורות המנצנצים יש גם מפגן זיקוקי דינור צבעוניים ומרשימים שנורים מהמגדל.

מסלול שבוע בפריז - מגדל אייפל
מסלול שבוע בפריז - מגדל אייפל

התורים בכניסה למגדל אייפל ארוכים במיוחד, לכן מומלץ להזמין כרטיס כניסה מראש. תוכלו לרכוש כרטיס אונליין בצורה נוחה דרך אתר GetYourGuide או דרך אתר Tiqets ובכך לחסוך את ההמתנה בקופות. 

בהזמנה דרך הקישור המצורף, השתמשו בקוד SOTQPROM5 כדי לקבל מאיתנו 5% הנחה על כל האטרקציות באתר Tiqets.

גני שאן דה מארס
Champ de Mars

רוצים לעשות פיקניק עם נוף לאייפל ולהרגיש שאתם חלק מקומדיה רומנטית? ברובע השביעי של פריז, למרגלות מגדל אייפל נמצא פארק שאן דה מארס – פארק ציבורי גדול וירוק. הפארק נקרא על שם "שדה מרס" ברומא בתור מחווה לאל המלחמה הרומי.
לאורך השנים, נערכו בפארק פסטיבלים ותערוכות גדולות, בין היתר התערוכה העולמית של פריז והתערוכות הקולוניאליות של צרפת. היום, זה בעיקר פארק תיירותי ופופולארי שמצטלם יפה.

בקצה השני של הפארק נמצא קיר השלום (Mur pour La Paix), זה אתר יחסית חדש שהוקם בשנת 2000. הקיר עשוי לוחות זכוכית ועליהם כתובה המילה שלום ב-49 שפות שונות. בנוסף, תוכלו למצוא על הקיר מגוון מסרים של שלום שנכתבו על ידי מפורסמים שונים.

מסלול שבוע בפריז - גני שאן דה מארס
מסלול שבוע בפריז - גני שאן דה מארס

מתחם האינווליד
Les Invalides

ארמון האינווליד נמצא גם הוא ברובע ה-7 והוא למעשה מתחם של בניינים ומוזיאונים. במתחם קבורים כמה מגיבורי המלחמה של צרפת, המפורסם בינהם הוא נפוליאון.
המתחם נבנה בשנת 1670 ביוזמת המלך לואי ה-14 כבית חולים שמטרתו הייתה לשמש מחסה ובית הבראה לחיילים שנפצעו במהלך שירותם הצבאי או שסבלו מנכות, זקנה או מומים אחרים בעקבות המלחמות הרבות תחת שלטונו. למתחם היו 15 חצרות, כשהגדולה מביניהם הייתה חצר כבוד שנועדה לשמש מצעדים צבאיים.

בגלל החשיבות של האינווליד והמיקום שלו, התרחשו בו כמה אירועים מרכזיים בהיסטוריה הצרפתית. כיום הוא משמש כמבנה לאומי ונמצאים בו מוזיאונים העוסקים בהיסטוריה הצבאית של צרפת, בינהם: מוזיאון הצבא (Musée de l'Armée), מוזיאון הדגמים, מוזיאון מסדר השחרור, כנסיית סן לואי דה-אינווליד וכמובן קבר נפוליאון המפואר.

מסלול שבוע בפריז - מתחם האינווליד
מסלול שבוע בפריז - מתחם האינווליד

כדי לחסוך את התורים הארוכים אנחנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש. תוכלו לרכוש כרטיס אונליין בצורה נוחה דרך אתר GetYourGuide או דרך אתר Tiqets ובכך לחסוך את ההמתנה הארוכה. 

בהזמנה דרך הקישור המצורף, השתמשו בקוד SOTQPROM5 כדי לקבל מאיתנו 5% הנחה על כל האטרקציות באתר Tiqets.

מוזיאון הלובר
Musée du Louvre

מוזיאון הלובר הוא אחד המוזיאונים המפורסמים ביותר בעולם ובפריז בפרט. הוא נבנה לראשונה בשנת 1190 כארמון מלכותי מבוצר שתפקידו היה להגן מפני הוויקינגים ומכאן גם שמו, אותו ניתן לפרש כמקום מבוצר.
הלובר נמצא ברובע הראשון של פריז ומתפרס על יותר מ-73,000 מטר מרובע של יצירות, ביניהן כמה מהיפות והמוכרות ביותר בעולם, כמו המונה ליזה והמדונה בין הסלעים של ליאונרדו דה-וינצ’י, הגננת היפה של רפאל, פסל הפרש של המלך לואי ה-14 ועוד. היצירות הרבות מחולקות לשמונה קטגוריות ומפוזרות על פני ארבע קומות. אם אתם מתכננים להגיע למוזיאון אנחנו ממליצים בחום להחליט מראש איזה אזורים מעניינים אתכם, כי אין סיכוי לראות הכל ביום אחד. 
אם אתם לא בעניין של אומנות או שאין לכם זמן לבקר במוזיאון, עדיין מומלץ להגיע ולהתרשם ממנו מבחוץ.

מסלול שבוע בפריז - מוזיאון הלובר
מסלול שבוע בפריז - מוזיאון הלובר
מסלול שבוע בפריז - מוזיאון הלובר

המוזיאון הוא אחד מהאטרקציות הכי עמוסות בפריז והתורים בהתאם. אנחנו ממליצים לקחת סיור מודרך וכך תחסכו את התורים וגם תוכלו לקבל ידע ורקע כללי על מה שתראו. אורך הסיור הוא כ-3 שעות.

ניתן להזמין כרטיס אונליין בצורה נוחה דרך אתר GetYourGuide או אתר Tiqets
בהזמנה דרך הקישור המצורף, השתמשו בקוד SOTQPROM5 כדי לקבל מאיתנו 5% הנחה על כל האטרקציות באתר Tiqets.

גני טווילרי
Jardin Des Tuileries

גני טווילרי או גני טולירי הם בין הגנים המפורסמים ביותר בפריז (אם לא המפורסמים ביותר) בין היתר הודות למיקום המעולה שלהם ברובע הראשון של פריז, בין מוזיאון הלובר וכיכר קונקורד.
הגנים עצמם לא גדולים במיוחד, אבל בהחלט מומלצים לסיבוב בשמש או לישיבה בכיסאות המפוזרים לצד המזרקות.
גני טווילרי הוקמו בשנת 1564 על ידי המלכה קתרין דה מדיצ'י אשר שלטה בצרפת ונקראים על שם מפעל רעפים שהיה במקום (רעפים בצרפתית נקראים Tuiles) הם שימשו כגן פרטי למשפחת המלוכה עד שהמלכה החליטה לעזוב לארמון אחר.

סמוך לגנים, מעבר לנהר הסן נמצא מוזיאון ד'אורסה (Musée d'Orsay) שנועד במקור להיות תחנת רכבת אך כיום משמש כמוזיאון לאמנות צרפתית. המוזיאון נחשב לאחד מהמוזיאונים החשובים ביותר בפריז. בין האמנים שמוצגים במוזיאון תוכלו למצוא את קלוד מונה, וינסנט ואן גוך, אדגר דגה, אוגוסט רנואר ואחרים.

מסלול שבוע בפריז - גני טווילרי
מסלול שבוע בפריז - גני טווילרי
מסלול שבוע בפריז - גני טווילרי

כדי לחסוך את התורים למוזיאון ד'אורסה אנחנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש. תוכלו לרכוש כרטיס אונליין בצורה נוחה דרך אתר GetYourGuide או אתר Tiqets.  

בהזמנה דרך הקישור המצורף, השתמשו בקוד SOTQPROM5 כדי לקבל מאיתנו 5% הנחה על כל האטרקציות באתר Tiqets.

שער הניצחון
Arc de Triomphe

שער הניצחון הוא אחד האתרים הכי מוכרים ומזוהים עם העיר פריז. הוא נמצא ברובע השמיני, בכיכר שארל דה גול, ממש בסוף שדרת שאנז אליזה (venue desAvenue desChamps-Élysées).
שער הניצחון נבנה בפקודתו של נפוליאון ועל ידי האדריכל ז'אן שלגרן לאחר הניצחון בקרב אוסטרליץ. בנייתו החלה בשנת 1806 וארכה כ-30 שנה. 
כדי לעלות לראש השער תיאלצו לעלות כ-200 מדרגות (יש גם מעלית למי שמתקשה) אך זה לגמרי שווה את המאמץ, אתם תזכו להגיע לאחת מנקודות התצפית הכי יפות בפריז ולהנות מנוף פנורמי מרשים.
בתוך המבנה קיים גם מוזיאון קטן שמציג את ההיסטוריה של השער.

כדי להגיע לגשר הניצחון יש לעבור במנהרה תת קרקעית, בה תעברו ליד קבר החייל האלמוני, לזכר החיילים הרבים שנפלו לאורך השנים במלחמות צרפת. העליה לשער היא דרך "רגל אחת" שלו והירידה היא מה"רגל" מהצד השני.

מסלול שבוע בפריז - שער הניצחון
מסלול שבוע בפריז - שער הניצחון
מסלול שבוע בפריז - שער הניצחון

התורים בכניסה לשער הנצחון ארוכים במיוחד, לכן מומלץ להזמין כרטיס כניסה מראש. תוכלו לרכוש כרטיס אונליין בצורה נוחה דרך האתרים GetYourGuide או Tiqets.  

בהזמנה דרך הקישור המצורף, השתמשו בקוד SOTQPROM5 כדי לקבל מאיתנו 5% הנחה על כל האטרקציות באתר Tiqets.

מוזיאון הגרנד פלה ומוזיאון די פטי פלה
Grand Palais & Petit Palais

מוזיאון הגרנד פלה פריז נמצא ברובע השמיני על שדרות השאנז אליזה והוא אתר היסטורי, אולם תצוגה ומוזיאון. הוא נבנה כחלק מהכנות לתערוכה עולמית שנערכה בשנת 1900, במסגרת ההכנות נבנה גם מוזיאון די פטי פלה וגשר אלכסנדר השלישי שנמצא בסמוך למוזיאונים.
הגרנד פלה (בצרפתית "הארמון הגדול") הוא המקום הגדול ביותר בפריז בו מתקיימות תערוכות מתחלפות והוא רשום כמבנה היסטורי על ידי משרד התרבות הצרפתי.

ממש ממול נמצא מוזיאון די פטי פלה ("הארמון הקטן") והוא מוזיאון לאמנות שמורכב מתערוכות קבועות ותערוכות מתחלפות. הוא מציג יצירות של אמנים ידועים כמו קלוד מונה, רמברנדט, פיסארו ועוד.
גם אם אתם לא מתכננים להיכנס לאחד המוזיאנים עדיין מומלץ להגיע ולהתרשם מהם מבחוץ. 

מסלול שבוע בפריז - מוזיאון הגרנד פלה
מסלול שבוע בפריז - מוזיאון די פטי פלה

לתערוכות הקבועות במוזיאונים הכניסה היא חינם, אך אם תרצו להכנס לאחת מהתערוכות המתחלפות תצטרכו להזמין כרטיסים מראש, לכן כדאי להתעדכן באתר הרשמי.

גשר אלכסנדר השלישי
Pont Alexandre III

גשר אלכסנדר השלישי ממש לא נראה כמו עוד גשר סטנדרטי באירופה, הוא חוצה את נהר הסן ומחבר בין הרובע השמיני בו נמצאת שדרת השאנז אליזה לרובע השביעי בו נמצא מגדל אייפל אותו תוכלו לראות מהגשר.
הגשר מקושט בפסלים, נימפות, פנסי רחוב מיוחדים וסוסים מצופים בזהב שהופכים אותו למקום מעולה לצילומים וגם לתצפית רומנטית על האייפל בשעת השקיעה. 

שבוע מסלול בפריז - גשר אלכסנדר השלישי
שבוע מסלול בפריז - גשר אלכסנדר השלישי

כיכר הקונקורד
Place de la Concorde

כיכר קונקורד היא הכיכר הגדולה ביותר בפריז, היא בנויה בצורת מתומן ונמצאת ברובע השמיני בין שדרות שאנז אליזה לגני טוולירי. בכיכר מפוזרים פסלים, מזרקות ובמרכזה עומד אובליסק לוקסור מצרי בן 3,300 שנה המתאר את ניצחונותיו של רעמסס השני. 
היופי של הכיכר מסתיר היטב את ההיסטוריה שלה, לאחר המהפכה הצרפתית הוצבה בכיכר גיליוטינה ובוצעו הוצאות להורג של מעל ל-1300 איש בניהם לואי ה-16, מרי אנטואנט ועוד אצילים ומפורסמים רבים.
בשמונה הפינות של הכיכר ניצבים שמונה פסלים המתארים שמונה ערים גדולות בצרפת.

מסלול שבוע בפריז - כיכר הקונקורד
מסלול שבוע בפריז - כיכר הקונקורד
מסלול שבוע בפריז - כיכר הקונקורד

קתדרלת הנוטרדאם
Cathédrale Notre-Dame

את כנסיית הנוטרדאם המפורסמת כמעט אין אחד שלא מכיר, במיוחד מי שגדל על הסרט הקלאסי של דיסני ״הגיבן מנוטרדאם״ (כמונו). הנוטרדאם היא קתדרלה גותית שנמצאת ברובע הרביעי באי איל דה לה סיטה.
הבנייה של כנסיית הנוטרדאם החלה בשנת 1163 ונמשכה קרוב ל-200 שנה. מאז, היא נחשבת לאחד הסמלים של פריז ומהווה מוקד תיירות פופלארי. משמעות השם נוטרדאם בצרפתית היא "גבירתנו", על שם אימו של ישו, מרים.
ברגע שתיכנסו לכנסייה תבינו כמה היא באמת מפוארת, העיצוב המרהיב מורגש בכל פינה, משערי הכניסה המקושטים, דרך חלונות הויטראז׳ הצבעוניים ועד ציורי הקיר, והפסלים ברחבי הכנסייה.

הפריט היקר ביותר בקתדרלה הוא כתר הקוצים שהיה על ראשו של ישו בעת הצליבה שלו.
ויקטור הוגו, הסופר של ״הגיבן מנוטרדאם״ היה גם פעיל מרכזי בתנועה גותית לשימור ושחזור של הכנסיה.
מאז השריפה בקתדרלת הנוטרדאם בשנת 2019, המבנה נסגר בפני תיירים בגלל שיפוצים. לאחר סיום השחזור הקתדרלה צפויה להיפתח מחדש.

מסלול שבוע בפריז - קתדרלת הנוטרדאם
מסלול שבוע בפריז - קתדרלת הנוטרדאם

איל דה לה סיטה
Île de la Cité

הידעתם שבלב פריז יש אי? איל דה לה סיטה זהו אי שנמצא בלב נהר הסן, בין הרובע ה-1 לרובע הלטיני, והוא מהווה את הלב ההיסטורי של פריז, למעשה זה המקום ממנו התפתחה פריז.
באי איל דה לה סיטה, חוץ מקתדרלת הנוטרדאם, תוכלו לראות מבנים מעניינים נוספים שמסמלים את ההסטוריה של פריז. בין היתר את האתרים הפופולארים:
כנסיית סנט-שאפל (Sainte-Chapelle) שידועה כבעלת הויטראז'ים הכי גדולים ויפים בפריז, ואת מוזיאון הקונסיירז'רי (Conciergerie) הארמון הראשון בפריז, ששימש ככלא בימי המהפכה הצרפתית.

מסלול שבוע בפריז - הקונסיירז'רי

כדי לחסוך את התורים לכנסיית סנט שאפל ומוזיאון הקונסיירז'רי אנחנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש. תוכלו לרכוש כרטיס אונליין בצורה נוחה דרך אתר Tiqets.  

בהזמנה דרך הקישור המצורף, השתמשו בקוד SOTQPROM5 כדי לקבל מאיתנו 5% הנחה על כל האטרקציות באתר Tiqets.

גני לוקסמבורג
Jardin du Luxembourg

גני לוקסמבורג נמצאים ברובע השישי המפורסם של פריז (סנט ז'רמיין) והם תחנת חובה לכל מי שמבקר בעיר. הבנייה של הגנים החלה לאחר ההתנקשות בחייו של הנרי הרביעי בשנת 1610. לאחר שאלמנתו, מארי דה- מדיצ'י, לא יכלה עוד להמשיך לגור בארמון הלובר שהיה מלא בזכרונות שחלקו בחייו ועברה לגור בארמון לוקסמבורג. הגנים סביבו תוכננו כדי להזכיר את הנוף המוכר לה  מילדות של ארמון פלאצו פיטי שנמצא בפירנצה. הגנים פתוחים לציבור מהמאה ה-17.

כיום מדובר במתחם הגנים הציבוריים השני הגדול ביותר בעיר וכולל את ארמון לוקסמבורג (Luxembourg Palace), שהוא מקום מושבו של הסנאט הצרפתי. גני לוקסמבורג משתרעים על שטח של 240 דונם ומלאים בפסלים, מזרקות, שדרות של עצים, פרחים צבעוניים, משחקים והשטת סירות, תיאטרון בובות ורכיבה על פוני שהופכים את המקום מושלם לזוגות אוהבים, משפחות עם ילדים וסטודנטים.

מסלול שבוע בפריז - גני לוקסמבורג
מסלול שבוע בפריז - גני לוקסמבורג
מסלול שבוע בפריז - גני לוקסמבורג

מרכז פומפידו
Centre Pompidou

מרכז ז'ורז' פומפידו, הקרוי על שם מי שהיה נשיא צרפת בסוף שנות ה-70, חובב אדריכלות מודרנית והיה מאלו שיזמו את הקמת המוזיאון, הוא מרכז תרבות עירוני בו תוכלו למצוא את הספרייה הציבורית ומוזיאון לאומנות מודרנית. מחוץ לבניין נמצאת כיכר גדולה שבה יש מופעי רחוב מכל הסוגים.
מרכז פומפידו תוכנן על ידי האדריכלים רנצו פיאנו וריצ'רד רוג'רס שנבחרו לאחר תחרות בין אדריכלים רבים. הבניין מעוצב בצורה כזאת שכל החלקים שבדרך כלל "מוחבאים" בבניינים רגילים, דווקא חשופים וצבועים לפי ה"תפקיד" שלהם, הצנרת, מערכת החשמל, ביוב וגז וגם גרמי המדרגות שתלויים מחוץ לבניין.
בראש הבניין נמצאות מסעדה יוקרתית בשם "ז'ורז'" ותצפית יפה על העיר כולה.

עיצובו הייחודי של המבנה לא היה אהוד על הרבה מתושבי העיר, מתנגדי הבנייה קראו לו "בית הזיקוק של פריז".

מסלול שבוע בפריז - מרכז פומפידו
מסלול שבוע בפריז - מרכז פומפידו

ניתן להזמין כרטיסים למרכז פומפידו דרך אתר Tiqets.  
בהזמנה דרך הקישור המצורף, השתמשו בקוד SOTQPROM5 כדי לקבל מאיתנו 5% הנחה על כל האטרקציות באתר Tiqets.

בית האופרה גרנייה
Palais Garnier - Opéra national de Paris

בית האופרה גרנייה, או בשמו השני ארמון גרנייה ממוקם ברובע התשיעי ונחשב לאחת מיצירות האדריכלות היפות והמפוארות ביותר. הבניין נבנה בהוראתו של נפוליאון השלישי לאחר שביקר בבניין האופרה הישן עם אישתו בזמן שהבניין הופצץ. נפוליאון לא נפגע והחליט לבנות את בניין האופרה מחדש ולהפוך אותו למרשים ומפואר יותר. מי שנבחר לתכנן את האופרה היה שארל גרנייה, אדריכל צעיר וללא ניסיון.
הבנייה החלה בשנת 1857 והושלמה רק בשנת 1874 לאחר עיכובים רבים (בניהם מלחמת צרפת-פרוסיה).
הבניין המפואר מתפרש על 11,000 מ"ר ומושך אליו תיירים ומבקרים רבים, בין היתר בגלל שבו מתרחשת עלילת הרומן "פנטום האופרה". 

המבנה נבנה ועוצב בהתאם לצורכי מנויי האופרה שהיו מגיעים לאופרה כל ערב, פחות בשביל להנות מההופעה ויותר בשביל לראות ולהיראות. זו גם הסיבה שאולם הכניסה מלא במראות, ובמעלה המדרגות ישנן מרפסות גדולות, שכל מי שנכנס יוכל לראות את מי שהגיע אחריו. גם באולם עצמו, מתאי המנויים קשה לראות את הבמה אבל רואים מעולה את התאים האחרים.
זו הפעם הראשונה שצבע הכיסאות באולם היה אדום קטיפתי, גרנייה אמר שהוא רואה את הנשים שמגיעות לאופרה כתכשיטים ולכן הן צריכות לשבת בקופסת תכשיטים (שהיו מרופדות אז בקטיפה אדומה) – זו הייתה הצלחה כה גדולה וגם היום ברוב אולמות הקולנוע, קונצרטים והאופרה הכיסאות מרופדים בקטיפה בצבע אדום.

מסלול שבוע בפריז - האופרה גרנייה
מסלול שבוע בפריז - האופרה גרנייה
מסלול שבוע בפריז - האופרה גרנייה

ניתן להזמין כרטיסים לבית האופרה גרנייה דרך האתרים GetYourGuide או Tiqets.
בהזמנה דרך הקישור המצורף, השתמשו בקוד SOTQPROM5 כדי לקבל מאיתנו 5% הנחה על כל האטרקציות באתר Tiqets.

רובע המונמארטר
Montmartre

רובע המונמארטר נמצא ברובע ה-18 בפריז והוא מלא בהיסטוריה עתיקה. הוא התחיל בתור כפר קטן שנמצא על גבעה, מלא בכרמים וטחנות קמח שמשכו אליהם את גדולי האומנים והציירים במאה ה- 19.
פירוש השם מונמארטר הוא "הר הקדושים המעונים" בגלל האמונה שעל הגבעה הזו הוצאו להורג קדושים.

מחירי הדיור הנמוכים והיין בשפע מהיקבים הרבים משכו עוד ועוד אומנים ואנשי רוח לאזור בניהם- פיקאסו, דאלי, ואן-גוך, מאטיס ועוד רבים אחרים. הגבעה הפכה להיות שוקקת חיים ויצירה, ביום וגם בלילה. החלק התחתון יותר של הרובע (כיום באזור פיגאל) התמלא במסבאות וברים כמו “החתול השחור”, ותחנות הקמח הכפריות התמלאו במועדוני לילה וקברט כמו המולאן רוז' עליו נפרט בהמשך.
ברגע שהרובע הפך להיות אזור בילויים פופולרי, מחירי הדיור עלו והאמנים עזבו את הגבעה למונפארנאס.

המוקד הכי מתוייר ברובע הוא בזיליקת הלב הקדוש (סקרה-קר) La basilique du Sacré-Coeur, אפשר להגיע אליו במדרגות או לעלות בפוניקולייר (רכבל קטן) ולהגיע למרפסת שמספקת את אחת התצפיות הכי יפות על העיר פריז, ניתן גם להיכנס פנימה ולהתרשם מהעיצוב הפשוט והנקי של הבזיליקה. אם תסתכלו למעלה, תראו את הפסיפס המרשים שהוא הגדול ביותר בצרפת.

עוד באזור:

  • פלאס דה-טרטרה (Place du Tertre) – הכיכר המרכזית שמלאה בהופעות רחוב וציירי פורטרטים
  • קיר האהבה (Le mur des jet'aime) – קיר אומן שמכוסה באריחים כחולים ועליהם כתוב בשפות שונות את המשפט “אני אוהב/ת אותך”
  • מוזיאון דאלי (Espace Montmartre Salvador Dali) – מציג כ-300 איורים ופסלים של האמן הסוריאליסטי המפורסם סלבדור דאלי
  • סן פייר דה מונמארטר (Sainte pierre de Montmartre) – הכנסייה העתיקה ביותר בפריז
  • בית הקברות של מונמארטר (Cimetiere de Montmartre) – בית הקברות העתיק של הרובע
  • תיאטרון המולאן רוז' (Moulin Rouge)
מסלול שבוע בפריז - המונמארטר
מסלול שבוע בפריז - בזיליקת הלב הקדוש - סקרה קר
מסלול שבוע בפריז - המונמארטר
מסלול שבוע בפריז - קיר האהבה

מולאן רוז'
Moulin Rouge

מולאן רוז' או בתרגום לעברית, טחנת הרוח האדומה, הוא שמו של התיאטרון בו מוצגים מופעי קברט מרשימים. המופע בתיאטרון הוא אחד המופעים המוכרים ביותר בעולם ומופע הקברט המפורסם ביותר בעולם. התיאטרון נמצא ברובע ה-18 של פריז וידוע בטחנת הרוח האדומה שעל גג המבנה.

המופע בנוי משעתיים של ריקודים ושירים שלא נפסקים לרגע, עם תלבושות גרנדוזיות שמתחלפות בקצב מסחרר ותפאורה שמשתנה בהתאם לשיר. בין לבין תוכלו להיות עדים לריקוד מתחת למים עם נחש עצום, אקרובטים וליצנים שלא ישאירו רגע אחד משעמם וכמובן את ריקוד הקאן קאן המפורסם. המופע מלהיב, צבעוני ומושקע ויסחוף אתכם לעולם קסום שלא תבינו איך שעתיים עברו להן כל כך מהר.

המופע לא מתאים לילדים והכניסה היא בלבוש הולם. (אין צורך בעניבה אך מכנסיים קצרים וכפכפים לא יתקבלו בברכה).

מסלול שבוע בפריז - מולאן רוז'
מסלול שבוע בפריז - מולאן רוז'

מחיר הכרטיס לא זול. זהו למעשה זהו המופע היקר ביותר שהיינו בו. אך אם מזמינים מספיק זמן מראש וגמישים בתאריכים ובשעות אפשר למצוא כרטיס במחיר סביר.
 אנחנו הזמנו את הכרטיסים מאתר GetYourGuide שיצאו משתלמים יותר מהאתר הרשמי של מולאן רוז׳. 

לפזרנים מביננו – ניתן לשדרג את החוויה ולהזמין כרטיס הכולל ארוחת ערב. 
בהזמנה דרך הקישור המצורף, השתמשו בקוד SOTQPROM5 כדי לקבל מאיתנו 5% הנחה על כל האטרקציות באתר Tiqets.

אם כבר זכיתם לראות את מולאן רוז' או שלא נשארו כרטיסים בתאריכים שלכם, אל דאגה, יש המון מופעי קברט נוספים ומומלצים בפריז. בין היתר המופעים Crazy Horse או Paradis Latin.

רובע מונפרנאס
Montparnasse

רובע מונפרנאס נמצא בגבולות הרובע ה-14 מדרום לרובע הלטיני. הוא נקרא על שם הר פארנסוס שהיה בעצם תל עפר עליו היו נושאים בו נאומים ושירים. לפי המיתולוגיה היוונית זהו גם מקום מושבן של המוזות.
כפי שציינו, רובע מונפרנאס הגיע לשיא הפופולריות שלו בשנות ה-20 של המאה העשרים בתקופת “השנים העליזות” לאחר שאנשי הרוח, והאמנים עברו לכאן והפכו אותה משכונה משעממת וענייה למרכז הבוהמה הצרפתית. פבלו פיקאסו היה מהראשונים להתמקם שם, והכין את הקרקע עבור רבים אחרים.
היום תוכלו למצוא ברובע מונפרנאס את אחד מגורדי השחקים הגבוהים ביותר בפריז, מגדל מונפרנאס (Tour Montparnasse) הוא כולל 59 קומות וגולת הכותרת היא המסעדה- סייל דה פריז הצופה על האייפל והתצפית המרהיבה על העיר, שמספקת תחרות לאייפל (כי מהתצפית אפשר לראות גם את האייפל) עם פחות תור ובעלות נמוכה יותר.
עוד באזור תוכלו לבקר בקטקומבות של פריז (Les Catacombes de Paris). בסוף המאה ה-18, היו בעיות תברואה גדולות הקשורות בבתי הקברות בעיר שהביאו להחלטה להעביר את תכולתם מתחת לאדמה. מדובר ברשת של תעלות, שנחצבו מתחת לאדמת פריז והפכו למקום קבורתם של מיליוני שלדים שהועברו לשם. היום ניתן לטייל בחלק מהקטקומבות ולשמוע על הסיפורים המוזרים שהתרחשו שם. בעומק של 20 מטר ולאורך 1,500 מטר. לא לבעלי לב חלש ו/או לסובלים מקלסטרפוביה.

מסלול שבוע בפריז - מגדל מונפרנאס
מסלול שבוע בפריז - מגדל מונפרנאס
מסלול שבוע בפריז - הקטקומבות של פריז

ניתן להזמין כרטיסים למגדל מונפרנאס דרך האתרים: GetYourGuide  / Tiqets.  
לקטקומבות הכי משתלם להזמין כרטיסים דרך אתר GetYourGuide.
בהזמנה דרך הקישור המצורף תקבלו בהזמנה דרך הקישור המצורף, השתמשו בקוד SOTQPROM5 כדי לקבל מאיתנו 5% הנחה על כל האטרקציות באתר Tiqets.

דיסנילנד ופארק אולפני וולט דיסני
Disneyland & Walt Disney Studios Park

במרחק של כ-40 דקות בלבד מפריז נמצאת עיירה בשם שסי, שם נמצא פארק השעשועים הפופולרי והמתוייר ביותר באירופה, שאולי אתם מכירים אותו גם בשמו הקודם "יורודיסני".
זהו הרבה יותר מפארק שעשועים, זהו למעשה כפר נופש שלם של דיסני המונה 6 בתי מלון הממוקמים בפארק עצמו ו-6 בתי מלון נוספים בשסי, שהפארק מספק להם שרותי הסעות בחינם.
בדומה לפארקי דיסני אחרים, גם שם תמצאו ברחבי הפארק את הדמויות האהובות מסרטי דיסני, מתקנים לילדים ולמבוגרים ושלל הופעות.

המתחם עצמו נחלק לשני פארקים שונים:
דיסנילנד פריז – הפארק הגדול והמרכזי יותר. אם יש לכם רק יום אחד אז אנחנו ממליצים ללכת אליו. בפארק תמצאו את הטירה הגדולה המצעד המפורסם ובסוף היום את מופע הזיקוקים המרשים.
הפארק השני הוא דיסני סטודיו והוא מבוסס על האולפנים של דיסני ובעיקר מציג את ה"מאחורי הקלעים" של ההפקות. בנוסף, תוכלו לצפות במופע פעלולנים, הופעות חיות לכל המשפחה וגם כמה מתקנים שווים לחובבי האקסטרים.

אם תרצו לקרוא בהרחבה, סיכמנו לכם כאן את כל מה שצריך לדעת לפני ביקור בדיסנילנד ופארק אולפני וולט דיסני.

Disneyland Paris
אטרקציות בפריז - דיסנילנד

אנחנו לא צריכים להגיד לכם שהביקוש לפארקים הוא עצום, אנחנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש וכך להימנע מתורים ארוכים או חלילה מעוגמת נפש למקרה שהכרטיסים ליום שתרצו ייגמרו (בעיקר אם אתם מתכוונים להגיע בסוף שבוע).

באפשרותכם להזמין כרטיסים אונליין דרך האתר הרשמי של דיסנילנד פריז, אנחנו העדפנו להזמין את הכרטיסים במחיר משתלם יותר מאתר GetYourGuide או דרך אתר Tiqets.

בהזמנה דרך הקישור המצורף, השתמשו בקוד SOTQPROM5 כדי לקבל מאיתנו 5% הנחה על כל האטרקציות באתר Tiqets.

נשמח אם תשתפו את האתר ותעזרו לנו להגיע למטיילים נוספים שמתכננים להגיע לפריז ואל תשכחו לשלוח גם לשותפים שלכם לטיסה!

אטרקציות נוספות בפריז

שייט לאורך נהר הסן
לרכישת כרטיסים: TiqetsGetYourGuide

אוטובוס Hop-on Hop-off
לרכישת כרטיסים: TiqetsGetYourGuide 

פארק המים אקווה בולווארד 
לרכישת כרטיסים: Tiqets / GetYourGuide 

פארק השעשועים אסטריקס
לרכישת כרטיסים: Tiqets / GetYourGuide 

איפה לישון בפריז?

פריז מלאה בבתי מלון שמפוזרים לאורך הרובעים השונים של העיר, לפני שאתם מתחילים לחפש מלון, מומלץ להחליט איזה רובע מתאים לכם, לא משנה איפה תחליטו לישון זכרו שאפשר להגיע בקלות לכל מקום בעיר בעזרת המטרו והאוטובוסים. צירפנו לכם מלונות מומלצים ברמות מחיר שונות וברובעים שונים.

3/5

מלון מעולה ברובע ה-9 סמוך לאופרה גרנייה, עם כיבוד קל ושתיה לאורך כל היום.

מלון מומלץ בפריז Hotel 34B - Astotel
3/5

מלון בוטיק מקסים במיקום מעולה ברובע המארה ליד כיכר הבסטיליה.

מלון מומלץ בפריז Hotel Bastille Speria
3/5

מלון כשר ברובע ה-9 סמוך לאופרה גרנייה, עם שרות אדיב. מתאים לשומרי מסורת.

מלון מומלץ בפריז Hotel Aida Opera
4/5

מלון עם מסעדה צרפתית, במיקום מנצח ברובע ה-1 ליד הלובר ומרכז פומפידו.

מלון מומלץ בפריז Novotel Paris Les Halles
4/5

מלון משופץ ומודרני ברובע סנט ז׳רמיין המבוקש ליד גני לוקסמבורג.

מלון מומלץ בפריז Victoria Palace Hotel
4/5

מלון חדש ומעוצב במיקום מעולה ברובע סנט ז׳רמיין ליד איל דה לה סיטה.

מלון מומלץ בפריז Hôtel Saint-André des Arts

כרטיס משולב לאטרקציות בפריז

במידה שאתם מתכננים לבקר בשתי אטרקציות לפחות בפריז, משתלם יותר לרכוש את אחד מהכרטיסים האלו שמציעים כניסה למבחר גדול של אטרקציות פופולריות בפריז במחיר מוזל יותר.

אקספלורר פס של GoCity הוא כרטיס דיגיטלי שמקנה כניסה לאתרים בפריז לפי כמות אטרקציות שתבחרו.
בוחרים את סוג הכרטיס לפי כמות האטרקציות שתרצו לבקר בהן, מורידים את הכרטיס למכשיר הנייד ומציגים אותו בכניסה לאטרקציה.
אקספלורר פס משתלם במיוחד משום שמחיר הכרטיס הוא נמוך יותר מהסכום שתשלמו בסה״כ אם תקנו כרטיסים לכל אטרקציה בנפרד.

כדי לקבל מאיתנו 10% הנחה השתמשו בפרומו קוד SOTRAVEL בעת ביצוע ההזמנה

גם פריז פס של GoCity הוא כרטיס דיגיטלי שמקנה כניסה ליותר מ-80 אטרקציות מרכזיות בפריז לפי מספר הימים שתבחרו לנצל, ויכול לחסוך לכם כ-50% ממחירי הכרטיסים הרגילים!
בוחרים את כמות הימים שתרצו להשתמש בכרטיס, מורידים את הכרטיס למכשיר הנייד ומציגים אותו בכניסה לאטרקציה.
עם הכרטיס תקבלו גם הטבות נוספות כולל כניסה מהירה (ללא תור) באטרקציות עמוסות ועוד.

כדי לקבל מאיתנו 10% הנחה השתמשו בפרומו קוד SOTRAVEL בעת ביצוע ההזמנה

כרטיס דיגיטלי נוסף שמעניק כניסה בחינם וללא המתנה למגוון אטרקציות מפורסמות בפריז: מגדל אייפל, מוזיאון הלובר, שייט בנהר הסיין, מדריך קולי ברחבי העיר ו-10% הנחה על מגוון אתרים ואטרקציות נוספות בפריז.
בנוסף תקבלו מאיתנו 17% הנחה בהזמנה דרך הקישור המצורף.

כרטיס דיגיטלי של אפליקציית קלוק שמקנה כניסה לאתרים בפריז ומחוץ לפריז לפי כמות אטרקציות שתבחרו ויכול לחסוך לכם עד 50% ממחירי הכרטיסים. קלוק פס מעניק כניסה לדיסנילנד, טירת סנט מישל, מוזיאון הלובר, שייט בנהר הסיין, ארמון ורסאי ועוד. הכרטיס תקף ל-30 יום ומעניק לכם גמישות בבחירת מועד הביקור!

עוד מקומות שכדאי לכם להכיר

אטרקציות בפריז - דיסנילנד

דיסנילנד פריז
ואולפני וולט דיסני

ביקור קסום במקום הכי שמח בעולם
וכל מה שצריך לדעת על העיירה שסי

אטרקציות בפריז - מקרונים

המדריך לשופינג
ואוכל בפריז

אזורי הקניות והמסעדות בפריז
שאסור לכם לפספס

ארמון וורסאי

יום טיול בארמון
וגני ורסאי

יוצאים מפריז ליום מלכותי בארמון
וגני ורסאי המרשימים

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.

שתפו את ההמלצות עם השותפים שלכם לטיול או שלחו אותם לעצמכם כדי לקרוא מאוחר יותר