עיירת החוף סורנטו ויום טיול בקאפרי

בסורנטו שהינו 3 לילות, מתוכם עשינו יום טיול בקאפרי, שכלל גם שייט מסביב לאי המפורסם. סורנטו וקאפרי הם בין היעדים הכי פופולריים בדרום איטליה, עם אווירה ייחודית, סמטאות ציוריות עתיקות ואוכל מעולה.
אם אתם רוצים להגיע לסורנטו, חפשו טיסה שנוחתת בשדה התעופה הקרוב ביותר שנמצא בנאפולי. 

אם מבחינת הלו״ז של הטיול לא מתאפשר לכם לישון בסורנטו ובאפשרותכם לעשות רק יום טיול מנאפולי, אז אנחנו ממליצים לרכוש כרטיסים לטיול יום מאורגן לסורנטו וחוף אמאלפי מאתר Tiqets.

יום טיול בקאפרי, הר מונטה סולרו

איך להתנייד בסורנטו ובקאפרי

Sketch Icons

מונית

הדרך הנוחה ביותר אבל גם היקרה ביותר היא באמצעות מונית. בקאפרי תוכלו לנסוע בסטייל, במוניות יוקרתיות לבנות, עם גג פתוח.

Sketch Icons

אוטובוס

הדרך הכי משתלמת היא באמצעות אוטובוס. בקאפרי האוטובוסים עמוסים מאוד והתורים ארוכים, לכן אנחנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש.

Transportation Sketch Icons 2022

שייט

תחבורה ימית מאוד נפוצה באזור הזה. כדי להפליג מסורנטו לקאפרי ולהפך עליכם לקחת מעבורת או סירה. תוכלו גם לקחת סיור ימי מסביב לאתרים.

Sketch Icons
מונית

הדרך הנוחה ביותר אבל גם היקרה ביותר היא באמצעות מונית. בקאפרי תוכלו לנסוע בסטייל, במוניות יוקרתיות לבנות, עם גג פתוח.

Sketch Icons
אוטובוס

הדרך הכי משתלמת היא באמצעות אוטובוס. בקאפרי האוטובוסים עמוסים מאוד והתורים ארוכים, לכן אנחנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש.

Transportation Sketch Icons 2022
שייט

תחבורה ימית מאוד נפוצה באזור הזה. כדי להפליג מסורנטו לקאפרי ולהיפך עליכם לקחת מעבורת או סירה. תוכלו גם לקחת סיור ימי מסביב לאתרים.

סורנטו
Sorrento

סורנטו היא עיר קיט בחצי העיר סורנטו בדרום מפרץ נאפולי, במחוז קמפניה באיטליה. הנוף הייחודי שנשקף מסורנטו הוא של הר הגעש וזוב ומפרץ נאפולי והוא מפורסם בשל יופיו המרהיב. סורנטו מוכרת גם כממלכת הלימונצ'לו בזכות פרדסי הלימונים באזור.

Piazza Tasso

פיאצה טאסו
Piazza Tasso

כיכר טאסו היא הכיכר המרכזית של סורנטו והיא נבנתה בשנת 1886. סביב הכיכר תוכלו למצוא חנויות, מסעדות ובתי קפה וממנה יוצאות סמטאות קטנות שמלאות בדוכנים בהם תוכלו לקנות מזכרות שונות וכמובן לאכול גלידה איטלקית מצויינת.
הכיכר נקראת על שם המשורר המוכר טורקוואטו טסו אשר נולד בעיר סורנטו, בכיכר גם נמצא פסל בדמותו. פסל נוסף שנמצא בכיכר הוא של סן אנטוניו, הפטרון שאחראי על בטחון העיר.

Piazza Tasso
Piazza Tasso
Piazza Tasso

רחוב קורסו איטליה
Corso Italia

אם אתם מגיעים לפיאצה טאסו, סביר להניח שתעברו ברחוב קורסו איטליה אפילו בלי לדעתם שהגעתם אליו. קורסו איטליה הוא הרחוב המרכזי של סורנטו כשחלק גדול ממנו הפך לאחרונה למדרחוב להולכי רגל. המדרחוב מתעורר לחיים במיוחד בשעות הערב ובסופי שבוע והוא מלא בתיירים ומקומיים.
קורסו איטליה מלא בברים, מסעדות וחנויות מגוונות. אנחנו מצאנו לגמרי בטעות חנות בשם לימונורו (Limonoro) עם מוצרים מעולים שכולם מתבססים על טהרת הלימון, כבר בכניסה קיבלנו טעימות של שוקולדים טעימים ועוגיות וכמובן גם לימונצ'לו שהם מייצרים במקום.
הרחוב חוצה את פיאצה טאסו שנמצאת במרכז של קורסו איטליה, אנחנו ממליצים גם לשוטט בסמטאות הקסומות שיוצאות מהרחוב ולספוג את האווירה המקומית.

Corso Italia sorrento
Corso Italia sorrento

קתדרלת סורנטו
Duomo di Sorrento

קתדרלת סורנטו היא קתדרלה מרשימה שנקראת גם כנסיית הקדושים פיליפו וג'אקומו (Cattedrale dei Santi Filippo e Giacomo) ומספרת את ההסטוריה של סורנטו.
הקתדרלה נבנתה לראשונה בסביבות המאה ה-11, נבנתה מחדש במאה ה-15, ומאז עברה לא מעט שיפוצים ושחזורים. היא הוקדשה לשליחים הקדושים פיליפו וג'אקומו ובין היתר היא שימשה כמקום מושבו של הארכיבישוף של סורנטו.
בכנסייה תוכלו להתרשם מהעיצוב האופייני בסגנון הרנסנס, מהאלמנטים האמנותיים מהתקופות השונות ולראות את מגדל הפעמונים העתיק.

Cattedrale di Sorrento
Cattedrale di Sorrento
Cattedrale di Sorrento

וילה פיורנטינו
Parco di Villa Fiorentino

וילה פיורנטינו נמצאת במרכז סורנטו על המדרחוב של קורסו איטליה והיא משמשת כיום לפעילויות תרבותיות ואמנותיות שונות בעיר. בקיץ מתקיימים בוילה מופעי מוזיקה, תיאטרון, כנסים ואירועים. המבנה המרשים מעיד על הפאר של סורנטו העתיקה.
בתוך המתחם של הוילה יש גם מגרש משחקים מאובזר לילדים וצמחייה יפה שכוללת מטע הדרים וגן וורדים. 

Parco di Villa Fiorentino

תצפית וילה קומונאלה
Villa Comunale

אחת התצפיות היפות ביותר בעיר סורנטו היא התצפית מוילה קומונאלה, ממנה תוכלו לראות את הים ואת בתי הקפה שנמצאים על המזח, במידה ותרצו לרדת לחוף תוכלו לעשות זאת ברגל או במעלית בתשלום סמלי. (אנחנו ממליצים לרדת עצמאית ובחזור לעלות למעלה במעלית).
ממש סמוך לגינה של הוילה נמצאים גם כנסיית סן פרנצ'סקו (La chiesa di San Francesco) והקלויסטר של סן פרנצ'סקו (Chiostro di San Francesco) בשעות מסוימות אפילו תזכו לראות את קרני השמש מאירות את המקום והופכות אותו לקסם של ממש. לפעמים מתקיימים שם אירועים כמו חתונות או קונצרטים, אנחנו זכינו לראות שם חתונה.

Villa Comunale
Chiostro di San Francesco
Villa Comunale

נמל סורנטו
Porto di Sorrento

בסורנטו אזור החוף מחולק לשני נמלים וקל להתבלבל בניהם, לכן נעשה לכם סדר:
הנמל האותנטי יותר נקרא מרינה גראנדה (Marina Grande) או הנמל הגדול בתרגום מאיטלקית והוא מוקף בצוקים גבוהים משני הצדדים. יש בו קהילת דייגים גדולה ותוכלו למצוא בו גם ברים, מסעדות וחופים.

מוקד התיירות האמיתי נמצא במרינה פיקולה (Marina Piccola) ושם ממוקם נמל סורנטו. בנמל יש רציף קטן עם סירות שייט ודיג קטנות. למעשה, מהנמל הזה יוצאות רוב הספינות והמעבורות לנאפולי ולקאפרי וגם לאיסקיה, פוזיטנו ואמלפי. משם לקחנו שייט במטרה להנות מיום טיול בקאפרי.

בנוסף ליופי הטבעי והאמנותי של העיר, סורנטו הצליחה למתג את עצמה כמרכז של אזור תיירותי גדול יותר. יותר משליש מהתיירות הבינלאומית של מחוז נאפולי עוברת דרך המזח הזה. מכיוון שהנמל מאוד קטן, לא מורידים שם מטענים אלא רק מוצרי אספקה ומזון עבור קאפרי.

Marina Grande Sorrento
Marina Grande Sorrento

איפה לישון בסורנטו?

אספנו עבורכם כמה מלונות מומלצים ברמות שונות בסורנטו, שימו לב שהמלונות בסורנטו נתפסים מהר לכן מומלץ להזמין מספיק זמן מראש ולא לחכות לרגע האחרון.

3/5

מלון מקסים ליד הרחוב הראשי קורסו איטליה, עם חניה בחינם, בריכה ובר משקאות.

Hotel Leone
3/5

מלון במיקום מרכזי עם מתחם ספא, יש אפשרות להזמין דירה עם מטבחון.

מלון מומלץ בסורנטו Hotel Tasso Suites & Spa
4/5

מלון מבוקש עם נוף פנורמי מהמם, בריכה, סאונה, בר ומסעדה נאפוליטנית על הגג.

Hotel Bristol
4/5

מלון פופולרי במיקום מעולה במרכז סורנטו, עם בריכה, בר ומסעדה.

מלון מומלץ בסורנטו Hotel Michelangelo
4/5

מלון על צוק עם נוף לים בעיירה ויקו, סמוך לסורנטו, עם מסעדה פנורמית וחוף פרטי.

מלון מומלץ בסורנטו Hotel Sporting
5/5

מלון על צוק עם נוף לים במרחק קצר מהחוף, עם חניה בחינם, בריכה, בר ומסעדה מעולה.

Hotel Belair
5/5

מלון מעולה במרחק הליכה קצר ממרכז סורנטו. במלון תוכלו להנות מנוף מדהים אל הים, בריכה חיצונית, ג׳קוזי ומסעדת שף.

Hotel Lorelei Londres

מסעדות וגלידריות מומלצות בסורנטו

שייט לאי קאפרי
Capri Island

אחד האיים המפורסמים והיפים ביותר באיטליה הוא האי קאפרי. הוא אהוב במיוחד על תיירים וגם על כמה סלבריטאים שנופשים באי באופן קבוע. האי בעצם שייך לסורנטו ונאפולי, ובעבר גידלו שם הרבה עיזים, לכן האי נקרא קאפרי, מהמילה capra שפירושה באיטלקית הוא ״עז״.

ניתן להגיע לאי רק דרך הים בשייט שיוצא מסורנטו או מנאפולי, אנחנו בחרנו לעשות את השייט מסורנטו.
אמנם לא קנינו את הכרטיסים מראש אבל שימו לב שאם אתם מגיעים בשיא העונה אולי כדאי להזמין לפחות כמה ימים מראש ולבחור ביום ובשעה שנוחים לכם, אנחנו הגענו לאזור הנמל בסורנטו וביצענו השוואת מחירים במקום (המחירים היו כמעט אותו דבר בכל דוכן שבדקנו).

הגענו למחרת לנמל בשעה 8:00 ויצאנו לכיוון האי קאפרי.

קאפרי מחולקת לשני אזורים: קאפרי במרכז האי ואנאקפרי במערב. ניתן להתנייד בניהם במוניות מגניבות (ויקרות) עם גג פתוח שיכניסו אתכם לאווירה היוקרתית או בעזרת אוטובוסים, שהם זולים הרבה יותר אך עם חיסרון בולט – עומס גדול של אנשים שרוצים לעלות עליהם.

ההפלגה לקאפרי מסורנטו יוצאת בזמן אז העדיפו להגיע כמה דקות לפני הזמן המיועד, כדי לא לפספס אותה. בשייט אין אוכל או שתייה אז הגיעו ערוכים בהתאם.

שייט לאי קאפרי, יום טיול בקאפרי
שייט לאי קאפרי, יום טיול בקאפרי
יום טיול בקאפרי

אם אתם מגיעים לקאפרי בעונה עמוסה בתיירים, אנחנו ממליצים להזמין את השייט לפחות כמה ימים מראש ולבחור ביום ובשעה שנוחים לכם, תוכלו להזמין את הכרטיסים דרך אתר GetYourGuide.

אם אתם מגיעים לקאפרי בשיא העונה אנחנו ממליצים להזמין את השייט לפחות כמה ימים מראש ולבחור ביום ובשעה שנוחים לכם, תוכלו להזמין את הכרטיסים דרך אתר Tiqets.

בהזמנה דרך הקישור המצורף, השתמשו בקוד SOTQPROM5 כדי לקבל מאיתנו 5% הנחה על כל האטרקציות באתר Tiqets.

מרינה גראנדה
Marina Grande

בקאפרי, כמו בסורנטו, יש שני נמלים: הנמל הגדול (Marina Grande) והנמל הקטן (Marina Piccolo). מרינה גראנדה הוא הנמל הראשי של האי והוא ממוקם על החוף המרכזי של קאפרי.
במרינה יש מזח גדול שאליו מגיעות על בסיס יומי סירות ומעבורות שמלאות באלפי תיירים מכל האזור. זהו המקום ממנו יוצאים רוב הסיורים הימיים מסביב האי, כמו גם מיני קרוזים פרטיים ושייט למערה הכחולה.
מרינה גרנדה כמעט תמיד עמוסה ובעיקר בקיץ, משום שזה המקום הראשון שתבקרו בו כשתגיעו לקאפרי. מעבר לסירות הדייגים שלאורך המזח, תראו בנמל את הבתים ההיסטוריים של האי, מסעדות, חנויות וכמובן אינספור דוכנים שיציעו לכם אופציות לשייט וסיורים באי.
בנוסף, יש בנמל את חוף קאלה גרנדה (Spiaggia di Cala Grande) שהוא החוף הגדול והפופולרי ביותר על האי למקרה שאתם יותר בעניין של לשבת על החוף ולהשתזף. בכל החופים באי יש המון סלעים ושוניות, אז אנחנו ממליצים להביא נעליים מתאימות, כי פחות נעים להסתובב שם יחפים.

אם תחליטו להישאר ללילה בקאפרי תוכלו להנות מהשלווה במרינה בשעות אחר הצהריים והערב, אחרי שרוב הסירות והתיירים עזבו את האי והאזור נהיה פחות צפוף.

מרינה גראנדה, יום טיול בקאפרי
מרינה גראנדה, יום טיול בקאפרי
מרינה גראנדה, יום טיול בקאפרי

שייט מסביב לקאפרי
Capri Boat Tour

הכרטיס שאנחנו קנינו כלל גם שייט קצר מסביב לאי, בשייט הזה תוכלו להתרשם מהמערה הכחולה וממערות וצוקים תלולים נוספים שנמצאים בקרבת האי היפה. אבל אם הזמן שלכם קצוב אתם יכולים להתחיל לטייל כבר ברגע שאתם יורדים מהסירה.
יש כמה אופציות לשייט מסביב לאי קאפרי, למשל סיור קבוצתי בקרוז, בסירה או שייט פרטי עם עצירות לשחייה. לא משנה מה תבחרו העיקר שתוכלו להשקיף על היופי של קאפרי (ולצלם כמובן) מהים בזמן השייט.
האי מוקף בצוקים, מערות ונקיקים. בין המקומות המוכרים שתוכלו לראות בשייט-
המערה הלבנה (Grotta Bianca), צוק פרגליוני (Faraglioni) לפי האגדה זוגות שיעברו מתחת לקשת של הצוק חייבים להתנשק, אחרת מסתכנים ב-7 שנים של מזל רע. בנוסף תראו גם את המגדלור של פונטה קרנה (Faro Di Punta Carena) וכמובן את האתר המפורסם ביותר בקאפרי – המערה הכחולה (Grotta Azzurra) שמפורסמת בזכות מימיה הכחולים.

שייט בקאפרי, יום טיול בקאפרי
שייט בקאפרי, יום טיול בקאפרי
שייט בקאפרי, יום טיול בקאפרי
שייט בקאפרי, יום טיול בקאפרי

אנאקפרי
Anacapri

אנחנו החלטנו להתחיל את הטיול באנאקפרי, בעיקר כי שמענו שלקראת הצהריים התורים לרכבל מתחילים להתארך ולא רצינו להתעכב.

לאנאקפרי עלינו באוטובוס מהמרינה גראנדה, בדרך מצוקית ותלולה אבל עוצרת נשימה. מגיעים לעיירה קטנה, ציורית ומתויירת (אבל פחות עמוסה מקאפרי) עם מסעדות, בתי קפה, חנויות של עבודות יד, לימונצ'לו וכל מיני מזכרות. אנחנו ממליצים לשוטט קצת בסמטאות ולספוג את האווירה.

יום טיול בקאפרי, אנאקפרי

הר מונטה סולרו
Monte Solaro

החלק המתוייר ביותר באנאקפרי הוא הר מונטה סולרו שהוא ההר הגבוה ביותר בקאפרי. משמעות השם באיטלקית היא "הר השמש".
לפסגת ההר מגיעים בעזרת רכבל, בנסיעה איטית שאורכת 10 דקות בערך, אל תשכחו לצלם (בזהירות) בזמן העלייה את הנופים המהממים עד להר. אחרי שתרדו מהרכבל תגיעו לחלק יחסית קטן ובו יש מסעדה, שירותים ובעיקר נוף מרשים (ומפורסם) מכל עבר. בראש ההר יש גם מספר שבילי הליכה למטיילים, בדרגות קושי שונות. אחרי שתסיימו להנות מהנוף עם משקה קר ומרענן עשו את דרככם חזרה לרכבל שייקח אתכם למטה. 

הרכבל לא פעיל בימים בהם יש רוחות חזקות או מזג אויר רע.

יום טיול בקאפרי, הר מונטה סולרו
יום טיול בקאפרי, הר מונטה סולרו
יום טיול בקאפרי, הר מונטה סולרו
יום טיול בקאפרי, הר מונטה סולרו

הפיאצטה של קאפרי
La Piazzetta di Capri

מאנאקפרי לקחנו אוטובוס לעיירה קאפרי, כשהתחנה הראשונה הייתה הפיאצטה, שנקראת גם פיאצה אומברטו הראשון (Piazza Umberto I). הפיאצטה היא הכיכר המרכזית והמפורסמת של האי. היא אמנם כיכר מאוד קטנה אבל שוקקת חיים. נמצאים בה בית העירייה, בתי קפה וברים (לא זולים בכלל) וחנות עיתונים של האי. מהכיכר יש גם מרפסת שבה תזכו לנוף מרהיב על האי מלמעלה.
הסמל של הפיאצטה הוא ללא ספק מגדל השעון המפורסם וסמוך אליו נמצאת כנסיית סנטו סטפנו (Cattedrale di Santo Stefano), הכנסייה הראשית של קאפרי מהמאה ה-17.

מהכיכר תוכלו להמשיך בסמטאות העיירה ולהגיע לרחובות המתויירים של קאפרי שמלאים בחנויות מעצבים ובמותגי אופנה יקרים, שמאפיינים היטב את תושבי העיירה העשירים.

יום טיול בקאפרי
יום טיול בקאפרי
יום טיול בקאפרי

גני אוגוסטוס
Giardini di Augusto

מהפיאצטה המשיכו ברחוב הראשי עד שתגיעו לגנים הבוטניים הכי מפורסמים בקאפרי. גני אוגוסטוס נקראו בעבר גני קרופ, על שם תעשיין הגרמני בשם פרידריך אלפרד קרופ, שבתחילת המאה ה-20 נהג לבלות את חופשת הקיץ שלו בקאפרי, הוא קנה מספר נכסים באי והתכוון לבנות שם את וילת הנופש שלו.
לאחר מלחמת העולם הראשונה השם של הגנים שונה לגני אוגוסטוס על שם הקיסר הרומי הראשון.
הכניסה לגנים היא בעלות סכום סמלי של יורו אחד בלבד ובהם נמצא אוסף של פרחים וצמחים ייחודיים שניתן למצוא בקאפרי. מה שמוסיף ליופי של המקום זה שיש בגנים תצפית פנורמית על האי קאפרי, עם הצצה להר סולארו, למרינה פיקולה ועל דרך קרופ (Via Krupp) המפותלת, שגם היא על שמו של התעשיין שהזכרנו קודם. היאכטה של קרופ עגנה במרינה פיקולה, אך לא היה לו נוח להגיע משם לסוויטה שלו בגנים, לכן הוא הזמין מהנדס שיתכנן עבורו כביש שמתגבר על הפרשי הגובה (כ-100 מטר) ומטפס מהמרינה לגנים. התוצאה – אחד הכבישים המיוחדים והיפים בעולם.
לצערנו ויה קרופ היה סגור כשהגענו עקב סכנת נפילת סלעים, אז הסתפקנו בלצפות מו מלמעלה.

יום טיול בקאפרי, גני אוגוסטוס
יום טיול בקאפרי, גני אוגוסטוס
יום טיול בקאפרי, גני אוגוסטוס

נשמח אם תשתפו את האתר ותעזרו לנו להגיע למטיילים נוספים שמתכננים להגיע לדרום איטליה ואל תשכחו לשלוח גם לשותפים שלכם לטיסה!

עוד מקומות שכדאי לכם להכיר

Rome

ארבעה ימים
ברומא הקסומה

כל המקומות שאתם חייבים לראות בבירת איטליה

AROMA Rome

אוכל, שווקים
ושופינג ברומא

איפה הכי כדאי לאכול ואיזה מתחם קניות לא לפספס

Naples

נאפולי
והעיר האבודה פומפיי

אחת הערים הכי מיוחדות באיטליה וסיור היסטורי בפומפיי

Positano

עיירות ונופים לאורך חוף אמאלפי

טיול עוצר נשימה לאורך אחת הדרכים היפות בעולם

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.

שתפו את ההמלצות עם השותפים שלכם לטיול או שלחו אותם לעצמכם כדי לקרוא מאוחר יותר