אוכל, שווקים ושופינג ברומא

אחד היתרונות הבולטים של רומא, מעבר למבנים מרשימים ונוף מהפנט היא העובדה שיש בה אינספור מסעדות שוות וטעימות ושופינג שווה ברשתות המוכרות. אתם בטח יודעים שחוץ מפיצה ופסטה יש למטבח האיטלקי עוד המון מה להציע, לא סתם הוא בין המפורסמים ביותר בעולם. ריכזנו לכם את כל ההמלצות הכי טעימות ואת אזורי הקניות שאסור לכם לפספס.

את כל ההמלצות שלנו על אתרים ואטרקציות, דרכי התניידות ומלונות ברומא תוכלו למצוא גם באתר: המדריך לארבעה ימים ברומא.

Campo de Fiori

שופינג ברומא

רחוב ויה דל קורסו
Via del Corso

ויה דל קורסו הוא הרחוב הראשי של רומא. הוא רחב ביחס לרחובות העיר העתיקה וגם ארוך מאוד (קילומטר וחצי) והוא מחבר בין שני כיכרות מפורסמים, מפיאצה דל פופולו ועד לפיאצה ונציה.

הוא ידוע בעיקר כאימפריית השופינג של רומא, כך שאם חשבתם לסגור כאן מלון תדעו שהמחירים הם בהתאם. יש בו מגוון חנויות עצום החל מרשתות אופנה בינלאומיות כגון זארה, H&M, מנגו, נייק, קיקו וכו' ועד לחנויות בוטיק מקומיות עם אופנה איטלקית שלא כדאי לפספס.
תמצאו שם גם כמה מותגי יוקרה, בנוסף לויה קונדוטי. קחו בחשבון שהמחירים לא יותר זולים מהארץ אבל אם כבר החלטתם לקנות שם אנחנו ממליצים על הרשתות האיטלקיות Alcott ו-OVS. אם התעייפתם מכל השופינג, תוכלו לעצור מאחד מבתי הקפה או והמסעדות באזור ולאגור כוחות מחדש.

אם אתם מתכננים מסע שופינג תדאגו לפנות לכם מספיק זמן ביום ואל תשכחו להגיע עם נעלי הליכה נוחות.
שימו לב שהרחוב עמוס ברוב שעות היום ובמיוחד בסופי-שבוע ובתקופות הסיילים בחנויות.

Via del Corso

רחוב ויה קונדוטי
Via dei Condotti

אם אתם חובבי מותגים אז מפיאצה די ספניה (המדרגות הספרדיות) תוכלו לצאת לרחוב הקניות היוקרתי ביותר של רומא – ויה קונדוטי, בו תמצאו חנויות של המעצבים המפורסמים בעולם: לואי ויטון, גוצ'י, דולצ'ה וגאבנה, ורסצ'ה, ארמני, ועוד. אנחנו לא קנינו שם כלום (כי כנראה כל התקציב שלנו היה נגמר באותו ערב) אבל עדיין זו הייתה חוויה מהנה.

רחוב ויה קונדוטי רומא
רחוב ויה קונדוטי רומא
רחוב ויה קונדוטי רומא

קניון רומאסט
Centro Commerciale ROMAEST

קניון רומאסט הוא אחד מקניונים המומלצים והגדולים ברומא, תוכלו למצוא בו את מותגים רבים ואהובים של בגדים, קוסמטיקה, איפור, תכשיטים, ספורט והנעלה. בנוסף, תוכלו למצוא בקניון סניף גדול של Primark. הקניון קצת רחוק ממרכז העיר וניתן להגיע אליו במטרו ובאוטובוס.

קניון גדול נוסף שממוקם מדרום למרכז העיר נקרא קניון מקסימו (Maximo Shopping Center) וגם אליו ניתן להגיע אליו בתחבורה ציבורית.

קניון רומאסט
קניון רומאסט

נשמח אם תשתפו את האתר ותעזרו לנו להגיע למטיילים נוספים שמתכננים להגיע לרומא ואל תשכחו לשלוח גם לשותפים שלכם לטיסה!

מסעדות ובתי קפה מומלצים ברומא

רומא מלאה במסעדות, מאכלים איטלקיים מקומים ועד למאכלים מכל העולם, דבר אחד בטוח – אין סיכוי שתישארו רעבים. צירפנו לכם חלק קטן ממסעדות שביקרנו בהם ואהבנו ועוד מקומות מומלצים ששמרנו ולא הספקנו לבקר בהם.
שימו לב– בחלק מהמסעדות יש צורך בהזמנת מקום מראש, צרו קשר עם המסעדה המבוקשת דרך האתר או המייל ושמרו מקום – במיוחד אם אתם מתכננים להגיע כקבוצה גדולה.

סיורי אוכל וסדנאות בישול ברומא

אחת החוויות הכי מיוחדות שתוכלו לעשות ברומא זה סיור אוכל וטעימות ברחבי העיר עם מדריך מקומי שחי ברומא. לחוות את הטעם האמיתי של המטבח האיטלקי ושל המקומות המומלצים ביותר, החל מפיצה, סופלי, גבינות איטלקיות ועד לקינוחים המקומיים. במידה ותרצו לעשות את הסיורים אנחנו ממליצים להזמין מקומות מראש באתר GetYourGuide או מאתר Tiqets משום שהביקוש גבוה מאוד.

חוויה פופולרית נוספת ברומא היא השתתפות בסדנת בישול איטלקית עם שף מקומי, בה תלמדו להכין פסטה מושלמת בעצמכם ולגלות את המתכונים הסודיים של המטבח האיטלקי. גם כאן אנחנו ממליצים להזמין מקומות מראש באתר GetYourGuide או מאתר Tiqets משום שהביקוש גבוה מאוד.

בהזמנה דרך הקישור המצורף, השתמשו בקוד SOTQPROM5 כדי לקבל מאיתנו 5% הנחה על כל האטרקציות באתר Tiqets.

שוווקים ומקומות בילוי ברומא

שוק קמפו די פיורי
Campo de' Fiori

כיכר קמפו די פיורי, או בפירוש מאיטלקית – "שדה הפרחים" נקראת כך כי ברומא העתיקה האזור הזה היה שדה פתוח שמכוסה בפרחים. עם השנים נבנו רחובות ובתים מסביב אך הכיכר נשארה מוקד מסחרי ומרכזי. בכיכר נהגו למכור סוסים ומוצרים שונים ולבצע הוצאות להורג. במרכז הכיכר ניצבת אנדרטה עם פסל של ג’ורדו ברונו, המפורסם ביותר מבין האנשים שהוצאו להורג בכיכר.

במאה ה-19 הכיכר הפכה לשוק פירות וירקות וכיום היא נחשבת לאתר תיירותי פופולרי עם מגוון מסעדות, גלידריות, בתי קפה ודוכנים. בערב השוק הופך למוקד בילוי ותוכלו למצוא שם ברים ומועדונים.

באופן טבעי השוק נקרא גם "שוק הפרחים", ונמכרים בו באופן לא מפתיע, פרחים מכל הסוגים והצבעים, אם אתם פחות בעניין של זר צבעוני, בשוק תמצאו גם פירות וירקות, דגים, מוצרי בשר, גבינות, מוצרי פסטה, וקינוחים שונים. ואם בטעות הגעתם לא רעבים יש גם ביגוד ותיקים.
מדובר באחד המקומות הצבעוניים והססגוניים בעיר, השוק אומנם לא כל כך גדול אך עדיין שווה להגיע לסיבוב בין הדוכנים. אנחנו קנינו שם ארנצ'יני (כדורי ריזוטו מטוגנים) ממולאים בגבינה ושייק מנגו טעים ומרענן שהכינו לנו במקום.

אם אתם מעוניינים לחסוך בכסף אז אנחנו לא ממליצים לבצע קניות גדולות בשוק, רוב המוצרים שם יחסית יקרים ביחס למחיר שלהם בסופר.

Campo de Fiori
Campo de Fiori
Campo de Fiori

רובע טרסטוורה
Trastevere

אם אתם מחפשים את המקום האידיאלי לבילויים וחיי לילה ברומא אל תפספסו את רובע טרסטוורה, שנקרא גם רובע האמנים, אחד מהמקומות הכי פופולריים וטרנדיים בעיר, בעיקר בקרב הצעירים אבל לא רק.
הוא נמצא סמוך לשוק קמפו די פיורי דרך גשר סיסטו (Ponte Sisto) ודרומית לשכונת הותיקן.

המקום הקסום הזה מתעורר לחיים בלילה עם המון מסעדות, בתי קפה, בארים, מועדונים, הופעות רחוב, נגנים ובעיקר אוכל מעולה. בין היתר תמצאו שם גם חנויות תכשיטים מזכרות וכו'.

הסמטאות בשכונה ציוריות ומקסימות, הבתים צבעוניים והאווירה כייפית במיוחד, זאת הסביה שהחל משעות אחה"צ המקום מתמלא בהמון מבקרים. מרכז השכונה והאזור ההומה ביותר הוא בפיאצה סנטה מריה (Piazza di Santa Maria), כיכר מגניבה שבמרכזה יש מזרקה ומאחוריה כנסייה יפהפיה בשם בזיליקת סנטה מריה שמעוטרת בפסיפס מהמאה ה-12.

Trastevere Rome
Trastevere Rome
Ponte Sisto

עוד מקומות שכדאי לכם להכיר

Rome

ארבעה ימים ברומא הקסומה

כל המקומות שאתם חייבים לראות בבירת איטליה

Positano

עיירות ונופים לאורך חוף אמאלפי

טיול לאורך אחת הדרכים היפות בעולם

Naples

נאפולי
והעיר האבודה פומפיי

אחת הערים הכי מיוחדות באיטליה וסיור היסטורי בפומפיי

יום טיול בקאפרי

עיירת החוף סורנטו
והאי קאפרי

טיול יום לאי קאפרי וכל מה שכדאי לעשות בסורנטו

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.

שתפו את ההמלצות עם השותפים שלכם לטיול או שלחו אותם לעצמכם כדי לקרוא מאוחר יותר