קזבלנקה העיר הלבנה

קזבלנקה, או בתרגום לספרדית "הבית הלבן" היא העיר הגדולה ביותר במרוקו.
רוב התיירים בוחרים להתחיל או לסיים כאן את הטיול שלהם במרוקו וגם בשבילנו זה היה היעד האחרון במסלול. קזבלנקה נמצאת על קו החוף והיא מתפקדת כמרכז הכלכלה, התעשייה והמסחר של המדינה.

מסגד חסן השני - קזבלנקה
מסגד חסן השני - קזבלנקה

איך להתנייד בקזבלנקה

Sketch Icons
מונית

הדרך היעילה ביותר להתנייד ברחבי קזבלנקה היא באמצעות מונית. המוניות בקזבלנקה הן בצבע אדום.

שימו לב יש אזורים אליהם לא תוכלו להכנס עם המונית, בעיקר באזור המדינה (העיר העתיקה), משום שהסמטאות צרות מדי ומיועדות להולכי רגל בלבד. ניתן להתמקח עם הנהגים על מחיר הנסיעה.

מסגד חסן השני
Hassan II Mosque

מסגד חסן השני נחשב למסגד הגדול במרוקו ולמסגד השלישי בגודלו בעולם! צריח המסגד הוא המבנה הגבוה ביותר במרוקו, הוא מתנשא לגובה של 210 מטר ועל גביו יש קרני לייזר המצביעות לעבר מכה.

בניית המסגד החלה בהוראת המלך חסן השני לאחר שביקש ממיטב בעלי המלאכה להגיש תוכניות ורעיונות לבניית מבנה לכבוד המלך מוחמד החמישי, לאחר שנפטר בשנת 1961. הוא תוכנן ע"י האדריכל הצרפתי מישל פנסו, בניית המסגד ארכה 7 שנים וכללה עבודה מסביב לשעון של אלפי פועלים עד לפתיחתו בשנת 1993.

מסגד חסן השני - קזבלנקה
מסגד חסן השני - קזבלנקה
מסגד חסן השני - קזבלנקה

המסגד המרשים בנוי על צוק המשקיף אל האוקיינוס האטלנטי. הרצפה עשויה מזכוכית, כך שניתן לצפות באוקיינוס שמתחתיו והמתפללים יכולים להתפלל מעל הים. מאפיין מדהים נוסף הוא גג המסגד שיכול להיפתח מעל כל אולם התפילה. בנוסף יש בו מדרסה, ספרייה ובחלקו התחתון גם בית מרחץ.
כמעט כל חומרי הגלם מהם בנוי המסגר הגיעו ממרוקו. 
כדי להבין כמה המסגד גדול, כדי לדעת שרחבת המסגד יכולה להכיל עד 80,000 מאמינים ואולם התפילה עד 25,000 מתפללים בו זמנית!

הקמת המסגד, שעלותו מוערכת בין 1-2 מיליארד(!) דולר, התאפשרה הודות לתרומות שנאספו מכל תושבי מרוקו. כל תושב תרם סכום לפי מצבו הכלכלי, גם יהודים תושבי מרוקו תרמו כסף להקמת המסגד. 

מסגד חסן השני - קזבלנקה
מסגד חסן השני - קזבלנקה
מסגד חסן השני - קזבלנקה
מסגד חסן השני - קזבלנקה

מסגד חסן השני הוא בין המסגדים הבודדים שפתוחים ללא מוסלמים, הכניסה היא בתשלום ודרך סיור מודרך בלבד. הכניסה למסגד היא בלבוש צנוע, אסור לאכול, לשתות או לעשן בעת הביקור במסגד. 

אנחנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש למסגד דרך אתר GetYourGuide, ובכך גם לחסוך את התורים בכניסה. 

קניון מרינה שופינג
Marina Shopping Mall

לא רחוק ממסגד חסן השני, בין רובע המגורים והעסקים החדש לבין העיר העתיקה של קזבלנקה, נמצא קניון מרינה – מרכז קניות יחסית חדש (נחנך ב- 2019) ויפה עם מגוון חנויות ביגוד, נעליים, אלקטרוניקה, קוסמטיקה ועוד. תוכלו למצוא שם מותגים מקומיים ומותגים בינלאומיים כמו דקתלון, מיניסו, LC Waikiki, Defacto ועוד. בקניון קיים גם סופר מרקט גדול ופופלרי בשם Marjane ומתחם אוכל ענק עם 34 מסעדות.

קניון מרינה קזבלנקה
קניון מרינה קזבלנקה

העיר העתיקה של קזבלנקה
Casablanca Old Medina

המדינה של קזבלנקה לא עתיקה כמו זו של כמו פז או מרקש אבל היא נחשבת ללב ההיסטורי של העיר. זוהי השכונה המרכזית והפופולרית ביותר בקזבלנקה והיא נקראת גם Centre ville. בנוסף, לשכונה יש חלק חשוב בהסטוריה של העיר והיא מלאה במבנים אדריכליים מיוחדים ומעוררי השראה. העיר העתיקה נהרסה ונבנתה מחדש במאה ה-17 וכיום, בשדרות העתיקות תוכלו למצוא חנויות ביגוד, אלקטרוניקה, מזון, מזכרות וגם בתי קפה ומסעדות.
במרכז השכונה נמצא כיכר ה-ה-16 בנובמבר (Square 16th November) ובה פסל בצבע ורוד-אדום שנקרא "מקור החיים" והוא מנציח את תחילת עצמאותה של מרוקו. את יצירת האמנות הזו בנה האמן עבד אלחק סיילמאסי בשנות ה-80 אך הפסל שוחזר ב-2021 לאחר שנהרס ע״י מקומיים. כמו כן, גם המזרקה מסביב כבר לא פועלת היום.

העיר העתיקה של קזבלנקה
העיר העתיקה של קזבלנקה
העיר העתיקה של קזבלנקה

השוק המרכזי של קזבלנקה
Central Marketplace

אם אתם חובבי דגים או פירות, מומלץ להגיע לשוק המרכזי של קזבלנקה לארוחת צהריים.
בשוק תמצאו שלל סוגים של דגים טריים ומסעדות שישמחו להכין לכם סוגים שונים של מאכלי ים. השוק מאופיין בשער הגדול שמחקה שערים שבוודאי ראיתם במרוקו בערים כמו מרקש, פז או ראבט. מאפיין נוסף הוא כיפה מתומנת שתחתיה נמכרים כל סוגי הדגים שנתפסו באותו היום.

השוק המרכזי בקזבלנקה
השוק המרכזי בקזבלנקה
השוק המרכזי בקזבלנקה

שוק העיר העתיקה של קזבלנקה
Old Medina Market

השוק העתיק הזה נמצא במדינה של קזבלנקה והוא למעשה שוק פשפשים ענקי. תוכלו לקנות בו מגוון כלי בית (כמו טאג'ינים), עבודות יד, מזכרות, ופריטי אמנות שונים. בנוסף, בשוק יש גם ביגוד ופריטי עור, תבלינים, שמנים ועוד.
שער הכניסה המרכזי של השוק נקרא שער מרקש (Bab Marrakech) – שער גדול ומרשים ששימש כשער הכניסה למדינה. הסמטאות בשוק די צפופות, לכן הדרך הכי טובה לחוות אותו היא פשוט לשוטט ולזרום בין הדוכנים השונים. אם אתם מחפשים משהו ספציפי ורוצים להיות ממוקדים, דעו שהשוק מחולק לפי אזורים ותחומים, כמו בשווקים אחרים במרוקו.

אם מצאתם פריט שאהבתם, אל תשכחו להתמקח לפני שתוציאו את הארנק. ההתמקחות מקובלת מאוד במרוקו והיא חלק מחווית הקנייה. השתדלו כמובן להתמקח בצורה נעימה ומכבדת.

שוק העיר העתיקה של קזבלנקה
שוק העיר העתיקה של קזבלנקה
שוק העיר העתיקה של קזבלנקה
שוק העיר העתיקה של קזבלנקה

כיכר האומות המאוחדות
Place des Nation Unies

ממש מול השוק נמצאת כיכר האומות המאוחדות שמוכרת גם בתור כיכר צרפת (Place de France) לשעבר. זוהי היא כיכר פופולרית מאוד והומה אדם בקזבלנקה. הכיכר תוכננה ב-1915 על ידי האדריכל הצרפתי הנרי פרוסט ושימשה בתור החלק המקשר בין העיר העתיקה למרכז העיר החדש.

בכיכר ניתן לראות את מגדל השעון העתיק של קזבלנקה (Casablanca Clock Tower), המגדל נבנה במקור ב-1910 והיה אחד הדברים הראשונים שנבנו על ידי המתיישבים הצרפתים בקזבלנקה ובמרוקו. למגדל הייתה משמעות סמלית רבה וסמל לכוח הצרפתי, אך הוא נהרס ב-1948 בגלל שהיה "רעוע". ב-1993 הוא נבנה מחדש לא הרחק ממיקומו המקורי וזהה לעיצוב של המגדל הישן.

כיכר האומות המאוחדות קזבלנקה

בית הכנסת בית-אל
Beth-El Synagogue

בית הכנסת בית-אל הוקם על ידי יהודים יוצאי אוראון באלג'יר בשנת 1949 ושופץ בשנת 1996.
בבית הכנסת תוכלו לראות נברשת בדולח מרשימה, 10 חלונות ויטראז' מהממים שעוצבו על ידי האומן גיל רפאל כאשר כל חלון מייצג את 12 השבטים (חסרים שני שבטים) וניכר שהושקעה מחשבה בה בעיצוב כל פרט בבית הכנסת מהריצפה ועד לתקרה המיוחדת.
אומנם כיום בית הכנסת לא מלא במתפללים כמו פעם אבל אם אתם נמצאים באזור, במיוחד אם אתם מגיעים בזמן שיש חג כלשהו אנחנו ממליצים להגיע ולהנות מהאווירה המיוחדת בבית הכנסת.

בית הכנסת בית אל - קזבלקה
בית הכנסת בית אל - קזבלקה

כיכר מוחמד החמישי
Mohammed V Square

כיכר מוחמד החמישי, או בשמה העממי "כיכר היונים" נמצאת בשדרות פריז (Boulevard de Paris). הכיכר נקראה על שם המלך הקודם של מרוקו, מוחמד החמישי אך היו לה גם שמות נוספים כמו כיכר צרפת, כיכר הניצחון, כיכר מרשל ליאוטי ועוד.

הכיכר נחשבת לכיכר המרכזית של קזבלנקה בזכות המבנים המפורסמים שנמצאים בסביבתה: הקונסוליה הצרפתית, בית המשפט, סניף הדואר המרכזי, הבנק המרכזי של מרוקו, בניין העירייה והתיאטרון הגדול של קזבלנקה. במרכז הכיכר מוקמת המזרקה העגולה הגדולה שנקראת בשם המקורי "מזרקת היונים", ומושכת את המבקרים בזכות מופעי המים הצבעוניים, וגם בזכות היונים הרבים בכיכר. אם אתם חובבי יונים, תוכלו להאכיל אותם בפירורי לחם שנמכרים שם ולהצטלם איתם.

אם תעלו לראש המגדל של בניין בית המשפט תוכלו לקבל תצפית מדהימה על קזבלנקה מלמעלה. 

כיכר מוחמד החמישי קזבלנקה
כיכר מוחמד החמישי קזבלנקה

פארק הליגה הערבית
Parc de la Ligue Arabe

אם אתם מחפשים קצת שטחים ירוקים בעיר, בקרו בפארק הליגה הערבית. בפארק שנמצא במרכז קזבלנקה, תמצאו שורות של עצי דקל, מדשאות, מזרקות, בתי קפה וכל מה שצריך להתרעננות באמצע היום. הפארק עצום בגודלו (30 דונם) והוא עבר חידוש ושיפוץ בשנת 2019. כיום תוכלו למצוא גם לא מעט מקומיים שעושים פיקניק ברחבי פארק הליגה הערבית.
בקצה הפארק נמצאת קתדרלת הלב הקדוש (Cathedral du Sacré Coeur), אומנם מאז שמרוקו הכריזה על עצמאותה היא כבר לא משמשת ככנסייה, אך עדיין מדובר במבנה מרשים.

פארק הליגה הערבית
קתדרלת הלב הקדוש קזבלנקה
פארק הליגה הערבית
פארק הליגה הערבית

אנפה פלייס
Anfaplace

אחת השכונות שאסור לכם לפספס בעיר היא שכונת עין דיאב (Aïn Diab) היוקרתית. עין דיאב נחשב לאחד הרובעים האופנתיים ביותר של העיר ובעיקר לאזור הבילויים של קזבלנקה.
אנחנו התחלנו את הביקור בשכונה במתחם אנפה פלייס, שהוא מתחם בילוי חדש ומרשים על חוף הים, בשדרת קורניש, ואם אתם בעניין של שופינג אז זה בול בשבילכם. במתחם נמצא קניון אנפה פלייס (Anfaplace Mall) – קניון חדש ומעוצב בצורה מדהימה עם נוף מושלם לאוקיינוס. בקניון תוכלו למצוא מגוון מותגים בינלאומיים כמו New Yorker, סליו, מיניסו ועוד רשתות מוכרות, אל תפספסו את החנות ALPHA 55 הגדולה והמקושטת. לדעתנו קניון אנפה פלייס הוא אחד ממוקדי השופינג הכי המהנים של קזבלנקה, ויש בו אפילו מתחם מזון מרשים במיוחד.

אם מתחשק לכם להתחיל ללמוד גלישה, תדעו שבקניון אנפה פלייס קיים בית ספר לגלישה עם בריכה מיוחדת עבור גלשנים מתחילים.

אנפה פלייס קזבלנקה
אנפה פלייס קזבלנקה

טיילת קורניש
Boulevard de la Corniche

שדרת קורניש היא טיילת יפה וארוכה (3 ק"מ) בשכונת עין דיאב. במהלך היום תוכלו ליהנות מהליכה רגלית לאורך הטיילת, לשבת בחופים או בבתי הקפה שמשקיפים אל הים. אך רוב העניין מתחיל בשעות הערב, כאשר נפתחים הברים והמועדונים בטיילת ולא סתם הקורניש נחשב למרכז חיי הלילה של קזבלנקה. תוכלו למצוא באזור מגוון מסעדות, בתי קולנוע ותיאטרון, פאבים, מועדוני לילה, מסיבות, ואפילו מופעי רקדניות בטן. גם אם לא תרצו לשבת באחת ממסעדות היוקרה שבטיילת, תוכלו למצוא בה לא מעט רשתות מזון מהיר.
בנוסף, על טיילת הקורניש ועל החוף ממוקמים הרבה אתרי נופש ומלונות פאר, מהמפוארים ביותר בעיר.

הטיילת מסתיימת בחוף עין דיאב (Aïn Diab Plage) שבימי הקיץ מלא בתיירים ומקומיים שמגיעים להשתזף ולגלוש. משם מתחילה שדרת דה לה אושן אטלנטיק (Boulevard de l'Ocean Atlantique).

שימו לב שהמועדונים בשדרת קורניש נחשבים ליקרים, והכניסה אליהם היא בדרך-כלל בלבוש רשמי.

טיילת קורניש קזבלנקה
טיילת קורניש קזבלנקה
טיילת קורניש קזבלנקה

קניון מרוקו
Morocco Mall

קניון מרוקו הוא הקניון הגדול ביותר באפריקה! הוא נפתח בשנת 2011 והוא נמצא גם בשכונת עין דיאב. גולת הכותרת של הקניון היא אקווריום בגובה של 3 קומות שמכיל למעלה מ-40 סוגים שונים של דגים. 
אחרי שתתרשמו מהאקווריום הענק תוכלו לשוטט בין חנויות יוקרה, מתחם שוק קטן ואפילו סניף של איקאה. בנוסף, תוכלו למצוא בקניון מגוון מותגים מפורסמים של ביגוד, נעליים, קוסמטיקה ועוד.  
הקניון מומלץ גם עבור משפחות עם ילדים משום שיש בו מתחם משחקים גדול ומקורה לילדים, ובשעות הערב יש ברחבת הקניון מופע של מזרקות צבעוניות. ללא ספק, אפשר בקלות להעביר כאן יום שלם. 

קניון מרוקו קזבלנקה
קניון מרוקו קזבלנקה
קניון מרוקו קזבלנקה
קניון מרוקו קזבלנקה

נשמח אם תשתפו את האתר ותעזרו לנו להגיע למטיילים נוספים שמתכננים להגיע למרוקו ואל תשכחו לשלוח גם לשותפים שלכם לטיסה!

סיורים נוספים בקזבלנקה

איפה לישון?

קזבלנקה מלאה במלונות וריאדים, אנחנו העדפנו לישון בעיר העתיקה כדי להיות קרובים למרכז העניינים אך גם שכונת עין דיאב ואזור מסגד חסן השני הם אזורים מעולים. צירפנו לכם מספר בתי מלון מומלצים בעיר.

4/5

מלון יפה ומעוצב במיקום טוב, עם בריכה, מתחם ספא, חמאם ונוף פנורמי למסגד ולים.

Idou Anfa Hôtel & Spa מלון מומלץ בקזבלנקה
4/5

מלון דירות במיקום מעולה, ממש ליד מסגד חסן השני, עם מסעדה, בר וחניה בחינם.

Melliber Appart Hotel מלון מומלץ בקזבלנקה
4/5

מלון בוטיק יחסית חדש ומעוצב בעיר העתיקה, עם מסעדה, בר, וחניה פרטית בחינם.

ODYSSEE Boutique Hotel מלון מומלץ בקזבלנקה
5/5

מלון גדול ויפה ליד בית הכנסת, עם בריכה, מתחם ספא, בר, מסעדה וחניה בחינם.

Barceló Anfa מלון מומלץ בקזבלנקה
5/5

מלון מעולה ליד פארק הליגה הערבית, עם חדרים מרווחים, בריכה, מסעדה, וחניה בחינם.

Suite Hotel Casa Diamond מלון מומלץ בקזבלנקה
5/5

מלון יוקרתי במיקום מעולה בעין דיאב, ליד אנפה פלייס ומול הים, עם בריכה, ספא, חמאם ועוד.

Four Seasons מלון מומלץ בקזבלנקה

איפה לאכול בקזבלנקה

עוד מקומות שכדאי לכם להכיר

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.

שתפו את ההמלצות עם השותפים שלכם לטיול או שלחו אותם לעצמכם כדי לקרוא מאוחר יותר