עיירות ונופים לאורך חוף אמאלפי

אחד המקומות היפים ביותר בדרום איטליה הוא ללא ספק חוף אמאלפי. ולא רק אנחנו חושבים כך, הוא הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בזכות היופי הייחודי שלו.
לאורך חוף אמאלפי, שמשתרע על גבי חמישים קילומטרים, תוכלו למצוא עיירות ציוריות, אלפי עצי לימונים המאפיינים את האזור, חופים וצוקים ובעיקר נוף עוצר נשימה. אין ספק שמדובר במקום שכל אחד צריך להגיע אליו לפחות פעם אחת בחיים, במיוחד שהוא נמצא כל כך קרוב אלינו.

אם אתם רוצים להגיע לחוף אמאלפי, קודם כל חפשו טיסה שנוחתת בשדה התעופה הקרוב ביותר שנמצא בנאפולי (שם התחלנו את הטיול). אנחנו החלטנו שלא לשכור רכב בטיול הזה, לקחנו רכבת מנאפולי לסורנטו ומשם אוטובוס לאמאלפי.

שימו לב, ההליכה בעיירות כוללת הרבה עליות ומדרגות, ובמידה שאתם מתכננים לשכור רכב תדעו שהכבישים צרים ומפותלים, קחו את זה בחשבון שאתם מתכננים את הטיול.

אחד המאפיינים הבולטים של חוף אמאלפי הוא הלימון, לאורך כל החוף ישנם מטעי לימונים מהממים בצבע צהוב בוהק ובעיירות עצמן תוכלו לקנות בערך כל דבר עם לימון עליו, רטבים, ריבות, כלי קרמיקה עם עיטורי לימון, צלחות, כוסות, מפות, סבונים וכמובן בגדים, מבגד ים, בגדים תחתונים ועד שמלות וחולצות מכופתרות.
במידה ואין לכם אהבה מיוחדת ללימונים ואתם עדיין רוצים לקנות מזכרת קטנה, אנחנו ממליצים על הלימונצ'לו, הליקר האהוב בטעם לימון שכולם מכירים הגיע (איך לא) מכאן, מחוף אמאלפי.

Praiano
Ravello Italy

אם מבחינת הלו״ז של הטיול שלכם לא מתאפשר לכם לישון בחוף אמאלפי אז אנחנו ממליצים לעשות טיול יום מאורגן. 

 אם אתם יוצאים מנאפולי:

  • תוכלו לרכוש כרטיסים לטיול יום בחוף אמאלפי מאתר GetYourGuide.
  • תוכלו לרכוש כרטיסים לטיול יום בסורנטו וחוף אמאלפי מאתר GetYourGuide.

אם אתם יוצאים מסורנטו תוכלו לרכוש כרטיסים לטיול יום בסירה בחוף אמאלפי מאתר GetYourGuide.

Amalfi Coast Map

איך להתנייד בחוף אמאלפי

Sketch Icons

מונית

המוניות לאורך החוף יקרות (מאוד) אפילו אם הנסיעה שלכם קצרה. אלא אם אתם נתקעים לא היינו ממליצים להתנייד במונית. ואם כן, אל תשכחו להתמקח על המחיר.

Transportation Sketch Icons 2022

השכרת רכב/ קטנוע

תיירים רבים משכירים רכב/ אופנוע כדי לא להיות תלויים בתחבורה ציבורית. קחו בחשבון שהדרך מלאה בפיתולים, דרכים צרות ובמקומות המרכזיים יש בעיית חנייה.

Sketch Icons

אוטובוס

לאורך החוף יש אוטובוסים המחברים בין העיירות השונות. אל תשכחו לבדוק את לוח הזמנים כדי שיהיה לכם קל לתכנן את היום ולקנות את הכרטיס מראש באחת מחנויות הטבק.

Sketch Icons
מונית

המוניות לאורך החוף יקרות (מאוד) אפילו אם הנסיעה שלכם קצרה. אלא אם אתם נתקעים לא היינו ממליצים להתנייד במונית. ואם כן, אל תשכחו להתמקח על המחיר.

Transportation Sketch Icons 2022
השכרת רכב/ קטנוע

תיירים רבים משכירים רכב/ אופנוע כדי לא להיות תלויים בתחבורה ציבורית. קחו בחשבון שהדרך מלאה בפיתולים, דרכים צרות ובמקומות המרכזיים יש בעיית חנייה.

Sketch Icons
אוטובוס

לאורך החוף יש אוטובוסים המחברים בין העיירות השונות. אל תשכחו לבדוק את לוח הזמנים כדי כדי שיהיה לכם קל לתכנן את היום ולקנות את הכרטיס מראש באחת מחנויות הטבק.

כמו בכל מקום, לכל אחת מדרכי ההתניידות יש יתרונות וחסרונות. חישבו טוב מה מתאים לכם, לפי ההרכב שלכם, מספר הימים והמסלול שאתם מתכננים לעשות. האוטובים בדרך כלל מלאים ולא תמיד מגיעים בזמן אך יחסכו לכם את ההתמודדות בנהיגה בדרכים הצרות וחיפוש החנייה, מצד שני רכב שכור ייתן לכם את החופש להחליט לאן לנסוע ומתי. אנחנו בחרנו להתנייד בתחבורה ציבורית מכמה סיבות:

  1. מחיר – חיסכון של מחיר ההשכרה + דלק + ביטוח + תשלום על חנייה (+דו"חות)
  2. הנוף – כל הרעיון בלהגיע לאחת הדרכים הכי יפות בעולם היא להנות ממנה, קצת קשה לעשות את זה אם צריך להתרכז בדרכים הצרות ותימרון בין אוטובוסים
  3. זמן – יורדים מהאוטובוס ומתחילים לטייל במקום לחפש חנייה

לאורף חוף אמאלפי יש אוטובוסים בתדירות משתנה, את הלו"ז אפשר לקבל במלון או בחנויות טבקו (כמו קיוסקים) שבהן קונים את הכרטיסי אוטובוס (מומלץ לקנות כרטיס הלוך וחזור)
שימו לב: אין מכירת כרטיסים על האוטובוס.

אמאלפי
Amalfi

במרכז חוף אמאלפי נמצאת העיירה אמאלפי. העיירה הראשונה שביקרנו בה לאחר שירדנו בתחנה האחרונה של האוטובוס שהגיע מסורנטו. העיירה יפיפייה וקסומה והיא מלאה בסמטאות רומנטיות והציוריות.

בעבר אמאלפי הייתה מעצמה ימית אבל בשנת 1343, במהלך רעידת אדמה, רוב העיר קרסה לתוך הים יחד עם התושבים שלה. היום אמאלפי עיירה תיירותית, תוכלו למצוא בה מגוון מסעדות, גלידריות, בתי קפה וגם חנויות קרמיקה, מזכרות, בוטיקים ועוד.

אחד הדברים המיוחדים שאתם חייבים לנסות הוא, איך לא, גלידת לימון – גלידה בטעם לימון שמוגשת בתוך קליפת לימון. בחלק מהחנויות יתנו לכם לבחור את הלימון בו אתם רוצים שהגלידה תוגש, היא נמכרת כמעט בכל גלידריה ברחוב הראשי. זו הפעם הראשונה שנתקלנו בה וכמובן שהיינו חייבים לנסות.

Amalfi fountain
Amalfi
Amalfi

כנסיית אמאלפי
Duomo di Amalfi

כנסיית אמאלפי היא כנסייה רומית מימי הביניים שנקראת גם קתדרלת סנט אנדראה (Cattedrale di Sant'Andrea) והיא ממוקמת בכיכר הראשית של העיירה –  פיאצה דל דואומו (Piazza del Duomo). הכנסייה היא יצירת מופת אדריכלית ואם תכנסו פנימה תוכלו להתרשם מהעיצוב המיוחד ומהציורים על התקרה.
חלק מהקתדרלה משמש היום גם כמוזיאון לאוצרות הקתדרלה.

Duomo di Amalfi
Duomo di Amalfi
Duomo di Amalfi
Duomo di Amalfi

חוף טונינו
Tonino ò beach

החוף הראשי של העיירה שנקרא גם Marina Grande, הוא חוף מסודר עם שמשיות, כיסאות ומקלחות חמות. יש בו מגוון פעילויות כמו השכרת סירות פדלים או קיאקים, סקי מים, צלילה ודיג. תוכלו גם להזמין משם סיור למפרצים והמערות של חוף אמאלפי.

אל תפספסו הזדמנות לתמונה יפה למזכרת, ההמלצה שלנו היא להגיע לחוף בזמן השקיעה וללכת על המזח, משם תהיה לכם תצפית מדהימה ומיוחדת על המבנים היפים של אמאלפי.

Tonino ò beach
Costiera Amalfitana
Costiera Amalfitana
Costiera Amalfitana

ראוולו
Ravello

העיירה ראוולו נמצאת מעל חוף אמאלפי, כ-350 מטר מעל פני הים וצופה על הנוף המדהים של מפרץ סלרנו. אנחנו ישנו בעיירה לילה אחד, טיילנו בסמטאות, ביקרנו בוילה רופולו ווילה צ'ימברונה המוכרות וגם נסענו באוטובוס שיוצא ממש מכניסת העיירה ראוולו ישר לאמאלפי (הנסיעה לוקחת בערך כ-20 דקות).
שימו לב, אין כניסה לעיירה עם רכבים.

‪Villa Rufolo‪ Ravello
‪Villa Cimbrone

וילה צ'ימברונה
‪Villa Cimbrone

נתחיל מהסוף, אם יש לכם זמן וכוח לבקר רק בוילה אחת בזמן השהות שלכם בראוולו, אנחנו ממליצים על וילה צ'ימברונה. גם וילה רופולו מספקת נוף מרשים אך לדעתנו היה משהו מיוחד יותר כאן.
וילה צ'ימברונה נבנתה במאה ה-11 והייתה שייכת למשפחת אצולה, היא שופצה והתרחבה במאה ה-20 על ידי ארנסט וויליאם בקט. הגנים המטופחים והנוף המרשים הפכו את שטח הוילה למקום פופולרי לחתונות במיוחד שהוילה, משמשת היום כמלון מפואר של חמישה כוכבים. אל תפספסו את הנוף ממרפסת האינסוף (Terrace of Infinity).

‪Villa Cimbrone
‪Villa Cimbrone
‪Villa Cimbrone
‪Villa Cimbrone

וילה רופולו
‪Villa Rufolo‪

וילה רופולו נמצאת ממש בכניסה לראוולו צמוד לכיכר הכיכר המרכזית של העיירה, כמו שציינו הוילה קטנה יותר מוילה צ'ימברונה ולדעתנו פחות מרשימה אך עדיין יפה ומיוחדת. הוילה הייתה שייכת למשפחת רופולו ונבנתה במאה ה-13.
אנחנו שהיינו במקום בערך כשעה, אחת הנקודות היפות (והמצולמות) ביותר היא התצפית של הגן שמלא בפרחים צבעוניים ומאחוריו הים הכחול.

‪Villa Rufolo‪ Ravello
‪Villa Rufolo‪ Ravello
‪Villa Rufolo‪ Ravello

פריאנו
Praiano

עוד עיירה מהממת שנמצאת לאורך חוף אמאלפי היא פריאנו. אנחנו בחרנו לישון בה בעלות נמוכה יותר מאשר אמאלפי או פוזיטנו ולא הצטערנו לרגע. כמו שאר העיירות היא בנויה מסמטאות צרות ומדרגות רבות שיובילו אתכם לתצפיות מרשימות. שני מקומות שאסור לכם לפספס הם חוף פיורדו די פורורה וחוף מרינה די פראיה, ממנו גם לקחנו Taxi Boat עד לפוזיטנו. (תוכלו לקחת את הסירה לכל עיירה לאורך החוף).

Praiano
Praiano
Praiano

חוף פיורדו די פורורה
Fiordo di Furore

כשאתם מבקרים בפריאנו, אחת מתחנות החובה הוא חוף פיורדו די פורורה, זהו אחד החופים היפים והמיוחדים שיש. הגענו אליו באוטובוס שעוצר ממש סמוך למדרגות שמובילות אל החוף. תזהו אותו לפי הגשר בצורת קשת שנמצאת מעליו (אנחנו ממליצים גם להגיע לתצפית מהגשר). החוף לא מאוד עמוס בשעות הבוקר המוקדמות אבל כמו בכל מקום שווה, תגיעו אליו מוקדם אם אתם לא רוצים להצטופף עם כל התיירים. שימו לב שבחוף אין חול אלא אבנים קטנים וכואבות, הגיעו ערוכים.

Fiordo di Furore
Fiordo di Furore
Fiordo di Furore

חוף מרינה די פראיה
Marina di Praia

עוד חוף שכדאי לכם לבקר הוא מרינה די פראיה. בין שני צוקים המשקיפים לים מסתרתר אחד החופים הרומנטים ביותר ברצועת אמאלפי. בגלל המיקום המיוחד שלו, הוא מואר רק לכמה שעות בודדות ביום אז שימו לב שאתם לא מפספסים אותם. המים צלולים בצבע מהמם של ירוק-טורקיז ולמרות זאת הוא לא היה עמוס במיוחד (אבל הוא גם לא גדול במיוחד) ניתן לשכור כיסא נוח או להביא איתכם מגבת ולשכב בשמש בכייף. אם תעלו במעלה הצוק לכיוון הכביש הראשי תזכו לתצפית יפה ואייקונית על החוף מלמעלה.
באזור יש כמה מסעדות בודדות ואפשרות לשכור סירה לכל עיירה סמוכה.

Marina di Praia
Marina di Praia
Marina di Praia

בחוף של מרינה די פראיה יש סוגים שונים של סירות והפלגות (כמובן במחירים שונים), שווה לעבור בין הדוכנים ולבדוק מה יש להם להציע. אנחנו שכרנו Taxi boat לעיירה הסמוכה פוזיטנו בשביל שנוכל להנות מהנוף שלה גם מהכיוון של הים. הנסיעה מהירה מאוד ואורכת בערך רבע שעה, אם תרצו נסיעה ארוכה ואיטית יותר תוכלו לעשות זאת בעלות גבוהה יותר.

Positano Taxi boat

פוזיטנו
Positano

העיירה היפה ביותר שהיינו בה לאורך חוף אמאלפי היא פוזיטנו. אתם תזהו אותה לפי הבתים הצבעוניים שנראים כאילו הם תלויים על צוק, עם מים צלולים ונוף שלא נמאס ממנו. פוזיטנו היא עיירה קטנה וגרים בה רק כ-4,000 תושבים והיא אחד היעדים הפופולריים והיוקרתיים ביותר בקרב התיירים שממלאים אותה לאורך כל שעות היום. ההמלצה הכי חשובה שיש לנו לתת לכם כאן היא להגיע כמה שיותר מוקדם, במיוחד אם אתם רוצים להנות מכמה שעות על שפת המים.
אנחנו הגענו לעיירה עם אוטובוס שיוצא מפריאנו והיה מלא עד אפס מקום. העיירה עצמה יקרה מאוד אז לא היינו ממליצים לקנות כאן מזכרות אבל אם אתם בעניין, תוכלו למצוא מגוון בגדים (בעיקר בגדי חוף) מעוטרים בלימונים בכל הצבעים, לימונצ'לו וכלי קרמיקה (עם ציורים של לימונים כמובן).
קחו לכם לפחות יום אחד לשוטט בעיירה, לשכב על החוף ולהיכנס למים הצלולים, לאכול גלידה או לקחת שייט לאחת מהעיירות הסמוכות.

את כרטיס האוטובוס קונים בחנויות טבק בלבד. אין מכירת כרטיסים על האוטובוס.
אם אתם מתכננים להגיע עם רכב שכור שריינו לכם מקום בחניון מראש כי העיירה צפופה וקשה מאוד למצוא בה חנייה, במיוחד בחודשים המבוקשים. גם אם אתם לא מתכוונים להישאר לישון בעיירה, כדאי להישאר עד שעות הערב ולזכות לראות את פוזיטנו המהממת גם בחושך.

Positano
Positano
Positano
Positano

החוף הגדול של פוזיטנו
Positano Spiaggia Grande

החוף הראשי והמפורסם ביותר בפוזיטנו נקרא ספיאג'ה גרנדה (בתרגום מאיטלקית – החוף הגדול). זהו חוף תוסס ומלא במסעדות, ברים, וגם סירות וקיאקים.
כדי להנות מהחוף לפני שהוא מתמלא בתיירים אנחנו ממליצים (כמו תמיד) להגיע כמה שיותר מוקדם.
בחוף יש אפשרות לשכור מיטות שיזוף החל מ-25 יורו או לבחור באופציה הזולה יותר ולשבת באזור החינמי שרוב הזמן מלא בתיירים.

החול בחוף הוא לא בידיוק חול אלא מורכב מאבנים קטנות וכואבות, הביאו איתכם מגבת ונעליים מתאימות.
החוף עצמו מהמם גם כאשר השמש יורדת וכל האורות נדלקים, הישארו בפוזיטנו עד שמחשיך כדי להנות מהמחזה המרהיב.

Positano Spiaggia
Positano Spiaggia
Positano Spiaggia
Positano

אטרקציות נוספות בחוף אמאלפי

נשמח אם תשתפו את האתר ותעזרו לנו להגיע למטיילים נוספים שמתכננים להגיע לדרום איטליה ואל תשכחו לשלוח גם לשותפים שלכם לטיסה!

איפה לישון בחוף אמאלפי?

בטיול לאורך חוף אמאפלי יש לכם שתי אופציות, או לישון באחת העיירות המרכזיות ולעשות "טיול כוכב" או לישון בכל פעם בעיירה בה אתם רוצים לטייל. השיקול שלנו היה בעיקר כלכלי, המלונות בעיירות המבוקשות אמאלפי ופוזיטנו יקרים במיוחד בהתאם לפופולריות שלהם ולדעתנו לא שווים את המחיר (תלוי בעונה שאתם מגיעים) ולכן העדפנו לקחת מלון אחד בראוולו ואחד בפריאנו שנמצאים במיקום טוב ביחס לעיירות שרצינו לבקר בהם. כדאי לבדוק מה האופציה שהכי מתאימה לכם מבחינת מרחק, דרך התניידות וכמובן גם מחיר.

4/5

אחת העיירות היפות והציוריות לאורך החוף היא ראוולו, ומה יותר טוב מלישון במיקום מעולה שקרוב להכל, בחדר ענקי עם גינה מהממת שבה גם יגישו לכם את ארוחת הבוקר? אולי רק הנוף שנשקף אליכם ברגע שיוצאים מהגינה. 

Casa Vacanze Vittoria, Ravello
Casa Vacanze Vittoria, Ravello
3/5

אם אתם רוצים לפקוח את העיניים וישר לראות נוף מדהים של צוקים וים אינסופי, זה המקום בשבילכם. החדר היה גדול ונקי אבל אין ספק שהכוכב האמיתי הוא הנוף מהמרפסת. ארוחת הבוקר מוגשת בחדר האוכל למטה ותוגש לכם לשולחן לפי תפריט ממנו בוחרים בהגעה/ ערב לפני.

Open Gate Praiano
Open Gate Praiano
5/5

המלון המפורסם והיוקרתי ביותר בפוזיטנו! אם אתם מוכנים להשקיע ולהתפנק זה המלון בשבילכם. בריכה על הגג עם נוף לים ולהרים של פוזיטנו, מסעדת מישלן במרפסת של המלון, בר צדפות וספא מפנק הם רק חלק מכל מה שתקבלו במלון ה-5 כוכבים הזה.

Le Sirenuse Positano
Le Sirenuse Positano

מלונות נוספים בחוף אמאלפי

4/5

מלון מומלץ באמאלפי, במיקום מעולה במרכז העיירה.
המלון מושלם עבור זוגות.

Residenza Luce
4/5

מלון חלומי בפראינו. יושב על צוק ועם חוף פרטי. במלון חניה חינם, שתי מסעדות ומרתף יינות.

Grand Hotel Tritone
4/5

מלון מעולה בפוזיטנו, במרחק של דקה מהחוף, ועם נוף מהמם. המלון מושלם עבור זוגות.

Hotel Marincanto

מסעדות מומלצות לאורך חוף אמאלפי

עוד מקומות שכדאי לכם להכיר

Rome

ארבעה ימים
ברומא הקסומה

כל המקומות שאתם חייבים לראות בבירת איטליה

AROMA Rome

אוכל, שווקים
ושופינג ברומא

איפה הכי כדאי לאכול ואיזה מתחם קניות לא לפספס

Naples

נאפולי
והעיר האבודה פומפיי

אחת הערים הכי מיוחדות באיטליה וסיור היסטורי בפומפיי

יום טיול בקאפרי

עיירת החוף סורנטו
והאי קאפרי

טיול יום לאי קאפרי וכל מה שכדאי לעשות בסורנטו

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.

שתפו את ההמלצות עם השותפים שלכם לטיול או שלחו אותם לעצמכם כדי לקרוא מאוחר יותר