יום טיול באסווירה

אם אתם רוצים לצאת ממרקש כדי לראות ולחוות עוד מקומות יפים באזור, אל תפספסו את אחת מעיירות החוף היפות ביותר במרוקו – אסווירה.
אסווירה, או בשמה הקדום – מוגדור, היא עיר נמל שהוכרזה ב-2001 כאתר מורשת עולמית.
העיר נמצאת בין קזבלנקה לאגאדיר וצמודה לאוקיינוס האטלנטי. פירוש השם של העיר בערבית הוא "תמונה" והיא מכונה במרוקאית "כלת האוקיינוס האטלנטי".

יום בטיול באסווירה

הנסיעה לאסווירה ממרקש אורכת כ-3 שעות, תלוי כמובן גם בעצירות שתעשו בדרך. אם אתם לא מטיילים במרוקו עם רכב תוכלו לסגור טיול עם נהג שילווה אתכם לאורך היום ויחזיר אתכם בסופו למרקש.
אנחנו סגרנו את הטיול עם חברת Desert Day Tours, המדריך שלנו היה מוחמד והוא אחד האנשים הכי נחמדים שפגשנו במרוקו. מוחמד הגיע בזמן, עם רכב גדול, מרווח ונקי, הקשיב לכל בקשה שלנו, נתן לנו המון טיפים חשובים והעביר לנו את הטיול בכיף.
יצרנו איתו קשר לפני הטיסה, עוד מהארץ, ולא התאכזבנו. היינו כל כך מרוצים שסגרנו איתו יום טיול נוסף למפלי אוזוד.  

ל-Desert Day Tours יש טיולים נוספים בכל רחבי מרוקו, כולל במדבר סהרה והם מציעים גם טיולים בהרכבה אישית.

עצירה לא מומלצת:
"עץ העיזים"

בטח ראיתם באינסטגרם או בפייסבוק את העץ בדרך לאסווירה עליו עומדות עיזים רבות המשמשות כ"תפאורה" יפה לתמונות. בהתחלה חשבנו שהעיזים עולות לעץ באופן טבעי אבל מוחמד סיפר לנו את האמת העצובה מאחורי התמונות. העיזים אומנם אוהבות ואוכלות את אגוזי עץ הארגן, אבל אלו שאתם רואים על העצים בדרך לאסווירה לא מטפסות לשם בטבעיות, הן מוחזקות על העצים יום שלם ללא יכולת לרדת, רק בגלל שתיירים עוצרים במקום ומוכנים לשלם על תמונה.

אנחנו לעולם לא נעודד התעללות בבעלי חיים ולכן אנחנו מבקשים מכם לא לתת לזה יד ולא לעצור להצטלם שם. יש אינספור מקומות יפים לצילום במרוקו, אל תקחו חלק בהתעללות הזו.
התמונה המצורפת צולמה מהרכב.

עץ העיזים אסווירה

עצירה ראשונה:
הכנת שמן ארגן

מרוקו היא המדינה העיקרית שבה מייצרים את שמן הארגן, אז כמובן שברגע שהייתה לנו הזדמנות לעצור ולראות את תהליך הכנת השמן היקר קפצנו על ההזדמנות. הגענו לקואופרטיב של נשים המכינות את שמן הארגן, שם צפינו בתהליך וקיבלנו הסבר על כל השלבים מהרגע שהפרי נופל מהעץ ועד לרגע שאנחנו פוגשים את שמן הארגן בתכשירים הקוסמטיים שכולנו מכירים.
התהליך לא פשוט: לאחר שהפירות נופלים מהעץ, הנשים מקלפות אותם ומוציאות מתוכם את האגוזים. בתוך האגוזים יש גרעינים שהן טוחנות במטחנה המסורתית וכך מופק שמן הארגן.

השמן משמש בין היתר לטיפוח עור הפנים / הגוף ולטיפוח השיער והוא עשיר בויטמין E.
בנוסף טעמנו במקום גם את השמן שמיועד לאכילה, דבש ואת הממרח שמכונה "הנוטלה המרוקאית" ונקרא אמלו (Amlou) – אל תפספסו! 

במקום תוכלו לרכוש שלל מוצרים שמכילים שמן ארגן, קוסמטיקה לפנים, לגוף, לשיער ומוצרי מאכל שונים.

שמן ארגן אסווירה
הכנת שמן ארגן אסווירה
שמן ארגן אסווירה
עץ ארגן

עצירה שניה:
נקודת תצפית על אסווירה

רגע לפני שנכנסנו לעיר, מוחמד עצר לנו בדרך לתצפית פנורמית מדהימה על אסווירה. עצרנו לכמה דקות רק בשביל לצלם, מהתצפית ניתן לראות את עיר הנמל ואת האוקיינוס באופק.
לאחר מכן המשכנו בנסיעה לכיוון העיר. רוב המקומות התיירותיים נמצאים בתוך המדינה (העיר העתיקה) ולא ניתן להיכנס אליה עם הרכב. 

יום טיול באסווירה

נמל אסווירה
Sqala du Port d'Essaouira

הנמל של אסווירה ממוקם בקצה העיר העתיקה ההיסטורית וזה בהחלט אתר חובה שאסור לפספס.
אחת התמונות המפורסמות של העיר היא של עשרות הסירות הכחולות האייקוניות בנמל.

אנחנו ממליצים להתחיל את הטיול משם כי בשעות הבוקר מתקיים בנמל שוק הדגים היומי של אסווירה. בזמן הזה תוכלו לצפות בדייגים מביאים את הדגים שלהם לחוף ולמצוא דוכני דגים שכנראה אין יותר טרי מהם. הדגים נשלפים מהים ועוברים כמעט מייד למכירה בדוכנים הקטנים לאורך הנמל. בנוסף, שם תוכלו לבחור בעצמכם את הדג שהרגע נתפס ברשת ויבשלו לכם אותו במקום. בהחלט מדובר בגן עדן לחובבי הדגים ופירות הים.

מעל הנמל המלא בדגים תפגשו, אם תרצו וגם אם לא, באלפי שחפים קולניים במיוחד, אין ספק שאנחנו לא היחידים שאוהבים לאכול דגים.

בנמל צולמו כמה סצנות מפורסמות מתוך העונה השלישית של הסדרה ״משחקי הכס״. בסדרה העיר נקראת אסטאפור (Astapor) עיר העבדים.

יום בטיול באסווירה
יום בטיול באסווירה
נמל אסווירה
יום בטיול באסווירה

המדינה של אסווירה
Medina of Essaouira

המדינה של אסווירה, הידועה גם בשם העיר הלבנה, היא עיר עתיקה מרתקת ונמצאת במיקום מעולה שצופה ישירות אל הים. היא נוסדה בשנת 1773 על ידי הפורטוגזים תחת השם מוגדור, והיא ומוקפת בחומת מבצר מרשימה.

העיר העתיקה די קטנה וקלה להתמצאות, אנחנו ממליצים לשוטט בין הסמטאות, להתרשם מהחנויות הצבעוניות, לשבת באחד מבתי הקפה או המסעדות הפזורות בעיר ולהנות מהבריזה שמגיעה מהאוקיינוס האטלנטי. עם הדלתות שצבועות בכחול בשילוב הקירות הלבנים, לרגע תרגישו שאתם נמצאים באי ביוון.

בין הנמל לכניסה למדינה יש כיכר גדולה ותיירותית בשם כיכר מולאי חסן (Place Moulay Hassan) שמלאה בבתי קפה, מסעדות, דוכני מזכרות, דגים, מיצים סחוטים ועוד. הכיכר משמשת כנקודת מפגש למקומיים ולתיירים ובעונה המתויירת תוכלו גם להנות מהופעות נחמדות של אמני רחוב.

השווקים של אסווירה (souks of Essaouira) הרבה יותר רגועים בהשוואה לשווקים של מרקש או של פז. הסמטאות פחות עמוסות (בתקופה שבה אנחנו ביקרנו) והמוכרים נחמדים והרבה פחות אגרסיביים.
בסמטאות השוק תוכלו למצוא בדים צבעוניים, צעיפים, בגדים, תיקים, תכשיטים בעבודת יד ואביזרים שונים. בנוסף, יש שם גם מגוון תבלינים מרוקאיים, מוצרי שמן ארגן מהאזור, מוצרי קרמיקה צבעונית ומהממת ועבודת יד פופולרית שעשויה מעץ התויה.

במדינה של אסווירה מתקיימים מדי שנה גם פסטיבלים שונים לחובבי המוזיקה. למשל מדי קיץ בחודש יוני, מתקיים פסטיבל הגנאווה, הידוע גם בשם "וודסטוק אפריקאי" – פסטיבל מוסיקת טראנס אפריקאית רוחנית. בחודש אוקטובר מדי שנה מתקיים פסטיבל האנדלוסי אטלנטי – פסטיבל מוסיקה אנדלוסית. 

הכיכר המרכזית באסווירה
דוכן באסווירה
שוק אסווירה
המדינה של אסווירה

המבצר הפורטוגזי וחומת העיר
Fort des Portugaises

המבצר הפורטוגזי הוא אחד האתרים ההיסטוריים והחשובים ביותר בעיר. המבצר נבנה במאה ה-18, כאשר אסווירה התפתחה אז לעיר הנמל הימי הגדולה ביותר במרוקו. החומה גם היא מהתקופה הקולוניאלית הפורטוגלית. מהמבצר תוכלו ליהנות מנוף מרהיב בצבעי כחול-לבן של המדינה היפה של אסווירה ושל הגלים בים שמתנפצים על החומה.
לאורך החומה יש סדרה של תותחי ברונזה מספרד וממנה ניתן ליהנות מתצפית נהדרת על האוקיינוס.

גם בלוקיישן הזה התקיימו חלק מצילומי העונה השלישית של הסדרה ״משחקי הכס״. תוכלו לזהות את המבצר מהסצנה המפורסמת בה הדרקון של חאליסי שורף את השליט של אסטאפור, והיא משחררת את הבלתי טמאים מהעבדות.

חומות העיר אסווירה
חומות העיר אסווירה
חומות העיר אסווירה
חומות העיר אסווירה

ארוחת צהריים במסעדת Salut Maroc

אם אתם חובבי דגים ופירות ים אתם תהנו פה במיוחד. המסעדה ממוקמת בגג של מלון צבעוני עם אותו השם Salut Maroc, וגם היא עצמה צבעונית מאוד, מהקירות והרצפה ועד לצלחות שמוגשות במקום. במסעדה יש מגוון מנות מיוחדות המכילות דגים או פירות ים ובנוסף, יש רופטופ מגניב שצופה על חומות העיר. למקרה שאתם מתלבטים מה להזמין, אנחנו אהבנו את ההמבורגר-דג.

salut maroc
salut maroc
salut maroc

חוף אסווירה
The Beach of Essaouira

בצד השני של העיר העתיקה, במרחק כמה דקות הליכה, תוכלו להנות מרצועת חוף ארוכה ויפה.
המזג אוויר נעים לאורך רוב חודשי השנה, הרוחות מהאוקיינוס האטלנטי יוצרות תנאים מעולים לחובבי ספורט ימי, במיוחד גלישת גלים, גלישת רוח וקייטסרפינג. 

בנוסף, בחוף יש פעילויות נוספות כמו רכיבה על גמלים וסוסים, ולאורך הטיילת של החוף תוכלו למצוא מגוון בתי הקפה, ברים ומסעדות.

חוף אסווירה

נשמח אם תשתפו את האתר ותעזרו לנו להגיע למטיילים נוספים שמתכננים להגיע למרוקו ואל תשכחו לשלוח גם לשותפים שלכם לטיסה!

איפה לישון?

מטיילים רבים בוחרים לטייל באסווירה למשך יומיים או יותר, במידה ואתם מחליטים להישאר לישון בעיר הנמל היפה צירפנו לכם מספר בתי מלון וריאדים מומלצים.

4/5

מלון קטן וצבעוני במיקום מעולה בלב המדינה, עם חניה פרטית, רופטופ ובר-מסעדת דגים.

מלון מומלץ באסווירה - Salut Maroc!
4/5

ריאד יפהפה ומעוצב במיקום מצויין בעיר העתיקה, עם רופטופ וארוחת בוקר מעולה.

ריאד מומלץ באסווירה - Riad Chbanate
5/5

מלון מפואר במרכז העיר ליד החוף, עם ספא, בריכה מחוממת, וטרסה עם נוף פנורמי על העיר.

מלון מומלץ באסווירה - Heure Bleue Palais

עוד מקומות שכדאי לכם להכיר

הירשמו עכשיו וקבלו טיפים ומדריכים לפני כולם

© All Rights Reserved SOTravelBlog, 2021.

שתפו את ההמלצות עם השותפים שלכם לטיול או שלחו אותם לעצמכם כדי לקרוא מאוחר יותר