אוכל, שווקים ושופינג בלונדון

לונדון עמוסה באינספור מסעדות טעימות, שווקים מקושטים ושופינג שווה בחנויות ורשתות המוכרות, בהנחה שלא תוכלו לבקר בכולם (ואם כן, זכיתם!) אספנו לכם כל ההמלצות הכי טעימות ואת מתחמי הקניות שאתם פשוט חייבים להכניס ללו"ז שלכם! 

את כל ההמלצות שלנו על אתרים ואטרקציות, דרכי התניידות ומלונות בלונדון תוכלו למצוא גם באתר: שבוע בלונדון באווירת כריסמס.

London Christmas
London Christmas

שווקים בלונדון

קמדן טאון, שוק קמדן
Camden Town, Camden Market

אזור הקמדן טאון מפורסם בעיקר בזכות שוק קמדן, אחת מהאטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר בלונדון. בכל שבוע מבקרים בשוק כ-100,000 מבקרים אז אנחנו ממליצים לנסות להישאר סבלניים למרות הצפיפות כי יש שם מציאות. השוק נמצא ליד תעלת ריג'נטס והוא כל כך גדול שהוא נראה כמו מבוך ענק של חנויות ודוכנים, לצערנו לא הספקנו להנות מכולו.

השוק מחולק לשישה שווקים מחוברים, חלקם מקורים וחלקם לא (קחו את זה בחשבון אם יורד גשם) ובהם נמכרים לפי נושאים מזכרות, רהיטים ודברי בית, בגדי יד שנייה, אופנה גותית, פריטי מוזיקה ואלקטרוניקה ועוד. בנוסף יש בשוק אזורי הסעדה ובתי קפה שלרוב מלאיםעד אפס מקום.

באופן כללי, בקמדן טאון יש אווירה מאוד מגניבה, צבעונית ותוססת. המקום הוא גן עדן לחובבי התרבות האלטרנטיבית ולפאנקיסטים. יש בשכונה סצנת חיי לילה חזקה עם הופעות חיות במועדונים ובפאבים.

אם אתם מתכננים לאכול באזור אנחנו ממליצים להגיע בשעות הערב, מחירי המזון יורדים וזולים יותר באופן משמעותי. בתקופת הכריסמס השוק הופך להיות שוק לילה.

Camden Market
Camden Market
Camden Market

צ'יינה טאון
Chinatown

בהרבה מהערים הגדולות בעולם יש רובע סיני, הגדול ביותר מבניהם באירופה נמצא בלונדון. האזור נמצא דרומית לסוהו בשכונת ווסטמיניסטר והוא יגרום לכם להרגיש כאילו קפצתם לרגע לסין. 
אנחנו ממליצים להגיע ופשוט לטייל בין החנויות, לטעום משהו במסעדות המיוחדות, במאפיות, לקנות איזה מזכרת יפה או סתם להנות מהאווירה והעיצוב הסיני.

בימי ראשון מגיעים מקומיים רבים לאזור להנות משוק האוכל הסיני שמתקיים באזור, אם תגיעו בזמן אחד החגים הסינים תוכלו להנות מחגיגות ססגוניות וקישוטים, במיוחד בראש השנה הסיני.

Chinatown
Chinatown

קובנט גארדן
Covent Garden

עוד מקום שחייבים לשמור! אזור תיאטראות, קניות ובילויים מאוד חשוב במרכז לונדון. החלק המעניין ביותר הוא שוק קובנט גארדן, אחד השווקים המפורסמים של לונדון, שוק ומקושט עם חנויות מגוונות וייחודיות ואפילו קצת מוזרות (כמו למשל חנות של המומינים או חנות עפיפונים). בכניסה לשוק תראו את פסל הצבי המפורסם, שבכריסמס כולו מנצנץ, ובימי ראשון תוכלו להנות מהופעות של אומני רחוב.

השוק מורכב משני שווקים מקורים: Apple Market הוא שוק אומנים שפתוח בעיקר בימי ראשון, והשוק Jubilee Market שהוא שוק אופנה עם מסעדות, בתי קפה והופעות של סטודנטים. בנוסף לשני השווקים האלו, בימי שני תמצאו באזור גם שוק עתיקות.

בשוק תוכלו למצוא גם חנויות מותגים, חנויות מעצבים ואאוטלטים ואם אתם לא בקטע של שופינג אז תוכלו לבקר בבית האופרה המלכותי, בכנסיית סנט פול או במוזיאון התחבורה של לונדון שמציג כלי רכב עתיקים.

Covent Garden
Covent Garden
Covent Garden

שווקי אוכל בלונדון

שוק בורו
Borough Market

שוק בורו (Borough market) הוא השוק הותיק בלונדון והוא מלא בתוצרת טריה. אין דרך טובה יותר מלהתחיל את היום עם שלל ריחות ודוכנים מפתים בהם תוכלו למצוא את כל מה שחשקה נפשכם (או הבטן במקרה הזה) פירות, ירקות, בשר, מוצרי גבינה, וגם קינוחים ושוקולדים. השוק מחולק למספר אזורים- Green Market, Jubille market-Middle market ויש בו מגוון של פעילויות, מומלץ להיכנס לאתר ולהתעדכן בשעות הפעילות ובאירועים הקרובים.

השוק מלא בדוכנים מפתים, אנחנו ממליצים להגיע רעבים ולחלוק מנות כדי שתוכלו לטעום מכמה שיותר מאכלים שווים, השוק פתוח בימים שני-שבת.

Borough Market

מסעדות מומלצות ואוכל בלונדון

Chinatown
Bubblewrap Waffle
Caffè Nero
Caffè Nero
Bens Cookies
Ben's Cookies
מסעדה מומלצת בלונדון Vapiano
Vapiano
מסעדה מומלצת בלונדון Five Guys
Five Guys
שוק בורו מרקט לונדון
Borough Market

סיורי אוכל וברים בלונדון

אם תרצו חוויה קולינרית ייחודית בלונדון תוכלו להזמין סיור אוכל וטעימות ברחבי העיר ולחוות את הטעם האמיתי של המטבח הבריטי. פעילות פופולרית נוספת היא סיור ברים בלונדון עם טעימות של בירות מקומיות ולהכיר על הדרך את הפאבים הכי היסטוריים בלונדון. ואם תרצו להרגיש כמו בריטים אמיתיים ועל הדרך גם לראות את העיר, תוכלו להזמין סיור תה של אחר הצהריים (אפטרנון טי) על אוטובוס קומותיים קלאסי.

במידה ותרצו לעשות את הסיורים אנחנו ממליצים להזמין מקומות מראש באתר GetYourGuide משום שהביקוש גבוה מאוד.

שופינג בלונדון

רחוב אוקספורד
Oxford Street

המקום המפורסם ביותר לשופינג בלונדון. אוקספורד הוא רחוב הקניות העמוס ביותר באירופה ורחוב הקניות המרכזי של העיר.
הרחוב מתחיל מההייד פארק ומלא כולו בחנויות גדולות של מותגים וחנויות כלבו ענקיות. אם ישר חשבתם על פרימארק אז כדאי לדעת שברחוב יש שני סניפים ענקיים, אחת מהחנויות היא חנות הדגל של הרשת ובדרך כלל יש בה כמות תיירים שלא פוחתת מהאטרקציות האחרות בעיר.
המלצה אישית שלנו אם אתם מתכננים לקנות משהו – תגיעו לאוקספורד באמצע השבוע ולא בסופ״ש.

Oxford Street
Oxford Street
Oxford Street

כיכר לסטר
Leicester Square

בכיכר לסטר נמצאות שתיים מהחנויות הכי צבעוניות והכי מגניבות בלונדון! לא משנה בני כמה אתם עדיין קשה שלא להתלהב כמו ילדים כשמגיעים אליהם.

הראשונה היא החנות המפורסמת של LEGO, היא מעוצבת כולה מלגו ותוכלו לראות בה את המבנים המפורסמים של העיר (כמו הביג בן וגשר המצודה) בנויים מלגו, להצטלם בתא טלפון עשוי מלגו או בתחנת רכבת "לגואית".

ממש מולה יש את חנות הצבעונית של M&M. תמצאו שם סוגים וטעמים שלא ידעתם שקיימים. שתי קומות שמלאות באינספור צבעים ,שוקולדים, מזכרות וכמובן הבובות המפורסמות. גם שם תוכלו להצטלם עם תא טלפון ממותג, רכבים שונים בצבעי הממלכה ועוד.

LEGO store london
m&m store london

הרודס
Harrods

לכל חובבי מותגי יוקרה, המקום הזה בשבילכם! בדיוק כמו הגאלרי לאפייט בפריז, בלונדון יש את ההרודס – מרכז קניות יוקרתי, מפואר ומפורסם בעל 5 קומות שמתפרס על שטח של מעל 20,000 מ״ר.
המתחם המוכר ביותר בהרודס הוא דווקא מתחם האוכל שמלא במסעדות מומלצות (תוכלו למצוא שם למשל את ההמבורגריה של השף גורדון ראמזי).

בתקופת הכריסמס המבנה כולו מואר באורות מנצנצים קישוטים מהממים של חג המולד, ואם תיכנסו פנימה תמצאו מחלקה שלמה שכולה מוקדשת רק לקישוטי הכריסמס.

המוטו של ההרודס הוא – "כל הדברים, לכל האנשים, בכל מקום", עם זאת אנחנו מדגישים שהמחיריםשם לא זולים בכלל.

Harrods London
Harrods London

קניון ווסטפילד
Westfield

פתרון נהדר לימים גשומים בעיר. בווסטפילד תוכלו למצוא את כל המותגים המוכרים (בינלאומיים ומקומיים) מבגדים והנעלה, דרך מוצרי טיפוח ועד מכשירים אלקטרוניים.

יש שני קניונים של ווסטפילד בלונדון:

הקניון הגדול יותר נקרא  Westfield Shopping Centre,  הוא נמצא במערב העיר באזור white city והוא הקניון הגדול ביותר באירופה! הקניון מחולק לשלוש קומות עם מעל ל- 275 חנויות במחירים לכל כיס. הקומה הראשונה מוקדשת לחנויות מעצבים כמו לואי ויטון, טומי הילפיגר, פראדה, ארמני ובקומה השניה תמצאו חנויות “עממיות” יותר כמו מנגו, זארה, H&M ועוד.

 הקניון השני נקרא Westfield Stratford City והוא נמצא בשכונת סטרטפורד, ליד האצטדיון האולימפי והוא החדש יותר מבין השניים. אנחנו ביקרנו בקניון בסוף השבוע והוא היה מלא עד אפס מקום. בכל זאת, זה היה לפני הכריסמס, ביום ראשון ואם זה לא מספיק אז גם יש בו סניף של פרימארק. אז אם אתם מתכוונים להגיע לשם – עדיף באמצע השבוע.

שני הקניונים נמצאים על קו המטרו האדום (סנטרל) עם גישה נוחה לתחנה ושניהם מומלצים באותה מידה. בשניהם יש אזור ענק של אוכל, סיילים שונים לאורך כל השנה, ובתקופת הכריסמס הקניונים מקושטים בצורה יפהפייה. אפשר בכיף להעביר שם יום שלם.

Westfield London
Westfield London

נשמח אם תשתפו את האתר ותעזרו לנו להגיע למטיילים נוספים שמתכננים להגיע ללונדון ואל תשכחו לשלוח גם לשותפים שלכם לטיסה!

עוד מקומות שכדאי לכם להכיר

שבוע כריסמס בלונדון

שבוע כריסמס בלונדון

כל האטרקציות השוות ביותר בעיר באווירת חג הכריסמס

אולפני הארי פוטר בלונדון

אולפני הארי פוטר

סיור קסום באחת האטרקציות המבוקשות ביותר בלונדון

מחזות מומלצים בלונדון

מחזות זמר בלונדון

עשרת מחזות הזמר בלונדון שאתם חייבים להכיר

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.

שתפו את ההמלצות עם השותפים שלכם לטיול או שלחו אותם לעצמכם כדי לקרוא מאוחר יותר