חבל קאחתי ועיר האהבה סיגנאגי

אחרי ההצלחה של הטיול הראשון שלנו מחוץ לטביליסי בדרך הצבאית, החלטנו לקחת טיול נוסף לדרך היין באזור חבל קחאתי, גם כאן החלטנו לא לשכור רכב, אלא לסגור שוב דרך Art Travel עם הנהג שלנו Levan. הטיול בדרך היין הוא קצר יותר מהטיול בדרך הצבאית וכדאי לקחת בחשבון שבחודש מרץ עדיין אי אפשר לגמרי להנות מפריחת הכרמים לאורך הדרך, הטיול קליל ומתאים גם למי שלא יכול/רוצה ללכת הרבה.

Kakheti Map
יקב הבוטיק (Patardzeuli Winery)

התחנה הראשונה שלנו בחבל קאחתי הייתה כמובן יקב פטרצאולי. נכנסנו לחנות מלאה בכל סוג יין ואלכוהול שרק תרצו ובמחירים הוגנים, אם תיכננתם לקנות מתנה למישהו אנחנו ממליצים לכם לשקול לקנות לו יין מיוחד. אחרי סיבוב בחנות הלכנו לראות ולטעום יין, הטעימות הם בקבוצות קטנות וכוללות הסברים מעניינים על כל סוג יין/ אלכוהול. אם לא הספקתם לקנות מה שרציתם לפני הטעימות תוכלו כמובן לקנות בסיום, אנחנו חזרנו עם כמה בקבוקי יין אדום בעיצוב מיוחד מבחוץ ובטעם מפתיע.

Patardzeuli Winery
הכנת לחם גאורגי מסורתי

המשכנו בדרך היפה עד שלבן עצר לנו במקום שסביר להניח שאם היינו עוברים לידו לבד לא היינו מסתכלים עליו פעמיים. נכנסנו לבית קטן עם טלויזיה ישנה, ספה קטנה, ערמות של עיתונים, שולחן ארוך מלא בקמח ובצק ותנור לבנים עגול באמצע החדר. הבית שייך לסבתא נחמדה שהראתה לנו איך היא מכינה לחם גאורגי מסורתי שנקרא בשפה המקומית שוטיס פורי (Shotis puri), ואיך היא "מדביקה" את הבצק לדפנות של התנור שעומד לה באמצע הסלון, עם העיתונים היא עוטפת את הלחם לכל מי שנכנס לקנות ממנה וכמובן שגם לנו היא נתנה לטעום.

Georgian bread
הכנת צ'ורצ'חלות ביתיות

אם אתם עדיין לא מכירים את הממתק הגאורגי הלאומי – הצ'ורצ'חלה הוא קינוח מסורתי בגאורגיה, ולמרות שהוא נראה כמו נקניקיה יש לו דווקא טעם מתקתק. הצ'ורצ'חלה עשוי מאגוזי מלך שזורים אחד לשני בחוט, שנטבלים בדבש ענבים ונתלים לייבוש (כמו כביסה). אנחנו אכלנו בגאורגיה צ'ורצ'חלה בפעם הראשונה והופתענו לטובה.

הגענו לבית של אישה מקומית שמכינה צ'ורצ'חלות בטעמים שונים. המחיר שם הוא כחצי מהמחיר שתראו בעיר אז כמובן שלא יכולנו לעמוד בפיתוי וקנינו צ'ורצ'חלות גם עבור המשפחות שלנו.

Churchkhela
מנזר בודבה (Bodbe Monastery)

מנזר בודבה הוקם במאה ה-9 והוא נמצא על צלע הר שמשקיף על עמק אלאזאני, הוא נמצא בין עצי ברוש מרשימים, מוקף במדשאות ופרחים בכל הצבעים, זהו מקום קבורתה של נינו הקדושה -המסיונרית הראשונה שהגיעה לגאורגיה במאה ה-4 להפיץ את בשורת הנצרות לגאורגיה. המנזר משמש למוקד עלייה לרגל בשל חשיבותו לפלג האורתודוקסי בגאורגיה.
המנזר שופץ פעמים רבות לאורך השנים ואפילו שימש כבית חולים בתקופה הסובייטית. נכון להיום הוא מתופעל על ידי נזירות.
לא בדקנו בעצמנו אבל שמענו שבאזור שמאחורי המנזר יש מקור מים שלפי הסיפורים יש לו סגולות רפואיות שיכולות לרפא מחלות.

Bodbe Monastery
עיר האהבה סיגנאגי (Sighnaghi)

סיגנאגי היא עיירה ציורית מהמאה ה-18, היא מכונה "עיר האהבה" או "לאס ווגאס הגרוזינית" בגלל שזהו המקום היחיד במדינה שאפשר להתחתן בו בכל שעה, ביום או בלילה. גם אם החלטתם להגיע לכאן בשביל להתחתן בעיירה וגם אם לא, תגלו במהרה שהמקום פופולרי מאוד בקרב זוגות ואפשר להבין למה, האווירה הקסומה והנוף הציורי של עמק אלאזני הופכת אותה לתפאורה מושלמת לטיול רומנטי.

Sighnaghi Georgia
Kakheti wine region
מבצר סיגנאגי (Sighnaghi Fortress)

סיימנו את היום במבצר סיגנאגי שמקיף את העיר. זהו המבצר הגדול והמפורסם ביותר בגאורגיה הוא נבנה במאה ה -18 בתקופת שלטונו של המלך הרקליוס.
אנחנו לא עשינו את כל המסלול אבל ניתן ללכת על החומה לאורך של שלושה קילומטרים ויש בה יותר מ-28 מגדלים ו-5 כניסות. לאורך הדרך תמצאו סולמות שמחוברים לצריחי המבצר שניתן לטפס עליהם ולהשקיף מלמעלה על עמק אלאזאני.

Sighnaghi Fortress

נשמח אם תשתפו את האתר ותעזרו לנו להגיע למטיילים נוספים שמתכננים להגיע לגיאורגיה ואל תשכחו לשלוח גם לשותפים שלכם לטיסה!

עוד מקומות שכדאי לכם להכיר

Liberty Square Tbilisi

טביליסי שלא הכרתם

כל המקומות הכי שווים שאסור לכם לפספס בטביליסי

טיול יום בדרך הצבאית

יציאה מהעיר לטיול יום דרך הנופים הכי יפים של הרי הקווקז

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.