רבאט עיר הבירה של מרוקו

רבאט היא עיר הבירה של מרוקו והיא מלאה בהיסטוריה מרתקת. אומנם היא לא פופולרית כמו מרקש או שפשאוון, אבל בכל זאת בחרנו לבלות כאן לילה. רבאט ממוקמת על חוף האוקיינוס האטלנטי ותוכלו למצוא בה מסגדים מדהימים, גנים וכמובן גם קניות.

קסבת אודאייה - רבאט עיר הבירה של מרוקו
שער קסבת אודאייה - רבאט עיר הבירה של מרוקו

איך להתנייד ברבאט

Sketch Icons
מונית

הדרך היעילה ביותר להתנייד ברחבי רבאט היא באמצעות מונית. המוניות ברבאט הן בצבע כחול.

שימו לב יש אזורים אליהם לא תוכלו להכנס עם המונית, בעיקר באזור המדינה (העיר העתיקה), משום שהסמטאות צרות מדי ומיועדות להולכי רגל בלבד. לכן, הנהג יוריד אתכם ברחוב הקרוב לכניסה, קחו בחשבון שאם הריאד שלכם נמצא באזור הזה כנראה שתצטרכו לעבור שם עם המזוודות. ניתן להתמקח עם הנהגים על מחיר הנסיעה.

מגדל חסאן
Hassan Tower

אחד המקומות המוכרים והמצולמים ביותר בעיר רבאט הוא מגדל חסאן. מגדל חסאן הוא צריח של מסגד שבנייתו לא הושלמה מעולם. המגדל היה אמור להיות חלק ממתחם של מסגד גדול יותר שתוכנן להיות המסגד הגדול בעולם, אך התוכנית לא יצאה לפועל מאחר שהבנייה הופסקה עקב מותו של הסולטן שהזמין אותו, יעקוב אל מנסור, בשנת 1199.
גובה המגדל הוא 44 מטרים, הוא עשוי מאבן חול אדומה ושיש, ואם העיצוב שלו נראה לכם קצת מוכר, זה בגלל שהוא תוכנן לפי הצריח של מסגד כותוביה במרקש.

מגדל חסאן - רבאט עיר הבירה של מרוקו
מגדל חסאן - רבאט עיר הבירה של מרוקו
מגדל חסאן - רבאט עיר הבירה של מרוקו

מאוזוליאום מוחמד החמישי
Mausoleum of Mohammad V

באותו המתחם של מגדל חסאן נמצא המאוזוליאום של מוחמד החמישי. המבנה המרהיב שעשוי משיש הוא המקום בו נקברו המלך מוחמד החמישי ושני בניו, המלך חסן השני והנסיך עבדאללה.
המלך מוחמד החמישי היה ידוע ביחס הטוב שהיה לו כלפי הקהילה היהודית במרוקו והיה לו תפקיד מכריע בעצמאות המדינה מהשליטה הצרפתית.
המאוזוליאום הוא דוגמה מרשימה לארכיטקטורה מרוקאית מודרנית, הכוללת גג רעפים ירוק בולט ועבודות רעפים מורכבות בגווני כחול, לבן וירוק. לצערנו לא נכנסנו פנימה כי המקום היה סגור, אבל פנים המבנה אמור להיות מרשים לא פחות ואם יש לכם הזדמנות כדאי להיכנס ולהתרשם מהעיצוב המיוחד.
מסביב למבנה מסתובבים שומרים רכובים על סוסים ולבושים בלבוש מרוקאי המסורתי.

מאוזוליאום מוחמד החמישי - רבאט עיר הבירה של מרוקו
מאוזוליאום מוחמד החמישי - רבאט עיר הבירה של מרוקו

השוק העתיק של רבאט
Rabat Old Market

השוק העתיק של רבאט, הידוע גם כשוק המרכזי של רבאט (Marché Central) הוא נמצא בכניסה למדינה והוא שוק מקורה וצבעוני עם מגוון ריחות וצלילים. זה השוק הפופולרי ביותר בעיר כי הוא שוק גדול (אבל קטן יותר ביחס לערים האחרות) ויש בו כל מה שתצטרכו, החל ממוצרי מזון כמו ירקות, מאפים, דגים, בשר ותבלינים, ועד לתכשיטים, קרמיקה, כלים לבית ומזכרות שונות. בנוסף תוכלו למצוא בשוק מגוון פריטי עור, גלביות, נעליים וביגוד.
אם אתם מחפשים משהו ספציפי ורוצים להיות ממוקדים, דעו שהשוק מחולק לפי אזורים ותחומים, לכל תחום עיסוק יש רחוב או סמטה משלו, כמו בשווקים אחרים במרוקו.

כשתקנו בחנויות השוק, אל תשכחו להתמקח. ההתמקחות מקובלת מאוד במרוקו והיא חלק מחווית הקנייה, לעיתים אפשר להוריד את המחיר עד חצי או שליש מהמחיר הראשוני שהמוכר הציע. רק תשתדלו להתמקח בצורה נעימה ומכבדת.

השוק העתיק של רבאט עיר הבירה של מרוקו
השוק העתיק של רבאט עיר הבירה של מרוקו
השוק העתיק של רבאט עיר הבירה של מרוקו

קסבת אודאייה
Kasbah des Uudayas

קסבת אודאייה, הידועה גם בשם קסבה דה אודאיאס, הוא אחד המקומות הייחודיים ביותר ברבאט. הקסבה נבנתה במקור במאה ה-12 ושופצה מאז פעמים רבות לאורך השנים. הקסבה ממוקמת על גבעה המשקיפה על נהר בו-רגרג ועל האוקיינוס האטלנטי.
הקסבה נבנתה במקור כמבצר והיא מוקפת בחומות מסיביות ובמספר שערים גדולים. בכניסה לקסבה לא תוכלו לפספס את שער אודאייה (Bab Uudayas) העצום ובפנים תמצאו רחובות צרים, בתים שצבועים בלבן-כחול ועבודות אריחים דקורטיביות. מומלץ להיכנס פנימה ולשוטט בסמטאות, להנות מהנוף המרשים לאוקיינוס ולבקר בגן עצי התפוז.

קסבת אודאייה
קסבת אודאייה
קסבת אודאייה
קסבת אודאייה

שדרות מוחמד החמישי
Av. Mohammed V rabat

שדרת מוחמד החמישי נקראת על שמו של מלך מרוקו לשעבר והיא אחד מהרחובות העמוסים והחשובים ביותר ברבאט. לאורך השדרה תוכלו למצוא כמה בניינים מרכזיים כמו בניין הפרלמנט של מרוקו (The Parlement of Morocco) ותחנת הרכבת רבאט וילה (Rabat Ville Train Station), עוד מבנה בולט שנמצא בשדרה הוא בניין הדואר הגדול (La Grande Poste) מהתקופה הקולוניאלית הצרפתית, הכולל שילוב בולט של סגנונות אדריכליים מסורתיים מרוקאים ואירופאיים. 

בנוסף למבנים החשובים, בשדרת מוחמד החמישי תמצאו גם מסעדות וחנויות רבות, מומלץ ללכת לאורך השדרה ולגלות מקומות מעניינים.

שדרות מוחמד החמישי
תחנת הרכבת רבאט עיר הבירה של מרוקו
שדרות מוחמד החמישי

פארק חסן נוזה
Nouzhat Hassan Garden

פארק חסן נוזה הוא פארק ציבורי שמשתרע על שטח של כ-3 דונמים ונמצא בין שדרות מוחמד החמישי לאזור מגדל חסאן והמוזילאום. הגן הוקם בשנת 1924 על ידי השלטונות הקולוניאליים הצרפתיים, ושימש בהתחלה כתחנת ניסוי למחקר חקלאי. כיום הגן פתוח לציבור וכולל צמחים שונים, פינות ישיבה, כמה מזרקות, אגם קטן ואפילו כמה חיות.
הפארק נחשב למקום מושלם אם אתם רוצים לנוח קצת בצל ולהנות מהאווירה השלווה לפני שתמשיכו לטייל.

פארק חסן נוזה
פארק חסן נוזה

קתדרלת פטרוס הקדוש
St. Peter's Cathedral

אם אתם מתעניינים בארכיטקטורה, היסטוריה או רוחניות, אל תפספסו את קתדרלת פטרוס הקדוש. מבנה הקתדרלה נחשב לדוגמה לארכיטקטורה גותית מדהימה שמשולבת עם אדריכלות אסלאמית. הקתדרלה ההיסטורית נבנתה בתחילת המאה ה-20 והיא נחשבת כיום לאחד מציוני הדרך המוכרים ביותר בעיר. החלק החיצוני של הקתדרלה כולל גילופים ועיטורים אדריכליים בעוד שהחלק הפנימי מלא בקשתות וחלונות ויטראז' צבעוניים. אם תרצו לבקר בתוך הכנסייה תוכלו ללמוד גם על ההיסטוריה העשירה שלו ועל משמעותו הדתית. בכנסייה יש גם מוזיאון המציג את תולדות הדת ברבאט ואת הכתות השונות בהסטוריה המרוקאית.

קתדרלת סנט. פטר

מוזיאון מוחמד השישי לאמנות מודרנית ועכשווית
Mohammed VI Museum of Modern and Contemporary Art

מוזיאון מוחמד השישי לאמנות מודרנית ועכשווית נחנך בשנת 2014 על ידי המלך מוחמד השישי.
המוזיאון הוא אחד מ-14 המוזיאונים של הקרן הלאומית למוזיאונים של מרוקו והוא המוזיאון הציבורי הראשון שנבנה במרוקו ועמד בתקני המוזיאוגרפיה הבינלאומיים. מטרת המוזיאון היא לקדם אמנות מודרנית ועכשווית במרוקו, לעודד יצירה של אומנים מרוקאים ולטפח חילופי תרבות בין מרוקו לשאר העולם. מוזיאון מוחמד השישי לאמנות מודרנית ועכשווית הוא מוסד תרבותי חשוב במרוקו ועזר לבסס את רבאט כמרכז לאמנות עכשווית בצפון אפריקה.
במוזיאון תמצאו יצירות של כ- 200 אומנים מרוקאים הכוללים ציורים, פסלים וצילומים.

מוזיאון מוחמד השישי לאמנות מודרנית ועכשווית
מוזיאון מוחמד השישי לאמנות מודרנית ועכשווית

מסגד אסונה
Assounna Mosque

מסגד אסונה נחשב לאחד המסגדים הגדולים במרוקו ומהווה יעד חובה לכל מי שמתעניין באדריכלות ותרבות אסלאמית. המסגד נבנה ב-1785 על ידי הסולטן מולאי מוחמד בן עבדאללה, שהפך תוך זמן קצר את רבאט לבירת המלוכה שלו. המסגד שוחזר כמעט במלואו במאה ה-19 וכיום הוא ציון דרך דתי ותרבותי ברבאט. המסגד נמצא במיקום בולט בקצה שדרת מוחמד החמישי, וסמוך לארמון המלכותי. מהמסגד לארמון תעברו דרך 2 שערים מרכזיים, הראשון הוא שער סופרה (Bab Soufara) – שער היסטורי עם ארכיטקטורה מרשימה שמהווה חלק מהעבר העשיר של רבאט ושימש חלק מחומות ההגנה של העיר העתיקה. השער השני הוא שער רואה (Bab Rouah) – שער גדול שנבנה בסוף המאה ה-12 על ידי הח'ליף האלמוחד יעקוב אל-מנצור והיום משמש כגלריה לאמנות. פירוש השם של השער הוא "שער הרוחות", שנובע ככל הנראה מהרוחות האטלנטיות החזקות שמורגשות ברבאט.

שער סופרה

צ'לה
Le Chellah

הצ׳לה הוא אתר ארכיאולוגי עתיק ואחד המקומות השמורים ביותר במרוקו. המקום שימש בעבר כעיירה רומית עתיקה וכבית קברות מוסלמי על ידי תרבויות שונות לאורך ההיסטוריה.
העדויות המוקדמות ביותר לכיבוש הצ׳לה מצביעות על כך שהפיניקים הקימו כאן מרכז מסחר חשוב באלף הראשון לפני הספירה. מאוחר יותר הצ׳לה שימש כמושבה רומית עתיקה עד שננטשה בעת העתיקה. בסוף המאה ה-13 האתר נחשב לעיר מתים משום שהוא החל לשמש כנקרופוליס (כינוי לבית קברות קדום) מוסלמי לשושלת המארינידית. באמצע המאה ה-14, סולטנים מרינידים הפכו את האתר למבוצר, הם סגרו חלק ממנו בחומות ובנו בתוכו מתחם דתי שליווה את המאוזוליאום שלהם.
במאה ה-15 התמוטט הנקרופוליס בגלל רעידות אדמה וסבל מנזקים רבים במשך מאות שנים, עד שבמאה ה-20 במהלך חפירות ארכיאולוגיות חשפו את שרידי העיירה הרומית העתיקה.
כיום האתר מהווה אטרקציה תיירותית וב-2012 הוא אפילו נבחר לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

הצ׳לה מוקף בגנים ומכיל הריסות של כמה מבנים, בין היתר: מסגד, צריח, מבצר, סדרה של קברים ומאוזוליאום. המאפיין הבולט ביותר של הצ'לה הוא החורבות הרומיות העתיקות, שכוללות שער ניצחון, פורום, מקדש ובית מרחץ.

צ'לה רבאט עיר הבירה של מרוקו

איפה לישון?

בראבט נשארנו לילה אחד, לכן העדפנו מלון שנמצא במרכז העיר בקרבת תחנת הרכבת ושדרות מוחמד החמישי שם נמצאות הרבה מסעדות וחנויות. צירפנו לכם מספר בתי מלון וריאדים מומלצים ברבאט.

4/5

מלון חדש במיקום טוב, ליד שד' מוחמד החמישי, עם שירות השכרת אופניים וחניה בחינם.

NJ Hotel Rabat מלון מומלץ ברבאט עיר הבירה של מרוקו
4/5

מלון חדש ומפנק עם בריכה, מסעדה, מתחם ספא, חדר כושר ואפילו מספרה. חניה בחינם.

Flower Town Hotel מלון מומלץ ברבאט עיר הבירה של מרוקו
4/5

מלון פופולרי במיקום מעולה, ליד מגדל חסאן, עם בר משקאות וחניה בחינם.

Rihab Hotel מלון מומלץ ברבאט עיר הבירה של מרוקו
5/5

מלון מעולה עם בריכה, מסעדה, בר משקאות, מתחם ספא, חניה בחינם ונוף מהמם על העיר.

The View Hotel מלון מומלץ ברבאט
5/5

מלון יפה ומעוצב עם 3 בריכות שחיה, חדרים עם מרפסת, ספא, מסעדה בר ומועדון לילה.

Sofitel Jardin Des Roses מלון מומלץ ברבאט עיר הבירה של מרוקו
5/5

מלון יוקרתי במיקום מעולה במרכז העיר, עם בריכה, מתחם ספא,  מסעדות גורמה וברים.

La Tour Hassan Palace מלון מומלץ ברבאט

נשמח אם תשתפו את האתר ותעזרו לנו להגיע למטיילים נוספים שמתכננים להגיע למרוקו ואל תשכחו לשלוח גם לשותפים שלכם לטיסה!

עוד מקומות שכדאי לכם להכיר

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.

שתפו את ההמלצות עם השותפים שלכם לטיול או שלחו אותם לעצמכם כדי לקרוא מאוחר יותר