יום טיול במפלי אוזוד

מפלי אוזוד הם המפלים הגבוהים ביותר במרוקו והשניים בגובהם באפריקה, מה שהופך אותם ליעד תיירותי מבוקש מאוד ולאחד מאתרי הטבע הפוטוגניים ביותר במרוקו. המפלים נמצאים בהרי האטלס, סמוך לכפר שנקרא טנאג'מילט (Tanaghmeilt) ורוב התושבים שחיים באזור הם ברברים.
כדי להימנע מהעומס מומלץ להגיע באמצע השבוע אבל גם אז תיקחו בחשבון שלא תהיו שם לבד. בקיץ, כשהחום הופך להיות בלתי נסבל, המפלים מלאים גם במקומיים שמגיעים להתקרר במים.

מפלי אוזוד

הנסיעה למפלי אוזוד ממרקש אורכת כ-3 שעות, תלוי כמובן גם בעצירות שתעשו בדרך. אם אתם לא מטיילים במרוקו עם רכב תוכלו לסגור טיול עם נהג שילווה אתכם לאורך היום ויחזיר אתכם בסופו למרקש.
אחרי טיול מוצלח בעיר אסווירה החלטנו להמשיך ולטייל עם מוחמד מחברת Desert Day Tours. גם הפעם מוחמד הגיע בזמן, עם רכב גדול, נקי ומרווח, והנסיעה הייתה מאוד נעימה. מכיוון שהעדפנו להגיע למפלים כמה שיותר מוקדם אז לא עשינו עצירות מיוחדות בדרך. 

ל-Desert Day Tours יש טיולים נוספים בכל רחבי מרוקו, כולל במדבר סהרה והם מציעים גם טיולים בהרכבה אישית.

מפלי אוזוד
סוס במפלי אוזוד

מתחילים את המסלול

הביקור במפלי אוזוד הוא ללא דמי כניסה ולא מחייב ליווי של מדריך, תוכלו לטייל בשמורה גם באופן עצמאי אבל אין דבר יותר מעניין מאשר לשמוע סיפורים על המקום בו אתם מטיילים ממישהו שגר שם כבר שנים. מוחמד אירגן לנו מדריך מקומי בשם סאלח שליווה אותנו, סיפר לנו בהרחבה על האזור ועל המשפחה שלו שגרה במקום כבר כמה דורות, נתן לנו יד במקומות החלקלקים וכמובן שהראה לנו את כל המקומות הכי שווים לתמונות.  

המסלול מתחיל מהחלק העליון של המפלים. כדי להגיע למטה למפלים תוכלו ללכת באחת משתי דרכים, אחת "מסודרת" וקצרה יותר עם מדרגות אבן והשנייה קצת יותר אתגרית וארוכה. אנחנו בחרנו בדרך הארוכה יותר, אך המסלול עצמו אינו קשה במיוחד ויש סימונים לאורך הדרך.
בצד השביל תראו המון עצי זית וגם כמה טחנות ישנות וקטנות שעדיין נמצאות בשימוש, תוכלו למצוא דוכנים קטנים שמוכרים מזכרות וכמובן שגם כמה ממסעדות. מומלץ לקחת איתכם מים ונעליים נוחות. 

מפלי אוזוד
מפלי אוזוד

מגיעים למפלים

בדרך למטה תמצאו הרבה נקודות יפות לצילום ונקודות תצפית על המפלים המרשימים. הנוף פשוט מדהים וקשה להתעלם מהגובה של המפלים – 110 מטרים!
כשתגיעו לתחתית המפלים תוכלו לעשות שייט קצר בסירה או ברפסודה שייקחו אתכם קרוב לזרם המפל. 

שימו לב – לאורך המסלול יש אזורים גבוהים משקיפים על המפל, חלקם מגודרים וחלקם לא. שימו לב שאתם לא עומדים קרוב מידי לקצה ושימרו על עצמכם.

מפלי אוזוד
מפלי אוזוד

קופים בסביבה טבעית

אם הגעתם למפלי אוזוד ממרקש בטח יצא לכם לפגוש בקופים המסכנים שקשורים לשלשלאות בשביל תמונה עם תיירים שמוכנים לשלם על זה כסף. מעבר לזה שאנחנו מקווים שלא נתתם יד לתופעה העצובה הזו, תדעו שבאזור המפלים תוכלו לפגוש בקופי המקוק שמסתובבים חופשי בסביבתם הטבעית. 
כאן תוכלו לקנות כמה בוטנים ולהאכיל אותם (ועל הדרך כמובן גם לצלם) למרות שהם בכלל מעדיפים שוקולדים ו-וופלות.

הקופים ידידותיים לרוב אבל אל תשכחו שאתם אורחים בבית שלהם ולא להפך. שימרו על הדברים שלכם ואל תנסו למשוך אליכם קופים או להחזיק אותם בכוח.

מפלי אוזוד
קוף במפלי אוזוד
מפלי אוזוד

חוזרים לרכב

הדרך חזרה לרכב קלה וקצרה יותר מהירידה למפלים ועוברת בעיקר ליד מסעדות שונות שפונות בעיקר לתיירים. אנחנו ממליצים לסיים את היום בארוחת ערב בכיכר ג׳מע אל פנה במרקש ולהנות מהקסם שיש לה כשיורד הלילה. 

מפלי אוזוד

נשמח אם תשתפו את האתר ותעזרו לנו להגיע למטיילים נוספים שמתכננים להגיע למרוקו ואל תשכחו לשלוח גם לשותפים שלכם לטיסה!

עוד מקומות שכדאי לכם להכיר

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.

שתפו את ההמלצות עם השותפים שלכם לטיול או שלחו אותם לעצמכם כדי לקרוא מאוחר יותר