טבע ונופים בלאס טראנס וסמאנה

חצי האי סמאנה ידוע בחופים המהממים שלו, בטבע השופע והמרשים וכמובן בכל האטרקציות שהטבע מביא איתו. סמאנה סיטי היא בירת המחוז ולאס טראנס הוא המרכז התיירותי.
חלק קטן מהאטרקציות שתוכלו לעשות בסמאנה הם: אומגות, צפייה בלוויתנים, שייט בקטמרן וטיולי מפלים. לא משנה מה אתם אוהבים לעשות, בסמאנה תמצאו את זה.

Samana Map

לאס טראנס
Las Terrenas

לאס טראנס היא עיירה יפהפייה שנמצאת בחוף הצפוני של חצי האי סמנה, אם אתם רוצים להרגיש אווירה אותנטית של עיר דומיניקנית, לאס טראנס זה המקום בשבילכם. העיירה ידועה בנופים המדהימים שלה, בחופי הים הלבנים ובמים הצלולים. בשנים האחרונות התיירות באזור נמצאת בצמיחה ותוכלו למצוא כאן לא מעט בתי מלון, מועדונים, מסעדות ומרכזי קניות כמו "Puerto Plaza las Terrenas".

ההמלצה שלנו היא לישון בלאס טראנס כדי להיות קרובים לרוב האטרקציות והחופים היפים ביותר בסמאנה.

Las Terrenas
Saman Boutique Hotel

חוף פונטה פופי
Playa Punta Popy

פונטה פופי הוא החוף העמוס ביותר מבין שלושת חופי הבית של מרכז התיירות בלאס טרנס. הוא פופולרי מאוד אצל תיירים וגם אצל המקומיים.
בסופי שבוע בעיקר החוף מתמלא במשפחות, כלבים חמודים שמתרוצצים על החול ותיירים שמגיעים לשבת בברים ובמסעדות שמפוזרות לאורך לאורך החוף. החוף קצת רועש כי הוא ממוקם על כביש סואן אבל לא ברמה שהפריעה לנו להנות, הוא החוף הכי אותנטי אז אם אתם מחפשים אווירה דומיניקנית אמיתית אסור לכם לפספס את פונטה פופי.

אנחנו הגענו לחוף לקראת השקיעה כדי לנוח אחרי נסיעה ארוכה מפונטה קאנה ולא התאכבנו, זכינו לצפות בשקיעה היפה ביותר שראינו לאורך כל הטיול ברפובליקה.

לעיתים יש בחוף פסטיבלים ואירועי ספורט שונים.
לחובבי הספורט הימי, ניתן לשנרקל בחוף או ללמוד גלישה הודות לתנאי המים והרוח שנחשבים אידיאלים.

Playa Punta Popy
Playa Punta Popy
Playa Punta Popy

מרכז העיירה וחוף קאסה בלנקה
Centro Del Pueblo & Playa Casa Blanca

החלק המתויר ביותר של לאס טראנס נקרא Centro Del Pueblo, באזור הזה מרוכזים רוב המלונות (אנחנו העדפנו לישון במקום מרוחק יותר כי התניידנו עם רכב), חנויות בוטיק, אומנות, מסעדות מקומיות, ביסטרו וברים תוססים.
בשעות הערב העיירה מתעוררת מחדש לחיים באזור הזה, הברים מתמלאים במבלים, שבאים לרקוד ולהנות ממגוון סגנונות, מבאצ'טה ועד R&B.

חוף קאסה בלנקה הוא החוף המרכזי של העיירה וגם הוא מתוייר מאוד. ואיך לא, עם חול לבן ומים צלולים, הוא מושלם לשחייה או סתם לשבת על החוף ולהשתזף. גם שם תוכלו לעשות פעילויות ספורט שונות במים.

Las Terrenas
Playa Casa Blanca
Playa Casa Blanca

חוף פונטה בוניטה
Playa Punta Bonita

חוף פונטה בוניטה הוא גן עדן יפה ובתולי. מושלם להתנתקות מהרעש של העיר הרחק מכל התיירים. כשאנחנו הגענו לחוף היינו לגמרי לבד, לא היו אנשים באופק והרגשנו כאילו החוף שמור רק בשבילנו. 
לקח לנו קצת זמן למצוא את החוף ויש מעט הליכה עד שמגיעים אליו. אבל אנחנו כאן כדי לקצר לכם את הדרך, אם תרשמו בוויז Playa Bonita תגיעו לדרך ללא מוצא שבסופה תראו כניסה למלון, החנו את הרכב בחניון הסמוך לכניסה (לפני השער הראשי של המלון) ותתחילו ללכת, בין החניון לשער המלון יש סמטה צרה שמובילה אל החוף. כשתגיעו אל החוף פנו שמאלה ולכו לאורך עצי הדקל (חלקם שוכבים ליד הים כאילו הם מחכים שתצטלמו איתם) עד שתגיעו לחוף המבודד ותהנו מהשקט.

לחובבי צלילה, החוף הזה מושלם עבורכם בגלל שיש לו מערכת אקולוגית ימית רחבה ומגוונת.

Playa Punta Bonita
Playa Punta Bonita

חוף קוסון
Playa Coson

אם תמשיכו בהליכה רגלית לאורך החוף מפונטה בוניטה תגיעו לחוף קוסון. קוסון הוא אחד מבין שלושת החופים היפים ביותר בחצי האי סמנה. היופי של החול הרך בצבע לבן-זהוב והמים הטורקיזים יגרמו לכם להרגיש שאתם חלק מסרט. זה החוף של מלון Viva Wyndham V Samana בו שהינו אבל ניתן להגיע אליו גם דרך שדרת Turístico del Atlántico הציורית.

אם יש לכם אפשרות אנחנו לגמרי ממליצים לקחת מלון על החוף ולנצל אותו כמו שצריך ואם נמאס לכם סתם לשכב על החוף ולהשתזף, דרך המלון ניתן לעשות מגוון רחב של פעילויות וספורט ימי כמו כדורעף, שנורקלינג, קייקים או צלילה.

Playa Coson
Playa Coson
Playa Coson

איפה לישון?

מלון בוטיק קטן וחדש (נפתח ב-2020) בלאס טראנס במרחק נסיעה קצר מהחוף, שנתן לנו שינוי נוף קצר מכל המלונות הגדולים ששהינו בהם והזדמנות לאכול במסעדות מקומיות. במלון יש בריכה עם גינה מהממת ורופטופ עם בריכה נוספת.

Saman Boutique Hotel
Saman Boutique Hotel
Saman Boutique Hotel
5/5

ריזורט "הכל כלול" למבוגרים בלבד, שממוקם על החוף עם בריכה מהממת ונוף קאריבי מהפנט. במלון יש מסעדה, ברים, ממגרש טניס, מתחם ספא, פעילויות ספורט ימי ומגוון אטרקציות שונות לאורך היום.

Viva Wyndham V Samana
Viva Wyndham V Samana
Viva Wyndham V Samana

מלונות נוספים בלאס טראנס וסמאנה

0/5

מלון בוטיק חמוד בלאס טראנס, עם חוף פרטי, מסעדה, ספא והשכרת אופניים.

מלון מומלץ בלאס טראנס El Mosquito
3/5

מלון בוטיק יפהפה בלאס טראנס, קרוב לחוף פונטה פופי, עם בריכה, בר ומרכז ספא.

מלון מומלץ בלאס טראנס Takuma Boutik Hotel
5/5

מלון הכל-כלול למבוגרים בלבד בסמאנה עם חוף פרטי, מסעדות, ברים, ספא ומתקני ספורט ימי.

מלון מומלץ בסמאנה Bahia Principe Luxury Samana

העיר סמאנה
Samana

העיר סמאנה היא בירת מחוז סמאנה ויעד תיירות חשוב. סמאנה היא גם  המרכז הגדול ביותר בקאריביים לסיורי צפייה בלווייתנים. אם תרצו לעשות סיור כזה אנחנו ממליצים להגיע בחודשי החורף בין ינואר למרץ, אז מתקיימת נדידת לוויתנים במפרץ, בזמן הזה תוכלו לצפות בכ-2500 לוויתנים שפוקדים את החוף.

עוד אטרקציה מפורסמת ויעד תיירותי מאוד במפרץ סמאנה – האי קאיו לבנטאדו (Cayo Levantado) שמענו עליו הרבה המלצות אך לצערנו לא הספקנו לבקר שם.

אם אתם חובבי אוכל מקומי אז תשמחו לדעת שבסמאנה יש גם שפע של מסעדות כפריות שמבוססות על אוכל מסורתי.

גשר סמאנה
Samana Bridge

גשר סמאנה הוא גשר שנבנה להולכי רגל על מנת להגדיל את התיירות באזור ולהצמיח את הכלכלה. הוא באורך 550 מטרים ומחבר בין החוף של סמאנה לאי קטן שנקרא קאיו ויגיה.
בהליכה על הגשר הפוטוגני תגלו תצפית על הסירות שעוגנות במפרץ ועל כוכבי ים במים הצלולים.

Samana Bridge
Samana Bridge

מתחם הקניות פואבלו פרינסיפ
Plaza Pueblo Principe Shopping Center

את המקום הזה קשה לפספס, שורה של בתי עץ צבעוניים פסטלים שנראים מתוך סרט מצויר ומקום מצוין לתמונות פוטוגניות, הארכיטקטורה הזאת בנויה בסגנון שמרני שהתפתח בזמן הקולוניזציה של הרפובליקה הדומיניקנית.
מעבר למבנה היפה הוא משמש גם כמתחם של חנויות קטנות שמוכרות בעיר מזכרות ותמונות לבית בנוסף תוכלו למצוא שם גם בית מרקחת ומרכז מידע לתיירים.

Samana Bridge
Samana Bridge

המלקון של סמאנה ושדרת המרינה
Malecón de Samaná & Avenida de la Marina

המלקון של סמאנה הוא אחד המקומות המרכזיים ביותר בסמאנה. מדובר בפארק עם שטחים ירוקים, עצי דקל, ספסלים מוצלים וטיילת ארוכה שמשתרעת לאורך רצועת החוף על פני שני קילומטרים, הטיילת נקראת גם שדרת המרינה (Avenida de la Marina).

משדרת המרינה תוכלו לראות את גשר סמאנה, את הסירות שעוגנות בסמוך לטיילת, את הדייגים המקומיים ובטח גם כמה שחפים שמעופפים מעליהם. מומלץ לבקר בשעות אחה״צ כדי להנות מהשקיעה. באזור יש גם מסעדות, בתי קפה, דוכנים וחנויות שונות למזכרות מעבודת יד.

Malecón de Samaná
Malecón de Samaná

האי קאיו לבנטדו
Cayo Levantado

האטרקציה המפורסמת ביותר בסמאנה היא צפייה בלווייתני הגבן באי קאיו לבנטדו. האי נחשב לגן עדן מרוב שהוא יפה, עם חופים לבנים ומים בצבע טורקיז, ואפשר לטייל בו ולחקור אותו במשך יום שלם, אבל החוויה המרכזית באי היא סיור צפייה בלוויתנים. יוצאים מהנמל של סמאנה בשייט קצר בקטמרן ליום טיול באי, שם תוכלו לראות את ענקי הים ממש מקרוב על הסיפון של הסירה ולזכות בחוויה בלתי נשכחת.

אנחנו ממליצים להזמין את הסיור מראש ולרכוש כרטיסים אונליין בצורה נוחה דרך אתר GetYourGuide.

נשמח אם תשתפו את האתר ותעזרו לנו להגיע למטיילים נוספים שמתכננים להגיע לרפובליקה הדומיניקנית ואל תשכחו לשלוח גם לשותפים שלכם לטיסה!

מפל אל לימון
El Limon Waterfall

אל מפל אל לימון הגענו עצמאית ברכב, מהמלון שלנו בלאס טראנס הדרך לקחה בערך 40 דקות, רשמו בוייז "חנייה מפל לימון" והוא כבר יכוון אתכם למקום הנכון. בדרך למפל ניסו לעצור אותנו מספר מקומיים שניסו לשכנע אותנו לעשות את המסלול על גבי סוסים או להגיד לנו איפה להחנות. אנחנו הגענו למפל בידיעה שאת הדרך אליו נעשה ברגל, ניסו להגיד לנו שזה לא אפשרי אבל עשינו את הבדיקה מראש וידענו שאין בעיה לעשות את המסלול לבד.

כנראה שינסו לעצור אתכם כמה פעמים לאורך הדרך אך עם קצת נחישות תוכלו להמשיך בדרככם. שימו לב שיש חנייה ממש קרובה לתחילת המסלול אז אין צורך להחנות למעלה. ההליכה למפל וחזרה היא באותה הדרך.

אחרי ששילמנו על החנייה בערך 5 ₪ התחלנו ללכת. המסלול כולל הליכה במים (לא ניתן לעקוף אותם) בגובה מתחת לברך (למבוגר) אז קחו אתכם נעליים נוחות שלא אכפת לכם ללכלך, קחו בחשבון שאם אתם מגיעים אחרי יום גשום המסלול הופך לבוצי וחלקלק אז תגיעו ערוכים. בנוסף בגלל שבדרך עוברים עשרות סוסים בכל יום הדרך נראית בהתאם, שימו לב היכן אתם דורכים.

בתחילת המסלול פגשנו משפחה נחמדה שהייתה בדרך חזרה לרכב מהמפל, שאלנו אותם בתמימות כמה זמן בערך המסלול והם ענו לנו "20 דקות", אז או שהם עשו את הדרך בריצה או שאנחנו ממש לא בכושר אבל ההליכה לקחה לנו בערך שעה וכללה הרבה עליות ועצירות בכל פעם שעברה קבוצה עם סוסים.

לאחר שעה בערך תגיעו ל"חנייה של הסוסים" ולבקתה חמודה שם תוכלו לקנות שתייה וחטיפים, בשלב זה כבר תוכלו לראות את המפל מרחוק. משם תמשיכו ללכת, תעברו מפל אחד קטן (אתם תדעו שזה לא המפל הגדול כי הוא יהיה ריק) עוד כמה מדרגות ותגיעו ליעד (גם אם החלטתם לעשות את רוב המסלול על גבי סוסים תצטרכו לעבור את החלק הזה ברגל).

אנחנו פגשנו עשרות אנשים שמשתכשכים במים ומנסים לצלם תמונה טובה מכל זויות אפשרית, גם מקומיים שירצו לצלם אתכם עם תוכים צבעוניים (בתשלום כמובן), ילדים שקולעים זרים חמודים לראש מצמחייה שנמצאת במקום וכמובן, גולת הכותרת, המפל.
שימו את הדברים שלכם במקום בטוח והיכנסו למים הקרירים, הרווחתם את זה ביושר. במים יש סלעים חלקלקים אז היזהרו במיוחד אם אתם עם ילדים. נוחו, תהנו מהנוף, שימרו על הסביבה שלכם נקייה ועשו את דרככם חזרה לאוטו.

El Limon Waterfall
El Limon Waterfall

המסלול לא נגיש. אנחנו ממליצים להגיע אחרי יום שמשי שלא ירד בו הרבה גשם, אחרת ההליכה הופכת לקשה במיוחד על הבוץ. בנוסף, אנחנו ממליצים להגיע כמה שיותר מוקדם, המסלול לוקח זמן אם אתם מחליטים ללכת לבד ולא לקחת סוסים ובכל מקרה בצהריים נהיה ממש חם. בנוסף, בבוקר יהיו איתכם פחות תיריים ותוכלו יותר להנות מהמפל.

אל תשכחו לקחת אתכם – נעליים נוחות, מים (והרבה), קרם הגנה, ספריי נגד יתושים, כובע, בגד ים ומגבת.

El Limon icons
El Limon Waterfall
El Limon Waterfall
El Limon Waterfall

לנועזים מבינכם, תוכלו לבצע גם ספורט אתגרי הכולל אומגות מעל היער והשמורה. האטרקציה כוללת גם את הסיור בשמורה ואיסוף מהמלון בסמנה. אנחנו ממליצים לרכוש את הכרטיסים לאטרקציה דרך אתר Viator.

עוד מקומות שכדאי לכם להכיר

Catedral Primada de las Americas

העיר העתיקה של סנטו דומינגו

עיר הבירה הצבעונית והאותנטית של הרפובליקה

Catalonia La Romana Hotel

פונטה קאנה
ולה רומנה

החלום הקאריבי - חופים מושלמים וקוקטיילים טרופיים

Isla Saona

טיול יום
באיסלה סאונה

הכי קרוב לגן עדן, יום טיול באי הכי יפה שתראו ברפובליקה

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.

שתפו את ההמלצות עם השותפים שלכם לטיול או שלחו אותם לעצמכם כדי לקרוא מאוחר יותר