ביקור מכושף באולפני הארי פוטר

Warner Bros. Studio Tour - The Making of Harry Potter

מי מאיתנו לא חלם לחיות בעולם מופלא שכולו כישופים ולחשים? להגשים משאלות ובקשות בהינף יד (או שרביט במקרה הזה) ולהתפעל כל פעם מחדש מקסמים מופלאים.

באולפנים של חברת הסרטים האחים וורנר ברוס (Warner Bros), שנמצאים בעיר ווטפורד (מרחק של כשעה נסיעה מלונדון), תיכנסו לעולם הקסמים המופלא ואנחנו בטוחים שגם מי שלא חובב מושבע של הארי פוטר הולך להנות. אם אתם רוצים להיות מופתעים ולא לדעת מראש מה קורה בפנים, דלגו ישר לקניית כרטיסים. לא לפני שקראתם את הטיפ שיחסוך לכם כסף ברכישת הכרטיס!

הסיור באולפנים נפתח בשנת 2012 ומאז הוא נחשב לאחת האטרקציות המבוקשות ביותר בלונדון, עובדה לא מפתיעה כשמדובר באחד הסרטים המצליחים ביותר בכל הזמנים.

Harry potter London
Harry Potter Studios

מה רואים?

הסיור מתחיל בפתיחת הדלתות המסיביות של האולם הגדול (הידעתם שאורן זכה לפתוח אותם? רוצים גם? המדריך של הסיור שואל אם מישהו חוגג יום הולדת ובמידה וכן הוא נותן לו את הכבוד).
האולם הגדול מככב בכמה מהסצנות הבלתי נשכחות של סדרת הסרטים והוא נבנה לראשונה עבור הסרט הארי פוטר ואבן החכמים בשנת 2000.
באולם הגדול ישנם שני שולחנות ארוכים שערוכים לארוחת הערב, שולחן המורים בו ישבו הפרופסורים והוא כולל גם תלבושות של תלמידים מכל בית הוגוורטס.

Harry Potter Food Court
harry potter Food Court

היער האסור שנראה לראשונה בסרט הארי פוטר ואבן החכמים ומשם רק הלך והתפתח לאורך סדרת הסרטים. 
בסיור ישנה הזדמנות נדירה להיכנס ליער האפלולי ולפגוש כמה מהדמויות הכי מוכרות מבין העצים הענקיים המרכיבים את היער. 

Harry Potter buckbeak

איך אפשר בלי הקטר של הוגוורטס אקספרס שלוקח את כל התלמידים מרציף ¾9 לבית ספר לקוסמים של הוגוורטס.
למרות שרוב הסצנות צולמו בעצם בתחנת הרכבת האמיתית של לונדון בתחנת קינגס קרוס, שם צילמו את כל החלקים שנמצאים מחוץ לרכבת,
בסרט האחרון שוחזר חלק מרציף התחנה יחד עם המסילה והרכבת. בסיור תוכלו לעלות על הרכבת ולראות (מאחורי זכוכית) את התאים בהם צולמו הסצנות מהסרטים יחד עם כל האביזרים. בזמן העריכה נעשה שימוש במסך ירוק כדי לשנות את הנוף מהרכבת ביחד עם שלל אפקטים מיוחדים.

Harry Potter Studios

סמטת דיאגון (Diagon) המפורסמת משתנה כל הזמן לאורך סדרת הסרטים.
מאז שבנו אותה היו המון שינויים ושיפוצים לאורך השנים בהתאם לתסריטי הסרטים, העיצוב המקורי שילב כמובן את כל הפרטים המיוחדים מסדרת הספרים של הארי פוטר עם השראה מהרחובות המתוארים ביצירותיו של צ'ארלס דיקנס.
מעריצי הסדרה בוודאי זוכרים שבסמטת דיאגון נמצא גם בנק גרינגוטס 
וחנות השרביטים המאובקת מאוליבנדרס, שבה השרביט של הארי בחר בו. 
הידעתם? בזמן הצילומים היו בחנות יותר מ -17,000 קופסאות שרביטים. 

Harry Potter Studios

מה עוד?

מעל 950 צנצנות שיקוי, המשרד הוורוד של פרופסור דולורס, גלימת ההעלמות של הארי, מאחורי הקלעים של האפקטים המיוחדים, הכנת התלבושות, הפאות והאביזרים לסרט, המכונית המעופפת של מר וויזלי, אוטובוס הלילה ועוד כל כך הרבה דברים קסומים ומפתיעים.
בין היתר תוכלו גם לטעום
 את ה-  Butterbeerהמפורסמת. אם טעמתם ואהבתם אותה, תדעו שהיא לא נמכרת במקומת רבים, בדקו כאן היכן תוכלו להשיג אותה מחוץ ללונדון.

Harry Potter Studios
Harry Potter Studios
Harry Potter Studios
Harry Potter Bus

האולפנים לא נמצאים בלונדון אלא בעיירה ווטפורד שנמצאת כשעה נסיעה מלונדון, ניתן להגיע לשם עצמאית או לקנות כרטיס שכולל הסעה הלוך-חזור מלונדון, אנחנו בהחלט ממליצים לקחת את הכרטיס שכולל הסעה ובכך לחסוך זמן והתעסקות בתחבורה ציבורית.

הכרטיסים לסיור לא זולים אך לדעתנו הם שווים את החוויה, הבעיה היא שהם אוזלים מהר. אנחנו בקושי הצלחנו להשיג כרטיסים ובמזל הצלחנו לתפוס כרטיס לתאריך שרצינו דרך אתר Tiqets שם יש היצע יותר גדול של תאריכים מאשר באתר הרשמי. הכרטיסים אמנם עולים יותר מאשר באתר הרשמי אך הם כוללים גם הסעות הלוך וחזור ממרכז מלונדון, כך שיצא לנו משתלם ונוח, וגם נכנסנו בקלות מבלי לחכות בתור.
אז אם יש לכם מספיק זמן עד למועד הביקור ותרצו לחסוך בעלות הכרטיס עדיף לרכוש מהאתר הרשמי, אך במידה והתאריך קרוב מדי אז אתר Tiqets זו האופציה הטובה ביותר.

בהזמנה דרך הקישור המצורף, השתמשו בקוד SOTQPROM5 (בתחתית העמוד – Promo code) כדי לקבל מאיתנו 5% הנחה על כל האטרקציות באתר Tiqets. 

בדקתם גם שם והתאריך שלכם תפוס? אל תתייאשו. יש עוד שני אתרי דילים מומלצים (שכבר יצא לנו לרכוש דרכם מספר פעמים) ואפשר לרכוש מהם את אותו הדיל בדיוק – סיור באולפני הארי פוטר + הסעות, אז שווה לבדוק גם שם אם התאריך שלכם פנוי:

Harry Potter Castle

- עוד מקומות שכדאי לכם להכיר -

שבוע כריסמס בלונדון

שבוע כריסמס בלונדון

כל האטרקציות השוות ביותר בעיר באווירת חג הכריסמס

שווקים וקניות בלונדון

שווקים וקניות בלונדון

שווקים מקושטים באווירת כריסמס, מתחמי קניות ואוכל

מחזות מומלצים בלונדון

מחזות זמר בלונדון

עשרת מחזות הזמר בלונדון שאתם חייבים להכיר

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.

שתפו את ההמלצות עם השותפים שלכם לטיול או שלחו אותם לעצמכם כדי לקרוא מאוחר יותר