העיר העתיקה של סנטו דומינגו

סנטו דומינגו היא עיר הבירה התוססת של הרפובליקה הדומיניקנית. בזמן שחיפשנו מידע לקראת הנסיעה לרפובליקה הבנו שהרבה אנשים בוחרים דווקא שלא לבקר בסנטו דומינגו וגם אנשים שהטיסה שלהם נוחתת בעיר ממהרים להמשיך ליעד הבא, אחת מהסיבות היא שהרוב מעדיפים להגיע ישר לחופים ולמלונות המפנקים, סיבה נוספת היא שהרבה טיסות נוחתות בשדה התעופה של פונטה קאנה.
אנחנו הגענו בטיסה מניו יורק ונחתנו ישירות בסנטו דומינגו מה שעזר לנו לקבל את ההחלטה להישאר בסנטו דומינגו כמה ימים, ידענו שיהיה לנו מספיק זמן לנצל את המלונות והחופים השווים אז החלטנו לחקור את העיר העתיקה של סנטו דומינגו, שהוכרה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי.
אם יש לכם מספיק זמן אנחנו ממליצים להגיע לעיר העתיקה בשביל לחוות את האנשים המדהימים והאווירה המיוחדת.

איך להתנייד בסנטו דומינגו

"Uber"

השימוש באפליקציית "אובר" היא הדרך המועדפת עלינו להתניידות בסנטו דומינגו. מהניסיון שלנו זו הדרך המהירה והמשתלמת ביותר.

מונית

דרך נוספת אך יקרה יותר. הנהגים ינסו לעצור אתכם מדי פעם ולשאול לאן אתם צריכים להגיע, רק אל תשכחו להתמקח.

השכרת רכב

בתוך העיר העתיקה זה מיותר אך אם אתם מתכננים לנסוע רחוק יותר אנחנו ממליצים לשכור רכב, שימו לב לפנות רק לחברת השכרה מסודרת.

"Uber"

מונית

השכרת רכב

מה לעשות בסנטו דומינגו

מאיפה מתחילים

אם אתם מתכוונים להגיע לעיר לזמן קצר, ההמלצה שלנו היא לקחת מלון שיהיה קרוב למרכז העניינים כדי לא לבזבז זמן יקר בנסיעות.
לנו היו יומיים לחקור את העיר אז החלטנו לקחת את מלון Luca Hotel By The Oxo House שצמוד למדרחוב הראשי שידענו שנרצה לטייל בו, למקומות הרחוקים יותר התניידנו באמצעות אובר, אופציה שהתגלתה כזולה משמעותית ממוניות.

ביום האחרון שלנו ברפובליקה הדומיניקנית חזרנו לעוד לילה בסנטו דומינגו כי הטיסה שלנו יצאה משם, ישנו במלון Embassy Suites by Hilton Santo Domingo שהיה מעולה.

במידה והקדשתם רק יום אחד לסנטו דומינגו, תוכלו גם לבצע סיור מודרך בעיר. יש מגוון סוגים של סיורים בהם תבקרו באתרים המרכזיים ובמוזיאונים של העיר העתיקה. אנחנו ממליצים לרכוש כרטיסים לסיור דרך אתר GetYourGuide.

באפליקצית "UBER" המספר טלפון מעודכן באפליקציה לפי הסים שנמצא במכשיר שלכם, כדי שתוכלו לקבל הודעות או טלפונים מהנהגים שלכם אל תשכחו לעדכן את המספר החדש שלכם באפליקציה במידה ורכשתם סים מקומי. אנחנו קנינו סים של חברת claro שהספיק לנו למשך שבועיים.

במידה ואתם מחליטים מסיבה כלשהי לא לעשות סים מקומי (למרות שאנחנו ממליצים בחום לא להסתמך על ה-Wifi ברפובליקה) שימו לב שאתם יודעים בידיוק איפה לחכות לנהג (ביציאה מהשדה לדוגמא).

Santo Domingo

העיר הקולוניאלית של סנטו דומינגו

מדרחוב אל קונדה
Calle El Conde

את היום הראשון התחלנו במדרחוב Calle El Conde, שהיה במרחק צעדים ספורים מהמלון שלנו, זה הרחוב הראשי בו נמצאות כל החנויות, סופרים, דוכני מזכרות בהם תוכלו לקנות הכל מחולצה ועד תמונה לסלון, שרשראות וכמובן גם רום מקומי, ברחוב ישנם גם בנקים במידה ואתם צריכים לעשות צ'יינג' וגם סניף של חברת Claro במידה ותרצו לקנות סים לטלפון.
אומנם חלק מהחנויות היו סגורות בזמן שאנחנו ביקרנו ברפובליקה אבל אנחנו מניחים שעד לכתיבת שורות אלה הם כבר נפתחו מחדש.

מזבח המולדת
Altar de la Patria

Altar de la Patria או "מזבח המולדת" הוא מאוזוליאום משיש לבן, בו נמצאים שרידי האבות המייסדים של הרפובליקה הדומיניקנית – חואן פבלו דוארטה, פרנסיסקו דל רוסאריו סאנצ'ס ורמון מאטיאס מלה.
המזבח נמצא בתוך Baluatre del Conde והוא האטרקציה העיקרית של פארק העצמאות. בגינה תוכלו לשבת לנוח על הספסלים בצל בין התרנגולים שמשוטטים בפארק, אנחנו הכרנו שם גם כמה חברים מקומיים.

פארק קולומבוס
Columbus Park

בכיכר המרכזית של הרובע הקולוניאלי נמצא פארק קולון או פארק קולומבוס.
במרכז הכיכר ניצב פסל של כריסטופר קולומבוס, שעל שמו נקראת הכיכר בשנת 1887. מסביב לכיכר יש ברים, מסעדות והרבה תיירים ומקומיים יושבים בצל ומאכילים את היונים. בסופי שבוע נערכים בכיכר ריקודי פולקלור ופעילויות שונות, מהכיכר גם מתחיל המדרחוב הראשי Calle El Conde שמסתיים בפארק העצמאות.

הקתדרלה הראשונה של אמריקה
Catedral Primada de las Americas

קתדרלה מרשימה בסגנון גותי שממוקמת בלב פארק קולומבוס והיא הכנסייה הוותיקה ביותר באמריקה (נבנתה בשנת בשנת 1504). בקתדרלה הוחזקו לזמן קצר שרידיו של כריסטופר קולומבוס לאחר שמת.

מוזיאון הבתים המלכותיים
Museum of the Royal Houses

מוזיאון הבתים המלכותיים הוא מבנה מרשים מהמאה ה-16 ששימש כבית משפט בפיקודו של המלך פרדיננד השני וגם כארמון המושלים. זוהי אחת האנדרטאות החשובות ביותר של המורשת הדומיניקנית.

אלקזר דה קולון וכיכר ספרד
Alcázar de Colón & Plaza de España

אלקזר דה קולון הוא ארמון גוטי והמוזיאון המתוייר ביותר בסנטו דומינגו.
פירוש השם הוא ״המפקדה של קולומבוס״ משום שזה היה ביתו של כריסטופר קולומבוס ומשפחתו במאה ה-16. הארמון נבנה בשנת 1512 עבור דייגו קולון, הבן של כריסטופר קולומבוס ולאורך ההיסטוריה הוא שימש גם כבית כלא, מחסן ואפילו מזבלה עירונית עד שהוא ננטש ונהרס כמעט לחלוטין.

היום המבנה הוא חלק מאזור המושבות של סנטו דומינגו שמוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.
בתוכו תוכלו למצוא מוזיאון המציג אוסף של יצירות אמנות קריביות מימי הביניים המאוחרים והרנסנס האירופי.

כיכר ספרד היא רחבה תוססת וגדולה שנמצאת מול אלקזר דה קולון. גם בכיכר הזו תוכלו למצוא מסעדות וברים ובסופי שבוע גם תוכניות פולקלור. בעונת התיירות נערכים ברחבה שלל מופעים, טקסים ומסיבות.

Alcázar de Colón
Plaza de España

מנזר סן פרנסיסקו
Monasterio de San Francisco

מנזר סן פרנסיסקו הוא מנזר עתיק מהמאה ה-16 שנחשב לאחד האתרים החשובים בעיר. הוא מהווה חלק מהכרזת אונסק"ו על העיר הקולוניאלית כאתר מורשת עולמית. זהו המנזר הראשון והוותיק ביותר שנבנה ביבשת אמריקה.

איפה לישון בסנטו דומינגו?

4/5

שהגענו לרפובליקה הדומיניקנית שהינו במלון קטן וחמוד שממוקם בעיר העתיקה של סנטו דומינגו. הוא נמצא במרחק של מספר צעדים מהמדרחוב הראשי של העיר שכולל מסעדות, סופר, צ'יינג וחנויות.

Luca Hotel Santo Domingo

בסוף הטיול חזרנו לסנטו דומינגו לעוד לילה לקראת הטיסה חזרה הביתה. לא הרגשנו צורך לחזור לבקר בעיר העתיקה אז בחרנו להתפנק במלון מרשת הילטון. השירות היה מעולה, החדר מרווח וה"הייליט" היה כמובן הבריכה על הגג.

Embassy Suites Santo Domingo

בתי קפה מומלצים בעיר הקולוניאלית של סנטו דומינגו

Affogato Café
Sanys Waffles & Coffee
Corner Café

מחוץ לעיר הקולוניאלית של סנטו דומינגו

טיילת המלקון
Malecón

אם תתרחקו קצת מהעיר העתיקה של סנטו דומינגו תוכלו להגיע לטיילת הראשית של העיר, ממנה תוכלו לצפות בים הקאריבי ולאורכה תמצאו מלונות, מסעדות, נקודות תצפית ואפילו פארק שעשועים קטן.

קניון אגורה
Ágora Mall

לחובבי השופינג, קניון אגורה הוא קניון בעל 4 קומות עם כל המותגים המובילים, שלא נופל מהרמה של קניונים באירופה. בקניון תמצאו חנויות ומסעדות רבות כולל דוכני מזון מהיר.

Agora Mall

נשמח אם תשתפו את האתר ותעזרו לנו להגיע למטיילים נוספים שמתכננים להגיע לרפובליקה הדומיניקנית ואל תשכחו לשלוח גם לשותפים שלכם לטיסה!

עוד מקומות שכדאי לכם להכיר

וסמאנה

יוצאים מהמלון לטבע מדהים שאפשר למצוא רק בקאריביים

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.